stozek B16
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
chwyt B16 to "skrócony stożek Morse'a" i ma zbieżność dokładnie taką jak stożek Morse'a nr 2, dokładnie zbieżność ta wynosi: 1:20,020
Powinna Ci się udać przeróbka tuleji redukcyjnej typu PTPa np 4/2 - takie jak do wiertarki tylko wtedy aby wybić wiertło z gniazda będziesz musiał zdejmować tuleję z wiertłem z tego stożka B16
lub przerób tuleję PTPb - taką, która ma z jednej strony gniazdo a z drugiej strony chwyt z pełnego materiału
Natomiast pozostaje kwestia: czy ta przeróbka będzie Ci się opłacać...
Powinna Ci się udać przeróbka tuleji redukcyjnej typu PTPa np 4/2 - takie jak do wiertarki tylko wtedy aby wybić wiertło z gniazda będziesz musiał zdejmować tuleję z wiertłem z tego stożka B16
lub przerób tuleję PTPb - taką, która ma z jednej strony gniazdo a z drugiej strony chwyt z pełnego materiału
Natomiast pozostaje kwestia: czy ta przeróbka będzie Ci się opłacać...
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
Ja bym zrobił tak na Twoim miejscu:
Ponieważ stożek B16 nie jest przystosowany do ciągłego montażu i demontażu, nabił bym na niego głowicę (największą 16mm) a tulejkę chwytowa typu BK... z tylu zatoczył na 15,5 mm i wkładał do głowicy wiertarskiej i takim zestawem dopiero wiercił. Oczywiście nie uzyskasz za dużej dokładności, no i MK4 to trochę przesada, polecał bym max MK2 a i tak nie wiem czy Twój silnik to uciągnie.
W .rar masz foto takiej tulejki typu BK (MK2 (ta z wymiarami) i MK4 ta ze śruba) przystosowanej do zaciśnięcia w multifixe
Ponieważ stożek B16 nie jest przystosowany do ciągłego montażu i demontażu, nabił bym na niego głowicę (największą 16mm) a tulejkę chwytowa typu BK... z tylu zatoczył na 15,5 mm i wkładał do głowicy wiertarskiej i takim zestawem dopiero wiercił. Oczywiście nie uzyskasz za dużej dokładności, no i MK4 to trochę przesada, polecał bym max MK2 a i tak nie wiem czy Twój silnik to uciągnie.
W .rar masz foto takiej tulejki typu BK (MK2 (ta z wymiarami) i MK4 ta ze śruba) przystosowanej do zaciśnięcia w multifixe
- Załączniki
-
- Nowy folder (2).rar
- (364.24 KiB) Pobrany 445 razy
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
- Lokalizacja: Lublin
silnik jest 800W, zawsze moge wstawic wiekszy - niewiele wiekszy, bo 1.1kw, ale zawsze cos
dzis mialem okazje ocenic organoleptycznie rozmiar stozka mk2 - masz racje - z wiekszym bylby klopot
krotko mowiac powinienem zakupic tuleje typu bk mk2, futerko 16mm b16 i przetoczyc koncowke tulei bk na 15.5mm
rozumiem ze idealnej centrycznosci nie uzyskam, ale bedzie to jakis sposob na mocowanie wiertel mk2 i mk1
dzis mialem okazje ocenic organoleptycznie rozmiar stozka mk2 - masz racje - z wiekszym bylby klopot
krotko mowiac powinienem zakupic tuleje typu bk mk2, futerko 16mm b16 i przetoczyc koncowke tulei bk na 15.5mm
rozumiem ze idealnej centrycznosci nie uzyskam, ale bedzie to jakis sposob na mocowanie wiertel mk2 i mk1