Chińskie wytaczadło mimośrodowe

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających
Awatar użytkownika

MrWaski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 250
Rejestracja: 26 sty 2020, 10:16
Lokalizacja: Słocina

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#11

Post napisał: MrWaski » 26 paź 2020, 20:44

To wszystko wiem. Mnie chodzi o zamocowania noża poziomo! Tam w tym wytaczadle przecie jest otwór do takiego zamocowania. A wtedy muszą być lewe noże albo lewe obroty, z zablokowanym (jakąś dorobioną śrubką) gwintem uchwytu wytaczadła.
Nie wiem jednego. Czy większe średnice na Zośce mają w ogóle sens... Czy Zośka da radę? Pojedynczy wyrób, a nie praca na co dzień.

PS
Zdaje się że temat odpuszczę i ten otwór fi 130, po wstępnym wykrojeniu czymkolwiek, wyszlifuję jakimś kamieniem na szlifierce. Dużej dokładności nie potrzebuję. To ma być mocowanie pod kołnierz silnika.



Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 10037
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#12

Post napisał: RomanJ4 » 26 paź 2020, 21:42

nóż lewy ⌀12mm, np wytaczak https://expancnc.com/noz-tokarski-wytac ... ,3408.html
lub lepiej na płytki CCMT 06
https://alle gro.pl/oferta/noz-tokarski-wytaczak-s12m-sclcl-06-plytka-ccmt-9184701056
Obrazek
Możesz też dać do wytoczenia na tokarce (uchwyt 4-szczękowy samocentrujący, lub niezależny jeśli kształt nieregularny), drugą tak zrobiłem, pod ten silnik
Obrazek Obrazek Obrazek
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

MrWaski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 250
Rejestracja: 26 sty 2020, 10:16
Lokalizacja: Słocina

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#13

Post napisał: MrWaski » 26 paź 2020, 23:05

Mam tokarkę z uchwytem 160 3-szczękowym. Wytnę szlifierką kątową sześciokąt, złapię szczękami zewnętrznymi i wytoczę otwór 130, a potem złapię od środka i wytoczę na zewnątrz. Potem wspawam to w byle jak wycięty otwór w blasze właściwej i zrobione. Można też na śruby, ale tak będzie po wyszlifowaniu i pomalowaniu ładniej... Sporo roboty i dużo wytrwałości w spawaniu odcinkami na zmianę żeby skurcz spawalniczy bardzo tego nie pokręcił.
Otwór będzie w blasze prawie prostokątnej długiej na ponad pół metra na skraju, więc całej blachy w tokarkę nie złapię żadnym uchwytem.

PS
Bez większego zgłębiania zagadnienia, myślałem, że taki otworek Zośka mi wytnie wytaczadłem. Teraz widzę że to nie takie hop siup. ;)

PPS
Na zewnątrz nie będę toczył. Po co?! W blasze właściwej wytnę sześciokąt i można spawać!


Wojtek_O
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 98
Rejestracja: 16 lis 2019, 10:27

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#14

Post napisał: Wojtek_O » 27 paź 2020, 10:36

Ja używam do tego wytaczadła właśnie noży fi12 na płytki CCMT 06 ale uciętych na krótko by zniwelować wibracje. Noże z kompletu ( te z wlutowaną płytką) nie nadają się , nigdy ich nie użyłem. Są źle wykonane ponieważ ostrze płytki jest przesunięte poza oś obrotu
Obrazek
Druga kwestia te że nie posiadają spłaszczenia na trzonku. Bardzo trudno w ten sposób prawidłowo spozycjonować płaszczyznę noża do osi obrotu. Brak spłaszczenia powoduje też iż na powierzchni cylindrycznej zostawisz ślad od śruby dociskowej , następnie po jej odblokowaniu nie wyjmiesz noża z głowicy bo odcisk go zablokuje. Zakładając wytaczak masz prawidłowo przygotowaną płaszczyznę dociskową pozycjonującą nóż oraz ostrze w osi. Więcej info na tym filmie

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 10037
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#15

Post napisał: RomanJ4 » 27 paź 2020, 11:26

Wojtek_O pisze:Noże z kompletu ( te z wlutowaną płytką) nie nadają się , nigdy ich nie użyłem. Są źle wykonane ponieważ ostrze płytki jest przesunięte poza oś obrotu
Obrazek

Nadają się, nadają, bo oś obrotu ostrza narzędzia w otworze w gro przypadków nie pokrywa się z osią(obrotu) samego noża(otwór musiałby mieść średnicę noża), trzeba tylko jak pisałem, powierzchnię natarcia ostrza płytki ustawić lekko skośnie do linii → oś otworu-oś noża, by uzyskać najlepiej dodatni Ɣ, ewentualnie jeśli otwór mały to lekko podszlifować pow. przyłożenia ostrza i trzonek pod płytką, i skrawa bez problemu...

Obrazek
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

ishi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 160
Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chińskie wytaczadło mimośrodowe

#16

Post napisał: ishi » 06 kwie 2021, 18:57

Używał ktoś holenderskiego Hogetexa? Zastanawiam się nad takim w cenie czterech stów:

https://www.hogetex.com/kotterkopset-38 ... en-beitels

Trochę piździpączek bo raptem 8-60mm ale do małej stołowej maszyny i tak chyba więcej trudno wymagać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Narzędzia - frezy, noże, gwintowniki etc ”