Frezowanie po wypalaniu na plazmie

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Frezowanie po wypalaniu na plazmie

#1

Post napisał: blasterpl » 21 lut 2017, 19:19

Krótkie pytanie , mam zgrubnie wypalony detal na plazmie teraz muszę to obrobić na frezarce , czy krawędzie po plazmie są jakoś bardzo utwardzone :?: , weźmie to HSS czy od razu z węglika atakować :?:
Obrazek



Tagi:


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 499
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

#2

Post napisał: mag999 » 21 lut 2017, 19:30

mysle ze weglikiem. hss sprobowac mozna ale baardzo wolno
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7018
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#3

Post napisał: WZÓR » 21 lut 2017, 19:52

Ja bym jakąś małą głowicę użył - frezów szkoda.

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#4

Post napisał: blasterpl » 21 lut 2017, 20:04

Właśnie o to chodzi ze szkoda mi węglika na taka robotę a mam dużo HSS-ów takich jakiś wielkich ø 25 i więcej , leżą i się kurzą niech by dały coś od siebie :twisted: A i pomysł z mala glowiczka tez dobry :wink:


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2415
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post napisał: Steryd » 21 lut 2017, 20:29

Wezmie hss i jakoś specjalnie nie odczuje, to nie palnik. Obij tylko żużel z brzegu.
Można?
Morzna!!!


kuba1im
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
Lokalizacja: Tychy/Bieruń

#6

Post napisał: kuba1im » 21 lut 2017, 20:57

A tak w ogóle to co to za materiał? U mnie w firmie pewnie poszedłby frez płytkowy lub głowiczka w zależnosci od kształtu detalu i na wykończenie frez z węglika, lub nie, jeśli nie ma jakichś specjalnych warunków powierzchni.


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2010, 19:29
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: Azzader » 21 lut 2017, 21:01

A to nie zależy też od gatunku? Zwykła S235 raczej się za specjalnie nie utwardzi? Tak mi się wydaję.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#8

Post napisał: blasterpl » 21 lut 2017, 21:38

Gatunek bliżej nieznany , klient przytargał pewnie ze złomu :wink:. Spróbuję glowiczka , mam gdzieś taka stara na 3 płytki TPUN to można charatac.


Natan5064
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 360
Rejestracja: 06 sty 2015, 00:45
Lokalizacja: Konin

#9

Post napisał: Natan5064 » 22 lut 2017, 08:08

Kiedyś nacinałem krawędź po laserze frezem piłkowym. szło to strasznie, nówka frezik praktycznie na śmieci, tak sie stępił. kanałek 5mm i głeboki na 20-30mm


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#10

Post napisał: dance1 » 22 lut 2017, 09:18

Oj kolego blasterpl piszesz że masz dużo HSS-ów to uwierz szybciej sam próby zrobisz niż po kilku godzinach na forum przeczytasz że się da lub też nie :lol:
Bez podania gatunku stali, jej grubości a nawet i parametrów cięcia te 2 odpowiedzi będą poprawne, czyli da się lub też nie.
Pozdrawiam.
I don't like principles, I prefer prejudices

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”