pomoc w budowie wypalarki plazmowej

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
jo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 115
Posty: 170
Rejestracja: 25 gru 2012, 22:48
Lokalizacja: olkusz
Kontakt:

#41

Post napisał: jo » 15 sty 2013, 22:09

będę wdzięczny,


ps.
jak często trzeba kasować luzy na listwie zębatej, w ogóle takie luzy sie pojawiają?
jaki moduł listwy stosuje sie do napedów cnc ?




Autor tematu
jo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 115
Posty: 170
Rejestracja: 25 gru 2012, 22:48
Lokalizacja: olkusz
Kontakt:

#42

Post napisał: jo » 26 sty 2013, 11:20

kolejne pytania mam, ponieważ sprzedawca wzbudził moje wątpliwościw sprawie doboru silnika 0,5Nm do osi z , trochę się nim pobawiłem, i okazało sie że przy pewnym połaczeniu przewodów silnika do siebie silnik zaczyna wykazywać dość spory opór,

(ledwo jestem w stanie poruszyć osią silnika, bez użycia narzędzi)

rozumiem że wynika to z magnetyzmu szczątkowego i napięc powstających w cewkach,

i teraz pytanie czy ten opór
można przyjąć za silę trzymającą silnika , czy siła trzymająca po podłączeniu sterownika będzie wielokrotnie większa,

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 28
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#43

Post napisał: Alvar4 » 26 sty 2013, 11:57

To nie żaden magnetyzm szczątkowy tylko prawdziwy magnes. Silniki krokowe mają w sobie stałe magnesy na wirniku i taki silnik może pracować jak prądnica czy dynamo. Zrób sobie eksperyment i podłącz diodę LED do silniczka i zakręć ośką, dioda będzie pulsować. Ewentualnie dotknij językiem przewodów silnika to Cię posmyra w język. :smile: Jak zewrzesz ze sobą przewody to prądnica pracuje na zwarciu i stąd ten duży opór na osi silnika. Jak podłączysz silnik pod sterownik to siła trzymająca będzie podobna. Nie masz się co obawiać. Do Ż-ki w zupełności wystarczy. Proponuje się zapoznać z tym:
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/silniki_krokowe.htm

Jak coś pokasztaniłem to mnie poprawcie.
Obrazek


przemyslaw2ar
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 24
Posty: 248
Rejestracja: 09 mar 2012, 20:27
Lokalizacja: Czarnków

#44

Post napisał: przemyslaw2ar » 26 sty 2013, 12:20

Po podłączeniu do sterownika i włączeniu zasilania siła trzymająca jest większa (sporo większa)
Ja maszynę( a raczej oś) na silniku 3Nm bez napięcia mogę przestawić z oporem ale da się a po załączeniu sterownika ani drgnie właśnie ze względu na siłę trzymającą silników

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 28
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#45

Post napisał: Alvar4 » 26 sty 2013, 12:32

Wyczytałem, że sterowniki silników kupujesz 8060 na 6A. Do Z-ki też chcesz użyć tego sterownika? Nie wiem czy silniczek Z-tki przeżyje prąd 2A bo niby taki minimalny można ustawić na tej elektronice. Podłącz na próbę i ustaw minimalny prąd i sprawdzaj temperaturę silnika. Do około 80 stopni Celsjusza mogą krokowe wytrzymać.
Obrazek


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 36
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#46

Post napisał: 251mz » 26 sty 2013, 12:46

Alvar4 pisze:Do około 80 stopni Celsjusza mogą krokowe wytrzymać.
Jak dla mnie silnik jest dobrze ustawiony jeśli po dłuższej pracy można go złapać w ręke i będzie gorąco ale nie na tyle żeby mocno parzyło ...


