Wydruk kółka zębatego

Dyskusje dotyczące druku i drukarek 3D

WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#21

Post napisał: WurTur » 09 lip 2017, 15:25

rendejad pisze:Nie, żadnej dyszy 0,1.
Trzeba mieć normalną, skalibrowaną, dobrze zrobioną drukarkę.
To co ty prezentujesz świadczy o tym, że nie masz pojęcia co zrobić.
Założę się, że nie odpowiesz mi na pytanie, co mam poprawić w mojej drukarce, bo "nie
masz pojęcia co zrobić". Poza tym mam inne pytanie, czy zauważyłeś jaka jest długość
ścianki na trybie, ta która wyznacza "luz zęba"? Ja zwróciłem na to uwagę, ma długość
0.35mm. Tam nawet dyszą 0.1mm będziesz miał trudności wydrukować ostre narożniki.

Jak drukujesz kostkę o boku 1cm, to promień dyszy 0.3mm stanowi około 1-2% długości
boku. Jak chcesz podobny efekt uzyskać przy tym kole zębatym, to byś musiał użyć dyszy
rzędu 0.005mm, co by zakończyło się absurdem. To jest ograniczenie technologii i
moim zdaniem żadna drukarka FDM nie przeskoczy tego, chociaż na dyszy 0.1mm
powinno być minimalnie lepiej.

Pozdrawiam



Tagi:


bratanek65
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 373
Rejestracja: 06 lis 2010, 10:26
Lokalizacja: Miasteczko

#22

Post napisał: bratanek65 » 10 lip 2017, 00:45

WurTur pisze: promień dyszy 0.3mm
Jakaś nowa miara średnicy dyszy?


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#23

Post napisał: WurTur » 10 lip 2017, 10:22

bratanek65 pisze:
WurTur pisze: promień dyszy 0.3mm
Jakaś nowa miara średnicy dyszy?
Pisałem w pośpiechu i pomyliłem promień ze średnicą, każdy średnio inteligentny zrozumiał o
co chodzi z kontekstu.


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#24

Post napisał: Trike3 » 10 lip 2017, 17:43

Wychodzi na to, że nie da się wydrukować w sposób zadowalający taką zębatkę :-(

Dzięki Wur Tur za poświęcony czas i filament.


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#25

Post napisał: WurTur » 10 lip 2017, 18:26

Trike3 pisze:Wychodzi na to, że nie da się wydrukować w sposób zadowalający taką zębatkę :-(

Dzięki Wur Tur za poświęcony czas i filament.
Ależ da się, nie przesadzaj! Ja jeszcze się nie poddałem, a właściwie to jeszcze dobrze się
nie rozkręciłem.

Pierwsza sprawa, ta zębatka która się wydrukowała już może działać! Gdy ją podkładam do
silnika, to ładnie się kręci. Gdy symuluję obciążenie przez dociśnięcie palcem, to nie rozpada
się i nie skacze po zębach, pomimo że przykładam jeszcze nie sklejoną, czyli robię test na
połowie zębatki. Oczywiście że zębatka odlana w specjalnej formie byłaby wytrzymalsza,
ładniejsza, mniej pracochłonna, itd; ale nie można mówić, że się nie da wydrukować!

Kolejna sprawa, nie testowałem wszystkich ustawień slicera, można jeszcze wiele
kombinować, można np. slicer oszukać że dysza ma średnicę 0.25, a nie 0.3 jaką
drukowałem.

Dalej, są łatwiejsze materiały do druku i też bardzo wytrzymałe, jak np. PET. Ja mam
jakiś oszukany ABS który jest baaardzo trudnym materiałem do drukowania.

Następna rzecz, widziałeś zębatki w ogromnym powiększeniu, gdy się patrzy gołym okiem
gdy leżą na stole, to wyglądają całkiem ładnie.

Następna sprawa, próbuję zakupić dyszę 0.1mm. Nigdzie jednak nie mają w ofercie.
Pytam też o dysze 0.05mm - podobno takie są w ogóle nie do zdobycia. Jednak nie
podaję się, gdy zdobędę takie dysze, to zobaczymy wtedy jak będzie wyglądał wydruk.
Będę wdzięczny gdy ktoś da linka do sklepu z takimi dyszami, a może ktoś zrobi
takie dysze na zamówienie?

