Wycinanie z HDF

Postrzepione elementy

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
p4m4
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycinanie z HDF

#1

Post napisał: p4m4 » 13 maja 2018, 12:40

Witajcie.

Nieco ponad rok temu złożyłem swoją frezarkę i dziś udaje mi się na niej już zarabiać.
Wycinam elementy z płyt drewnopochodnych HDF surowych 3mm, które potem maluje i sklejam.
Problem w tym, że bardzo dużo czasu zajmuje mi szlifowanie ręczne wycietych elementów przed malowaniem. Są strasznie postrzepione krawędzie.
Wycinam frezami 1 lub 2mm dwupiorowe, prędkość wrzeciona 25k, posuw 2000 mm/min .
Prędkościami kombinowalem, bez powodzenia. Może inne frezy? Płyty od dołu-strony stołu, jeszcze są w miarę ok,wystarczy lekko przeszlifowac, natomiast od góry jest dramat.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki 😉
Załączniki
20180513_122935.jpg
20180513_122926.jpg



Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 220
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycinanie z HDF

#2

Post napisał: Butler » 13 maja 2018, 13:41

Kup frezy z lewostronną linią śrubową. Wiór będzie pchało wgłąb materiału. Powierzchnię z góry będziesz mieć dobrą, gorzej od dołu... Ale frezujesz przecież na przelot w podkładzie zapewne z płyty MDF lub HDF (żeby nie uszkodzić stołu) więc o ona będzie poszarpana.

Obrazek

Obrazek

Jeszcze lepsze są frezy które na części mają prawoskrętną linię śrubową która kończy się w połowie głębokości roboczej freza, a od tej połowy przechodzi w lewoskrętną linię.
Głębokość frezowania przyjmujesz przy nich tak by załamanie przejścia między lewo i prawo było w połowie grubości Twojego materiału do obróbki.

Obrazek


Autor tematu
p4m4
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wycinanie z HDF

#3

Post napisał: p4m4 » 14 maja 2018, 08:17

Dzięki za sugestię. Sprawdzę te frezy i dam znać czy pomogło ;)

Awatar użytkownika

krzysztof_tech
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2018, 13:12
Lokalizacja: wielkopolskie
Kontakt:

Re: Wycinanie z HDF

#4

Post napisał: krzysztof_tech » 14 maja 2018, 08:55

witam . Kolego polecam frezy pilnikowe 3 mm, link do frezów poszedł na prv.
Zaufaj mi będziesz zadowolony , proponuje też byś przekonał się na sklejce co to potrafi.
Pozdrawiam Krzysztof


Autor tematu
p4m4
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wycinanie z HDF

#5

Post napisał: p4m4 » 14 maja 2018, 21:10

Dzieki, wygląda obiecująco. Zobaczymy co potrafi 😉
Też zamawiam frezy od tego dostawcy.


x_mann1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 21 kwie 2014, 23:51
Lokalizacja: lubań

Re: Wycinanie z HDF

#6

Post napisał: x_mann1 » 15 maja 2018, 10:11

Witam serdecznie sorki że się wtracę, jestem tu nowy w temacie , co prawda toczylem trochę bardziej dla siebie na TUM'ce
Ale od paru dni stałem się szczęśliwym posiadaczem urządzenia frezujacego, polećcie
Panowie rów iez mi narzędzia odpowiednie do materiałów, poprosił bym również namiar na dostawcę :)
Czym z ciekawości wyfrezowujecie napisy.
Pozdrawiam dzięki za odpowiedź.


dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 882
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Wycinanie z HDF

#7

Post napisał: dasza77 » 15 maja 2018, 10:49

Wycinaj laserem CO2 . Też przez to przechodziłem, a teraz nie wyobrażam sobie pracy bez laserka :)

Dodane 2 minuty 34 sekundy:
Obróbka przysmolonych krawędzi to mokra szmata + szybkoschnący Capon

Awatar użytkownika

krzysztof_tech
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2018, 13:12
Lokalizacja: wielkopolskie
Kontakt:

Re: Wycinanie z HDF

#8

Post napisał: krzysztof_tech » 16 maja 2018, 08:41

Sam posiadam laser co2 -110 w , ale niektóre projekty zdecydowanie wole robić na cnc .Aby zniwelować przypalone krawędzie zalecam nadmuch mikro dyszą tuż na materiałem schłodzę powietrze 0 stopni , tak by trafiało bezpośrednio w linie ciecia , efekt jest genialny. Mniej mocy trzeba i prędkości można osiągać wieksze,
Przy cieciu akrylu i plexi nadmuchuję CO2 .

Awatar użytkownika

krzysztof_tech
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2018, 13:12
Lokalizacja: wielkopolskie
Kontakt:

Re: Wycinanie z HDF

#9

Post napisał: krzysztof_tech » 23 maja 2018, 13:25

dasza77 pisze:Obróbka przysmolonych krawędzi to mokra szmata + szybkoschnący Capon
Capon lakier ?


Autor tematu
p4m4
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wycinanie z HDF

#10

Post napisał: p4m4 » 23 maja 2018, 14:35

krzysztof_tech pisze:
14 maja 2018, 08:55
witam . Kolego polecam frezy pilnikowe 3 mm, link do frezów poszedł na prv.
Zaufaj mi będziesz zadowolony , proponuje też byś przekonał się na sklejce co to potrafi.
Pozdrawiam Krzysztof
Sprawdziłem frez który zaproponowałeś, ale 1.5mm.
Faktycznie, krawędzie wyglądały elegancko... niestety przy 3 elemencie frez się złamał, co nigdy wcześniej, stosując zwykłe frezy dwupiórowe przez rok czasu mi się nie zdarzyło.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”