jak kupować tokarkę

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#21

Post napisał: bartuss1 » 08 lut 2009, 20:03

fachmann pisze:a ta wajcha służy do "zatwierdzenia" zmiany obrotów
i trzeba nieźle szarpnąc wsłuchując sie w przeskakiwanie trybów, czasami nie chce i trzeba recznie pokręcic wrzecionem :D


https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Tagi:


fachmann
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 08 lut 2009, 15:09
Lokalizacja: wielkopolska

#22

Post napisał: fachmann » 08 lut 2009, 20:11

w rzeczy samej można tez włączyc i wyłączyc a potem szarpnac jak się zatrzymie :wink:
mądrość przychodzi z wiekiem -czasami jest to wieko od trumny


gaski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 315
Rejestracja: 30 paź 2007, 16:25
Lokalizacja: łódzkie

#23

Post napisał: gaski » 09 lut 2009, 03:08

Tokarki tur tud tuc mają reduktory z preselekcją, tzn w czasie pracy tokarki można sobie wybrać wstępnie obroty wrzeciona, a po zatrzymaniu maszyny jednym pociągnięciem tej „wajchy” (nie szarpnięciem) zmieniamy ilość obrotów wrzeciona. Czasami trzeba lekko ruszyć uchwytem, aby koła się zazębiły.


Tr sprzęgło ma. TUE 35 nie ma sprzęgła
TUC i TUD mają sprzęgła i hamulce (bardzo sprawne). Silnik pracuje tylko po włączeniu sprzęgła i wyłącza się po wyłączeniu sprzęgła. Można się o tym przekonać opuszczając powoli dźwignię sprzęgła, w połowie drogi dźwigni słychać startujący silnik, następnie zwalnia się hamulec i załącza się sprzęgło. Dlatego najlepiej włączać tokarkę „na dwa razy”,uniknie się wtedy częstej wymiany bezpieczników.

TUR też ma sprzęgło i hamulec. Ale silnik załączamy przyciskiem przed pracą i na koniec zmiany wyłączamy innym przyciskiem,


Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#24

Post napisał: Agent0700 » 06 lut 2011, 21:40

gaski pisze:Dlatego najlepiej włączać tokarkę „na dwa razy”,uniknie się wtedy częstej wymiany bezpieczników.
Witam

Co to znaczy na dwa razy?

Mam bezpieczniki 16A. Da radę odpalić TUD 50 na takich?

Pytam bo szukam właśnie TUD 50 - taka duża bo musi wejść felga 16 cali, która ma 45 cm średnicy. Jakie inne duże tokarki polecacie do takich rzeczy?

Pozdrawiam

Jacek


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#25

Post napisał: IMPULS3 » 06 lut 2011, 22:05

Agent0700 pisze: Pytam bo szukam właśnie TUD 50 - taka duża bo musi wejść felga 16 cali, która ma 45 cm średnicy
No to musi być jakaś cenna felga że tylko pod nią kupujesz tokarkę :mrgreen:

Poszukaj wśród: tuj 50, tug 40,a może jakaś bulgarska...


pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 580
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#26

Post napisał: pixes2 » 06 lut 2011, 22:07

Agent0700 pisze:Co to znaczy na dwa razy?
Pewnie gwiazda/trójkąt
Pozdrawiam.
Tomek.


Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#27

Post napisał: Agent0700 » 06 lut 2011, 22:24

Witam

Czyli w gwieździe płynie mniejszy prąd?

Znalazłem: http://www.plcs.net.pl/index.php/schema ... owych.html

Rzeczywiście tak to wygląda.

Nawet jeśli tak nie ma to łatwo przerobić jeśli tylko są wyprowadzone wszystkie końce uzwojeń. Bo jeśli nie to lipa :-(

Pozdrawiam

Jacek


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#28

Post napisał: kamar » 06 lut 2011, 22:31

gaski pisze:TUC i TUD mają sprzęgła i hamulce (bardzo sprawne). Silnik pracuje tylko po włączeniu sprzęgła i wyłącza się po wyłączeniu sprzęgła.
Porób na TUC-u trochę krótkich gwnintów to zobaczysz jakie sprawne :)


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#29

Post napisał: Mariuszczs » 06 lut 2011, 22:44

krótki czy długi gwint na tym sprzęcie to i tak się nie zatrzyma w samą porę :). Jak trochę porobiłem na takim sprzęcie to wolę niby epokę starszą TR45 w której naprawdę wrzeciono staje o razu.
Następna zaleta preselekcja - można garba dostac schylając się do wajchy która nie zawsze lekko sie przełancza i tu znowu wolę zabytkową TR45 w której obroty można przełanczac bardzo wygodnie i wrzeciono się samo zatrzymuje przy ich przełanczaniu, start wrzeciona jest natychmiastowy u mnie a w tucu rozpędza się i rozpędza, światło gaśnie na całej wsi. I jeszcze ta dźwignia od prawych obrotów u mnie bardzo ciężko się włancza tak że mam codziennie odciski. Włanczając lewe obroty idzie leciutko a prawe tragedia.

TUJ 48 kupisz tanio i jest to fajny cichy sprzęt


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#30

Post napisał: kamar » 06 lut 2011, 22:50

Nie chodzi lo o zatrzymanie ale o sprawność hamulca i sprzęgla. Po dwóch godzinach gwintowania krótkich dym leciał z hamulca.To była 1 rzecz jaką wywaliłem z moich TUC-ów.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”