Wydruk kółka zębatego

Dyskusje dotyczące druku i drukarek 3D

Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wydruk kółka zębatego

#1

Post napisał: Trike3 » 06 lip 2017, 12:25

Trafiła do mnie drukarka Home Made, po kilku perypetiach udało mi się wydrukować kilka elementów, ale poległem na wydruku małej zębatki.

Średnica 20 mm dużej zębatki i 8 mm małej, wysokość całkowita kółka to 8 mm. Próbuję drukować ABS z dyszą 0,5 mm, ale większa zębatka nie wychodzi równa i za bardzo rozlana, za to mała zębatka całkiem się rozlewa, do tego otwór w środku fi2,5 zalewa prawie cały. Temperatura ustawiona na 240 st, a stołu na 95 st. Podpowiedzcie proszę czy tak małe elementy da się w ogóle wydrukować, ewentualnie gdzie szukać przyczyny kiepskiej jakości wydruku. Zastanawiałem się nad zmianą dyszy na mniejszą. Macie może jakieś sugestie ??

Pozdrawiam Marcin

P.S. Tak wygląda kółko które chciałbym sobie wykonać :-(
Załączniki
kolo.jpg
kolo.jpg (13.33 KiB) Przejrzano 2143 razy



Tagi:


bratanek65
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 383
Rejestracja: 06 lis 2010, 10:26
Lokalizacja: Miasteczko

#2

Post napisał: bratanek65 » 06 lip 2017, 15:29

Większą na pewno się da wydrukować. Co do mniejszej to takich małych nie próbowałem.
Nie ma prostej odpowiedzi co jest przyczyną, tym bardziej że nie raczyłeś zamieścić zdjęcia wydruku czy parametrów jakich używasz. Nikt tu k... jasnowidzem nie jest proszę Jaśnie Pana.


jareks
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 101
Rejestracja: 25 sie 2015, 18:09
Lokalizacja: Wwa

#3

Post napisał: jareks » 06 lip 2017, 16:26

Zmiana dyszy na mniejszą nic nie da. Próbowałeś drukować z PLA z włączonym chłodzeniem? Niestety małe elementy oraz otwory nie będą trzymać wymiarów własnie ze względu na brak czasu na wystygnięcie filamentu przez co detal jest "rozlany". Jak możesz to wrzuć zdjęcie a najlepiej plik stl to może jutro wydrukuję u siebie i sprawdzę .


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Wydruk kółka zębatego

#4

Post napisał: WurTur » 07 lip 2017, 00:20

Trike3 pisze:Trafiła do mnie drukarka Home Made, po kilku perypetiach udało mi się wydrukować kilka elementów, ale poległem na wydruku małej zębatki.
Średnica 20 mm dużej zębatki i 8 mm małej, wysokość całkowita kółka to 8 mm. Macie może jakieś sugestie ??
Ostatnio drukowałem coś podobnych rozmiarów na taniej chińskiej drukarce. Wydrukowało się
bardzo ładnie, jednak nie było to kółko zębate, więc szczegółów było mniej. Wrzuć gdzieś projekt tego kółeczka, spróbuję i powiem jak się udało.

Pozdrawiam


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#5

Post napisał: Trike3 » 07 lip 2017, 07:18

Dzięki wielkie.

Teraz jestem w pracy, ale po południu wrzucę plik do oceny :-D

Dziękuję za chęci.

Ja dopiero zaczynam zabawę i nie wykluczam, że jakieś błędy w konfiguracji Slicera gdzieś popełniłem.

Przy większych elementach udaje się drukować, chociaż za każdym razem trafi się jakieś nadpalenie czy przelanie materiału.

Mam wrażenie czasem że za dużo podaje filamentu czasem.

Pozdrawiam


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#6

Post napisał: WurTur » 07 lip 2017, 09:48

Trike3 pisze:Dzięki wielkie.

Teraz jestem w pracy, ale po południu wrzucę plik do oceny :-D

Dziękuję za chęci.

Ja dopiero zaczynam zabawę i nie wykluczam, że jakieś błędy w konfiguracji Slicera gdzieś popełniłem.

Przy większych elementach udaje się drukować, chociaż za każdym razem trafi się jakieś nadpalenie czy przelanie materiału.

Mam wrażenie czasem że za dużo podaje filamentu czasem.

Pozdrawiam
Jeśli czasami, to źle wróży, może być coś nie tak z drukarką.
Skalibruj sobie ilość kroków ekstrudera, u mnie fabrycznie było za mało o 240 kroków!
Ale u mnie był z tego powodu problem zawsze, a nie czasami.

Pozdrawiam


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#7

Post napisał: Trike3 » 07 lip 2017, 10:41

Generalnie przy każdym wydruku trafi się moment że jakiś glut popłynie przypali się.
Poniżej zamieszczam zdjęcia nieudanego wydruku kółka, kolega wyżej prosił o takie do oceny :-D

Pozdrawiam
Załączniki
kolo.jpg
kolo.jpg (18.36 KiB) Przejrzano 2015 razy
kolo2.jpg
kolo2.jpg (14.37 KiB) Przejrzano 2015 razy


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#8

Post napisał: WurTur » 07 lip 2017, 11:03

Trike3 pisze:Generalnie przy każdym wydruku trafi się moment że jakiś glut popłynie przypali się.
Nie powinno tak być. Moja (też kiepska) drukarka, albo drukuje dobrze, albo źle. Gdy drukuje
źle, to cały model jest spaprany. Gdy dobrze, to cały jest dobry. Chociaż słyszałem, że jakby
porównać moje "dobre" wydruki z wydrukami z porządnej drukarki, to bym moje uznał za
kiepskie - może to prawda, ale niestety nikt mi tego nie chce pokazać. Póki nie zobaczę, to
dla mnie będzie mit.
Trike3 pisze: Poniżej zamieszczam zdjęcia nieudanego wydruku kółka, kolega wyżej prosił o takie do oceny :-D
Z jpg nie wydrukuję ;-)
Podaj plik np. w formacie obj, stl, x3d.


Pozdrawiam


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#9

Post napisał: Trike3 » 07 lip 2017, 18:23

Witam

STL w załączniku, oceń :-D

Pozdrawiam
Załączniki
test.rar
(43.45 KiB) Pobrany 61 razy


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#10

Post napisał: WurTur » 07 lip 2017, 19:12

Trike3 pisze:Witam

STL w załączniku, oceń :-D

Pozdrawiam
Pierwszy problem widoczny gołym okiem, to mała powierzchnia przylegania do stołu. Ja staram się tak modyfikować element, aby przywierał całą powierzchnią, może to jest źródłem Twoich problemów?

Potem wydrukuję grubą dyszą, zobaczymy jak wyjdzie.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Drukarki 3D, RepRap”