tokarka tsa 16
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam takie zdjęcie. Ta śruba ma kołnierz i jest ciasno wciśnięta w otwór korpusu sanek. Nie widać niestety sposobu zabezpieczenia przed obrotem a ja nie pamiętam już jak to było.
- Załączniki
-
- TSA_16 Sanki narzędziowe_2.JPG (106.05 KiB) Przejrzano 2529 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
- Lokalizacja: jędrzejewo
a coś o likwidacji luzów z mojego tematu???moja śruba jest inna-chyba nie oryginalna bo łepek w kształcie owalu i gniazdo też ktoś rozbebeszył i to nieźle
[ Dodano: 2010-01-24, 18:25 ]
a posiada ktoś może dtr do tsa 16???jeśli tak to prosze o przesłanie [email protected]łem 1 w Google lecz nie kompletną
[ Dodano: 2010-01-24, 18:28 ]
no właśnie a u mnie poprzedni właściciel zrobił popelinę i rozjechał otwór na maksa-poprawie tylko głębokość tego otworu i dorobię pod niego śrubę
prosił bym o tą dtr lub coś podobnego
[email protected]
[ Dodano: 2010-01-24, 18:25 ]
a posiada ktoś może dtr do tsa 16???jeśli tak to prosze o przesłanie [email protected]łem 1 w Google lecz nie kompletną
[ Dodano: 2010-01-24, 18:28 ]
no właśnie a u mnie poprzedni właściciel zrobił popelinę i rozjechał otwór na maksa-poprawie tylko głębokość tego otworu i dorobię pod niego śrubę
prosił bym o tą dtr lub coś podobnego
[email protected]
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Luz z tyłu suportu powinien być tak rozwiązany jak na rysunku, który załączyłem w tym temacie: https://www.cnc.info.pl/topics89/nutoll ... htm#123343
Wtedy nie trzeba by było używać podkładek i dobierać ich grubości.
Wtedy nie trzeba by było używać podkładek i dobierać ich grubości.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Luz z przodu normalnie reguluje się dwoma śrubami z lewej strony suportu, jedna pod sankami wzdłużnymi, te z lewej strony bliższe łoża. Skrobanie to dopiero jeśli nie da się nimi wyregulować. Proponuję wymianę wszystkich śrub na imbusowe. O wiele łatwiej regulować.
DTRka powinna być na : http://metal.palka.name/dt tsa 16r. Jakiś cwaniak na Alledrogo próbuje ją sprzedać za 45 zł.
Pozdrawiam
Andrzej
DTRka powinna być na : http://metal.palka.name/dt tsa 16r. Jakiś cwaniak na Alledrogo próbuje ją sprzedać za 45 zł.
Pozdrawiam
Andrzej
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Witam
Podłączę się do tematu, gdyż zamierzam wymienić tulejki w których osadzony jest wałek z kółkiem ręcznego przesuwu suportu. Poprzedni właściciel chyba wcale nie smarował ich, bo luz jest duży, szczególnie na tulejce bliżej koła zębatego.Czy któryś z Kolegów je wymieniał?
Chciałbym je dorobić przed rozebraniem suportu, aby go dwa razy nie rozbierać.
Czy może być kłopot z wyjęciem tulejek a szczególnie tej bliższej kółka z rączką i trzeba będzie ją rozwiercić. Czy znacie wymiary nominalne tulejek? (16x20?)
Pozdrawiam
Podłączę się do tematu, gdyż zamierzam wymienić tulejki w których osadzony jest wałek z kółkiem ręcznego przesuwu suportu. Poprzedni właściciel chyba wcale nie smarował ich, bo luz jest duży, szczególnie na tulejce bliżej koła zębatego.Czy któryś z Kolegów je wymieniał?
Chciałbym je dorobić przed rozebraniem suportu, aby go dwa razy nie rozbierać.
Czy może być kłopot z wyjęciem tulejek a szczególnie tej bliższej kółka z rączką i trzeba będzie ją rozwiercić. Czy znacie wymiary nominalne tulejek? (16x20?)
