Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

mat1321
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2011, 14:01
Lokalizacja: Nie pamiętam

#81

Post napisał: mat1321 » 03 gru 2011, 16:57

BYDGOST pisze:Trzeba ściągnąć cały korpus z kolumny, przemyć wszystko, żeby luźno się przesuwało i przy okazji sprawdzić te koła zębate.
To ja mam jeszcze takie głupie pytanie jak ściągnąć korpus :?:
Bo jakoś nie widzę jak to zrobić :oops:

[ Dodano: 2011-12-03, 17:01 ]
zębatka korby i wieniec mają wszystkie zęby



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#82

Post napisał: BYDGOST » 03 gru 2011, 17:13

Odblokowujesz dźwignią śrubę z tyłu korpusu, która służy do zablokowania korpusu przed poruszeniem się w czasie wiercenia, podnosisz cały korpus korbką do góry, aż śruba wyjdzie z nakrętki, poczujesz taki jakby luz i to w zasadzie wszystko: po prostu ciągniesz cały korpus, razem z silnikiem , do góry. Specjalnie napisałem "przed poruszeniem się" bo przed tym właśnie zabezpiecza go wpust, ale ten wpust ma luz i korpus wykonuje drobne ruchy podczas wiercenia jeśli nie jest ustalony tą śrubą z tyłu. Żeby korpus z powrotem założyć trzeba pamiętać, żeby wpust ustawić w położenie poziome tzn. takie, w którym wysunięty jest z rowka w kolumnie i korpus wiertarki można obracać dookoła kolumny.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#83

Post napisał: clipper7 » 03 gru 2011, 17:35

BYDGOST pisze:po prostu ciągniesz cały korpus, razem z silnikiem , do góry
Uważaj, trochę to waży :grin:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


mat1321
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2011, 14:01
Lokalizacja: Nie pamiętam

#84

Post napisał: mat1321 » 05 gru 2011, 20:40

Nadal mam problem. Jakoś to się wszystko tak zassało że górny korpus ani drgnie. Myślałem żeby spróbować podnośnikiem ale hydrauliczny za wysoki a o śrubowy się boje że pęknie bo jakiś lich mam. Macie jakieś propozycje jak ściągnąć ten korpus z kolumny?


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1500
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#85

Post napisał: rynio_di » 05 gru 2011, 21:33

Nie możliwe żeby zassało cokolwiek , podłóż pod korpus deskę i jako dźwignia dwustronna podnoś korpus do góry, jednocześnie kręcąc korbką . Jak już rozłączy się śruba z nakrętką będziesz słyszał takie głuche stuknięcia to będziesz pewien że śruba nie trzyma . Blokujący wpust ustaw poziomo.

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#86

Post napisał: clipper7 » 05 gru 2011, 21:44

mat1321 pisze:Myślałem żeby spróbować podnośnikiem
To najlepszy sposób, żeby przerobić WS15 na kupę złomu. Jak obrócisz do góry nogami i od góry dasz ropy lub WD40 i poczekasz 24h, to będziesz miał pewność, że to nie stary smar trzyma .....
Zacisk luźny, blokada obrotu odciągnięta i musi się obracać na kolumnie. A jak się obraca, to trzyma tylko śruba podnoszenia. Możesz też podeprzeć od dołu i zdjąć górny dekiel z korpusu, wtedy zobaczysz co i jak z mechanizmem podnoszenia. I nic na siłę :cool:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


mat1321
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2011, 14:01
Lokalizacja: Nie pamiętam

#87

Post napisał: mat1321 » 05 gru 2011, 21:50

clipper7 pisze: Jak obrócisz do góry nogami i od góry dasz ropy lub WD40 i poczekasz 24h, to będziesz miał pewność, że to nie stary smar trzyma .....
Zacisk luźny, blokada obrotu odciągnięta i musi się obracać na kolumnie. A jak się obraca, to trzyma tylko śruba podnoszenia. Możesz też podeprzeć od dołu i zdjąć górny dekiel z korpusu, wtedy zobaczysz co i jak z mechanizmem podnoszenia. I nic na siłę :cool:
Kolumna zalana naftą na noc i nic kolumna się nie obraca nie da się wo gule ruszyć, co tu może być nie tak wiem tylko że ten mechanizm nie był najprawdopodobniej używany od 50 lat..

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#88

Post napisał: BYDGOST » 05 gru 2011, 23:05

A jak to zalałeś? Najlepiej będzie odkręcić pokrywę 116 - rysunek powyżej. Zalać i niech stoi kilka dni nawet. Mam nadzieję, że pamiętałeś, żeby zwolnić ten zacisk:
Obrazek
Nawet jeśli popuściłeś to stuknij wzdłuż tej śruby, żeby się przekonać, że na pewno jest luźna.
Skoro jednak nie było to ruszane tak długo to nic dziwnego, że nie chce puścić.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


mat1321
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2011, 14:01
Lokalizacja: Nie pamiętam

#89

Post napisał: mat1321 » 06 gru 2011, 06:43

A jak to zalałeś? Najlepiej będzie odkręcić pokrywę 116 - rysunek powyżej.
Właśnie tak to zrobiłem. Blokada odkręcona, jedyne co mi przychodzi do głowy to to że jak ta blokada była mocno zaciśnięta przez 40lat to ta obejma się odkształciła i by trzeba to jakoś troszku rozgiąć śrubokrętem....

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#90

Post napisał: clipper7 » 06 gru 2011, 08:53

mat1321 pisze: rozgiąć śrubokrętem....
Uważaj, to żeliwo, jak rozegniesz za bardzo, to pęknie. Ale "z czuciem" nie zaszkodzi. Klin ustalający najlepiej wyjmij.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”