Kolejna rzecz, szukam w miarę taniego silnika krokowego z przekładnią. Chyba ten by
pasował do mojej drukarki:

https://pl.aliexpress.com/item/New-Best ... .80.psoa37

Nie wiem czy do dyszy 0.05 - 0.10 przekładnia 19:1 nie jest za mała. Chyba powinna być
przekładnia 30:1. Jak ktoś poda link do takiego silnika z przekładnią w polskim sklepie, to
będę wdzięczny.

Co więcej można zrobić? Można projekt trybu wyciągnąć w osi Z i oszukać ilość kroków w
osi Z na centymetr. W ten sposób uzyska się warstwę o grubości np. 0.025mm.

Można też dać przekładnie 5:1 na oś X i Y.

Cholerka, jeszcze jednego nie napisałem: w mojej drukarce stół łatwo się rozkalibrowuje,
a nie kalibrowałem przed wydrukiem. To co widać na zdjęciach, to wydruk na niezbyt
dobrze wyregulowanym stole :)

Zatem jeszcze jest dużo do sprawdzenia zanim powie się "nie da rady" :)

Na razie wiemy tylko to co było oczywiste: nie da się dokładnie wydrukować elementów o
rozmiarze 0.35mm przy pomocy dyszy 0.30mm, ale niedokładny też może w miarę
przyzwoicie działać!

Pozdrawiam


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#26

Post napisał: Trike3 » 10 lip 2017, 21:37

Ja do swojej drukarki chcę kupić nową głowicę drukującą, ba to co nie podoba mi sie jej wykonanie.

Muszę popatrzeć na ten PET

Mooże to jest rozwiązanie, w sumie wybrałem jeden z trudniejszych materiałów do druku.

Pozdrawiam


Zaremba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 242
Rejestracja: 14 lip 2011, 21:42
Lokalizacja: Z daleka

#27

Post napisał: Zaremba » 10 lip 2017, 21:45

WurTur pisze:Ja jeszcze się nie poddałem,
Nawet jeszcze nie zacząłeś bo to co pokazałeś to jakiś dramat.


Autor tematu
Trike3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2007, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#28

Post napisał: Trike3 » 10 lip 2017, 22:18

Powiem szczerze kolego, skoro nie chcesz pomóc rozwiązać problem to może nie udzielaj się w ten sposób i nie zaśmiecaj wątku.

Jakoś dogadywanie jedynej osobie której chce się poświęcić trochę czasu dla nowicjusza nie przemawia do mnie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017, 22:23 przez Trike3, łącznie zmieniany 1 raz.


WurTur
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 12
Posty: 41
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:36
Lokalizacja: Toruń

#29

Post napisał: WurTur » 10 lip 2017, 22:19

Zaremba pisze:
WurTur pisze:Ja jeszcze się nie poddałem,
Nawet jeszcze nie zacząłeś bo to co pokazałeś to jakiś dramat.
Pytanie tylko, czy wiesz jak duże powiększenie jest na zdjęciach i jaki wpływ ma
inne załamanie każdej składowej światła przy zwykłych soczewkach?
Jeśli to wiesz i rozumiesz, to dlaczego od razu nie przejdziesz do konkretów i nie pokażesz
swoich wydruków?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-07-10, 22:21 ]
Trike3 pisze:Ja do swojej drukarki chcę kupić nową głowicę drukującą, ba to co nie podoba mi sie jej wykonanie.

Muszę popatrzeć na ten PET

Mooże to jest rozwiązanie, w sumie wybrałem jeden z trudniejszych materiałów do druku.

Pozdrawiam
Jeśli zaczynasz, to tylko PLA. ABS jest bardzo trudny, a jak jeszcze to nie jest czysty ABS, to w ogóle tragedia. Czasami wymaga temperatury dyszy 270...

Pozdrawiam


Jeszcze kilka zdjęć tego samego elementu zrobionych w innych warunkach:

https://www.dropbox.com/sh/0ajnzyhxpotn ... Bf1Aa?dl=0


Pozdrawiam.


adamjasiek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2018, 08:29

Re: Wydruk kółka zębatego

#30

Post napisał: adamjasiek » 27 maja 2019, 12:39

Do wydruku polecam jakiś PLA od print-me, podobne zębatki drukowaliśmy z użyciem ich filamentu. Efekty takie jak oczekiwaliśmy, polecam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Drukarki 3D, RepRap”