Mocowanie w imadle

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

kropek1980
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 161
Rejestracja: 21 lut 2009, 18:45
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Mocowanie w imadle

#21

Post napisał: kropek1980 » 28 sie 2020, 07:10

jest tez opcja mocownia detalu na magnesie



Tagi:


piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1177
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

Re: Mocowanie w imadle

#22

Post napisał: piromarek » 28 sie 2020, 07:31

Magnes też ma swoje mankamenty. ( tak na marginesie bo tu nie wiem jak masywny jest ten teownik )
Jakbyś chciał przefrezować lekko wypukły albo wklęsły detal, taki niezbyt gruby płaskownik na przykład, to stół potrafi go dociągnąć i wyprostować na czas obróbki.
Po puszczeniu detal spowrotem jest krzywy.

Co do tego "T" detalu, to jest jeszcze jedna sprawa na którą trzeba zwrócić uwagę, jakby go zaciskać w szczękach .
Pod "pachami " promień po frezie musi być mniejszy niż promień krawędzi szczęk imadła.
Inaczej zaciskając detal, wypchniemy go w górę i nie oprze się ramionami na imadle.

Lepiej jak pisał GRQ dać podkładki równoległe od spodu.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9465
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Mocowanie w imadle

#23

Post napisał: RomanJ4 » 28 sie 2020, 08:34

pozdrawiam,
Roman


Sofro
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 06 sie 2020, 10:15

Re: Mocowanie w imadle

#24

Post napisał: Sofro » 01 paź 2020, 21:06

Mam pytanie. Potrzebuję wywiercić przelotowy otwór, przeszkadzają mi podkładki. Czy po przykręceniu detalu w imadłem mogę je wyciągnąć?
Uważam że uchwyt detalu w imadle jest dość pewny.

Pozdrawiam


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1333
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mocowanie w imadle

#25

Post napisał: CFA » 01 paź 2020, 21:39

Sofro pisze:
01 paź 2020, 21:06
Mam pytanie. Potrzebuję wywiercić przelotowy otwór, przeszkadzają mi podkładki. Czy po przykręceniu detalu w imadłem mogę je wyciągnąć?
Uważam że uchwyt detalu w imadle jest dość pewny.
A to zależy. Zależy w czym (w jakim materiale i jak grubym) i jak duży otwór wiercisz i jak dużo miejsca jest do ścianki imadła. Skoro podkładki dają się wyjąć, to znaczy że nie jest dobrze dobite i mocowanie jest krzywe/niepewne. Da się wiercić w tak mocowanym detalu, ale ja akurat staram się tego unikać.


Sofro
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 06 sie 2020, 10:15

Re: Mocowanie w imadle

#26

Post napisał: Sofro » 01 paź 2020, 23:04

Celowo na początku nie dobijałem mocno, żeby móc łatwo wyciągnąć podkladki. Chce wywiercić fi 8mm w s235jr o wymiarach 100x25x45 otwór po długości 100mm na środku.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9465
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Mocowanie w imadle

#27

Post napisał: RomanJ4 » 01 paź 2020, 23:51

A nie możesz wstawić podkładek z obu stron imadła (po bokach otworu) by nie przeszkadzały w wierceniu?
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocowanie w imadle

#28

Post napisał: Petroholic » 02 paź 2020, 00:03

Niskie podkładki równoległe mają po 4-6mm grubości więc co ci przeszkadza? (4+4+8=16 lub 6+6+8=20). Nawet jak ustawisz detal ścianką 25mm w poprzek szczęk to masz 2.5mm odstępu wiertła od podkładki :) Tylko nie wierć za głęboko :D A jak nie masz cienkich podkładek możesz użyć stalek z tokarki :)


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1333
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mocowanie w imadle

#29

Post napisał: CFA » 02 paź 2020, 09:02

Sofro pisze:
01 paź 2020, 23:04
Celowo na początku nie dobijałem mocno, żeby móc łatwo wyciągnąć podkladki. Chce wywiercić fi 8mm w s235jr o wymiarach 100x25x45 otwór po długości 100mm na środku.
To jakie masz te podkładki? To już chyba bardziej klocki. Miejsca jest dość na podkładki nawet całkiem grube.
Większym problemem będzie wysokość trzymania, bo imadło podejrzewam 40 wysokie szczęki.


piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1177
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

Re: Mocowanie w imadle

#30

Post napisał: piromarek » 02 paź 2020, 10:50

Nie wiem jakich profesjonalnych rozwiązań autor oczekiwał, ale do wiercenia nikt się pewnie nie doktoryzuje zazwyczaj na wrasztacie.

Skoro jednak podkładki są za grube, a detal być może ma być precyzyjnie umocowany i jest kosztowny, będzie dużo sztuk do wykonania , trzeba kupić/zrobić odpowiednie podkładki i tyle.

Ma być dokładniej można wydrążyć :P

Jest sposób Romana podeprzeć na końcach ( jeżeli wolimy bezpieczne szeeeerokie marginesy) i jak już ma być profi a imadło nie ma dziur ( tak takie jak w serze ), to można użyć podpórki śrubowe albo jak pasuje na długość detalu schodkowe.

Jak rozumiem autor zamilkł, czyli DZIURY już wydłubane.

pzdr

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”