Frezowanie po wypalaniu na plazmie

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#11

Post napisał: blasterpl » 22 lut 2017, 09:26

Pytanie dotyczy tego czy krawędź jest mocno utwardzona po paleniu bo jeśli tak to nie ma większego znaczenia grubość materiału ( tu akurat jest 10mm) ,freza zniszczyć można szybko a to ze leży i się kurzy to nie znaczy ze chce go zniszczyć :wink:



Tagi:


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 258
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post napisał: arasz » 22 lut 2017, 13:27

Pamiętaj tylko, że musisz frezem z HSSu zagłębić się jak najwięcej możesz, żeby ostrze czołowe nie "ślizgało się' po zgorzelinie.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#13

Post napisał: blasterpl » 22 lut 2017, 15:45

Temat ogarnięty głowicą ø80 (otwór ø85) , faskę zrobiłem HSS-em i poszło dobrze :mrgreen:


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#14

Post napisał: dance1 » 22 lut 2017, 19:36

no i tylko się cieszyć. :wink:
czy krawędź jest mocno utwardzona raz jeszcze powtórzę zależy od stopu, grubości, parametrów cięcia, nawet i samego źródła plazmy także tylko chciałem przekazać że nie ma prostej odpowiedzi da się albo i nie.
Do niszczenia narzędzi nie namawiam bo sam własne bardzo szanuje. :wink:
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#15

Post napisał: blasterpl » 03 mar 2017, 22:11

Temat powrócił , teraz mam "wypalke" ø200 i gr 50mm. O ile tokarka łyknęła to bez zgrzytu to gwintowanie z reki otworów M12 i M10 to dramat (po 4 gwintach odciski na dłoniach :???: ). Materiał to jak to klient określił "zwykła stal" wypalana laserem. jak to pogwintowac i się przy tym nie zamordować :wink: Dwa detale zmęczyłem ale szykują się następne :???:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2101
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#16

Post napisał: Yarec » 03 mar 2017, 22:18

gwintownik maszynowy ? w jednym przelocie ?
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#17

Post napisał: blasterpl » 03 mar 2017, 22:26

Próbowałem ręcznym w 3 przejściach.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2101
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#18

Post napisał: Yarec » 03 mar 2017, 22:40

1) wiertarką kolumna małe obr.
2) z jednym paskiem (ręczny) + tłustowatość
3) wykończenie dowolnym i na tłusto.
Bo : 9 gwintów ręcznie × ilość sztuk to ja dziękuje
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7055
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#19

Post napisał: WZÓR » 04 mar 2017, 17:13

blasterpl pisze:Próbowałem ręcznym w 3 przejściach.
Zerknij do Garant-a

http://www.toolscout.de/ToolScout/ToolS ... tion.xhtml

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#20

Post napisał: blasterpl » 04 mar 2017, 19:11

Robiłem tak: najpierw z jednym paskiem (idzie całkiem dobrze) , dalej z dwoma paskami (idzie dramatycznie źle) , i na koniec bez paska (idzie dość dobrze). Smaruje czymś jak WD40 (jakiś niemiecki specyfik).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”