Sterownik na TA8435
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Powtórzę podany przez triera link dla łatwiejszego kliknięcia: http://www.hollandindustrial.com/PDF Files/Tech Talk Nov 2010 Stepper Motors.pdf - bardzo rzeczowo przedstawione informacje o silnikach krokowych.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tu właśnie jest problem. Przeciętny Pan X nie zna tej reguły. Bierze silnik do ręki, na którym napisane jest 2A, więc ustawia 2A na sterowniku i łączy silnik szeregowo. Na początku jest super, bo moment trzymający wzrósł 2 razy. Po 2h pracy okazuje się, że silniki zaczynają gubić kroki, w powietrzu wyraźnie czuć zapach izolacji a korpusu nie można dotknąć z gorąca. Jeśli rozruch prowadziliśmy w upalny dzień lata, to nie można wykluczyć osiągnięcia temperatury Courie, co jest równoznaczne z bezpowrotną utratą momentu silnika - z czego Pan X kompletnie sprawy sobie nie zdaje.triera pisze: ...
Oczywiście prąd zasilania trzeba
ustawić mniejszy, x0,71 znamionowego,
moment wyniesie x1,414 znamionowego.
[ Dodano: 2011-11-21, 23:55 ]
Tyle, że dla silnika 6 przewodowego Autor podał "not an option"triera pisze:Bipolar -Half Coil = AS RATED !!!

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9331
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Bredzisz.Leoo pisze:Przeciętny Pan X nie zna tej reguły. Bierze silnik do ręki, na którym napisane jest 2A, więc ustawia 2A na sterowniku i łączy silnik szeregowo. Na początku jest super, bo moment trzymający wzrósł 2 razy. Po 2h pracy okazuje się, że silniki zaczynają gubić kroki, w powietrzu wyraźnie czuć zapach izolacji a korpusu nie można dotknąć z gorąca. Jeśli rozruch prowadziliśmy w upalny dzień lata, to nie można wykluczyć osiągnięcia temperatury Courie, co jest równoznaczne z bezpowrotną utratą momentu silnika - z czego Pan X kompletnie sprawy sobie nie zdaje.
To jest raptem dwa razy większa moc wydzielana na uzwojeniach, dużo za mało żeby spalić izolację uzwojeń, a o temperaturze Curie, to nie ma co marzyć.
Równie dobrze możesz napisać, że jak ktoś tak podłączy to mu się kury przestaną nieść.
W praktyce występują zupełnie inne problemy i to tylko z silnikami o dużej oporności uzwojeń, takimi jak na przykład Vexta 1A/7.4V.
Taki silniczek podłączony na pełną cewkę, pod sterownik na L297/298 grzał się niemiłosiernie.
Paloną izolacją co prawda nie śmierdziało, ale dotknąć go nie szło i to przy przy prądzie ustawionym na 1A.
Trzeba było wentylatory z zasilaczy komputerowych pozakładać, a i tak silniczki były gorące.
Po wymianie sterownika na TB6560 silniki są zimne, wentylatory odłączone, a obroty dwa razy większe przy tym samym zasilaczu.
Cud ?
Faktycznie demon prędkości to nie jest, ale z momentu zejść nie mogę, a oś zwykle wykonuje ruchy po kilka milimetrów.
A przykładowy silniczek to naprawdę masakra i trudno podobnego muła znaleźć.
Został zastosowany, bo prąd był deficytowy.
.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Proszę sprawdzić w danych silnika, maksymalna, bezpieczna temperatura jest podana. Jeśli brak - można zmierzyć moment trzymający przegrzanego silnika.tuxcnc pisze:Bredzisz.
To jest raptem dwa razy większa moc wydzielana na uzwojeniach, dużo za mało żeby spalić izolację uzwojeń, a o temperaturze Curie, to nie ma co marzyć.
Równie dobrze możesz napisać, że jak ktoś tak podłączy to mu się kury przestaną nieść.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9331
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Zamiast czytać zacznij myśleć.Leoo pisze:Proszę sprawdzić w danych silnika, maksymalna, bezpieczna temperatura jest podana. Jeśli brak - można zmierzyć moment trzymający przegrzanego silnika.tuxcnc pisze:Bredzisz.
To jest raptem dwa razy większa moc wydzielana na uzwojeniach, dużo za mało żeby spalić izolację uzwojeń, a o temperaturze Curie, to nie ma co marzyć.
Równie dobrze możesz napisać, że jak ktoś tak podłączy to mu się kury przestaną nieść.
Przykładowy silnik 3Nm, 3A, 1,5Ω.
Moc wydzielana w uzwojeniu piętnaście watów.
Temperatura maksymalna emalii na drucie DNE 200 stopni Celsjusza.
Temperatura Curie dla magnesu neodymowego 300 stopni Celsjusza, dla Alnico 800.
.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 212
- Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
- Lokalizacja: lubelskie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9331
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Po pierwsze P=I²R oraz U=IR, więc dla R=1,5Ω będzie 13,5W(3A/4,5V) i 54W(6A/9V).orzel10000 pisze:zwiększając moc ze sterownika na silnik dwa razy zmieniasz dwu krotnie ilość amper na mm kwadratowy
Przykładowy silnik 3Nm, 3A, 1,5Ω. ma wtedy nie 3Nm, 3A, 1,5Ω. lecz 3Nm, 6A, 1,5Ω.
np przy 3A 3.5v=10.5w to przy 6A 3.5Vma 21w
Po drugie nie o tym rozmawiamy.
Rozmowa jest o włączeniu "pół cewki" albo "cała cewka".
Tutaj nawet bez znajomości wzorów wiadomo, że połowa grzałki to połowa ciepła.
.