Autor tematu
jo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 115
Posty: 170
Rejestracja: 25 gru 2012, 22:48
Lokalizacja: olkusz
Kontakt:

#47

Post napisał: jo » 26 sty 2013, 13:36

może da mu się w razie czego podłączyć jakieś urządzenie żeby go trochę osłonić , np żarówkę ?

a druga sprawa , nabyłem śrubę trapezową z nakrętkami z brązu do osi Z, i okazało się że luz na nakrętkach jest wręcz kosmiczny a ciągłe kasowanie drugą nakrętką do mnie nie przemawia

, więc wziąłem rolkę z tworzywa poliamidowego, przewierciłem , z kawałka sruby trapezowej zrobiłem na jednej stronie tępy gwintownik a na drugiej stronie ostry, podgrzałem śrubę i nakręciłem poliamid , najpierw na tępo i na gorąco , potem pozwoliłem ostygnąć, następnie przeleciałem na zimno ostrym gwintownikiem,, na dł 2 cm uzyskałem bezluzowy gwint, bardzo lekko pracuje na śrubie , teraz kombinuję z nakrętką dłuższą bo o dł 4 cm, i zastanawiam się czy robić podobnie jak za pierwszym razem , czy szukać żywicy bąz poliamidu do odlania , i po prostu odlać taki dłuższy wałek na śrubie trapezowej, po czym śubę wykręcić , a wałek pociąć na krótsze nakrętki , w napędach do bram są takie nakrętki i dość długo wytrzymują, myślicie że na osi Z wytrzyma z rok ?



kombinował kto w tę stronę ?

wieczorem wstawię fotki

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 28
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#48

Post napisał: Alvar4 » 26 sty 2013, 18:38

Też sobie zrobiłem nakrętkę trapezową z poliamidu, gwintownik wystrugałem z kawałka śruby trapezowej. Ciekawa ta metoda na gorąco. Ja gwintowałem na zimno i działa. Możesz sobie zrobić z pięć na zapas. Powinna z rok spokojnie wytrzymać a nawet śmiem twierdzić że i dłużej. W plazmie nie masz oporów skrawania, wozisz tylko palnik więc zdążysz się zestarzeć zanim ten poliamid się wykoleboce. Ważne żeby śruba nie była zardzewiała i nie miała zadziorów, dobrze jest jej się przyjrzeć i ewentualnie przepolerować papierem ściernym tak po wierzchy jak i w rowkach gwintu. No i wiadomo, kto smaruje ten jedzie...
Ja poszedłem na łatwiznę i śrubę przystosowałem ze starego i nieużywanego lewarka od kaszlaka. siedzi tam najczęściej śruba TR 16x4 jak dobrze pamiętam.
Obrazek


Autor tematu
jo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 115
Posty: 170
Rejestracja: 25 gru 2012, 22:48
Lokalizacja: olkusz
Kontakt:

#49

Post napisał: jo » 26 sty 2013, 19:38

faktycznie śruba ma jakieś zadziory, trzeba to przepolerować ,

poniżej wstawiam zdjęcie gwintownika :mrgreen:,
, powie ci że jak nakręciłem na gorąco to potem musiałem kluczem w imadle zkręcać , następnie przeleciałem gwintownikiem 1 raz , było idealnie z oporem , 2 raz kręci się paluszkiem , 3 raz -pojawiają się luzy, teraz widzę że muszę dopracować gwintownik , ma tam jakieś zadziory ,

ale jak bym dorwał poliamid do odlania śruby , można by za jednym zamachem zrobić wałek 50 cm

widziałem że można zrobić całą Zetkę ze słoniny :roll:
Załączniki
hbbh1.jpg
hbbh1.jpg (55.62 KiB) Przejrzano 860 razy

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 28
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#50

Post napisał: Alvar4 » 27 sty 2013, 02:13

Jak się nie mylę to w Olkuszu masz chyba ze dwie firmy które wylewają poliuretany do zawieszeń samochodów. Może do nich się udaj i pogadaj to coś by Ci poradzili, ale pewnie tanio nie będzie. Ja bym został przy tej metodzie co teraz, jest wystarczająca myślę.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”