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Proponuję wyjąć wałek z pokrętłem - blokowany jest śrubką od dołu. Dalej już wszystko widać i można pomierzyć. W moim egzemplarzu tulejki stalowe są wciskane na wałek. Można je zdjąć po wybiciu kołka i zdjęciu pokrętła. Przed dorobieniem tulejek musiałem trochę rozwiercić otwór w korpusie, ponieważ środek otworu, który nie łożyskuje wałka, miał mniejszą średnicę niż wyrobione miejsce łożyskowania przy zębatce. Nie pozwalało to na włożenie wałka z nową tuleją.
Powodzenia
Andrzej
Powodzenia
Andrzej
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 16:05 przez Andrzej 40, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Jak mogą być tulejki stalowe wciskane na wałek? Powinny być tulejki brązowe wciśnięte w płytę suportu a wałek swobodnie w nich obracać.
Głównie chodzi mi o to aby tulejki wytoczyć przed rozebraniem suportu i wyjęciem wałka. Na końcu wałka jest kółko zębate, które nie pozwala wyjąć wałka do siebie. A żeby wcisnąć tulejki w płytę i tak trzeba wszystko rozebrać.
Głównie chodzi mi o to aby tulejki wytoczyć przed rozebraniem suportu i wyjęciem wałka. Na końcu wałka jest kółko zębate, które nie pozwala wyjąć wałka do siebie. A żeby wcisnąć tulejki w płytę i tak trzeba wszystko rozebrać.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Kółko zębate ma mniejszą średnicę niż tulejki na wałku i po wyluzowaniu śrubki ogranicznika całość daje się wyjąć - przynajmniej u mnie tak jest w 2 różnych TSA16 - poznańskiej i wrocławskiej. Fabrycznie tulejki były stalowe. Można na wałku dać tulejki brązowe, tak zrobiłem w naprawianym suporcie - mam 2 TSA16.
Poza tym przynajmniej tylne (to od strony kólka zębatego) musi być przesuwne względem korpusu, bo zazębienie jest rozłączane przez odciągnięcie wałka z pokrętłem, wtedy koło zębate chowa się w korpusie, nie w tulei. Odkręć tę śrubkę i sprawdź, powinno się dać wyjąć
Andrzej
Poza tym przynajmniej tylne (to od strony kólka zębatego) musi być przesuwne względem korpusu, bo zazębienie jest rozłączane przez odciągnięcie wałka z pokrętłem, wtedy koło zębate chowa się w korpusie, nie w tulei. Odkręć tę śrubkę i sprawdź, powinno się dać wyjąć
Andrzej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
- Lokalizacja: jędrzejewo
wyjęcie tulejki jest banalnie proste i powinna być ona z brązu-wymieniałem ją podczas mojego remontu bo domyślam się że chcesz wymienić tą tulejkę gdzie znajdują się dwie zębatki jedna stalowa a druga z brązu, a nie tam gdzie jest kółko od przesuwu ręcznego bo u mnie tam nie było żadnej tulejki.
dziękuje za odpowiedź na moje pytania kolegów-ta ostatnia odpowiedź na temat likwidacji luzu pomogła-faktycznie wkręciłem 2 śruby M6 i dokręciłem i już luzu z przodu nie mam lecz gorzej z tyłem bo nadal nie wiem jak go tam zlikwidować
[ Dodano: 2010-01-27, 16:36 ]
czyli tam gdzie jest pokrętło też powinna być jakaś tulejka???
dziękuje za odpowiedź na moje pytania kolegów-ta ostatnia odpowiedź na temat likwidacji luzu pomogła-faktycznie wkręciłem 2 śruby M6 i dokręciłem i już luzu z przodu nie mam lecz gorzej z tyłem bo nadal nie wiem jak go tam zlikwidować
[ Dodano: 2010-01-27, 16:36 ]
czyli tam gdzie jest pokrętło też powinna być jakaś tulejka???