Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

Czy ktoś prubował?

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych

Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 46
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: śląsk

Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#1

Post napisał: slaj8 » 02 mar 2020, 12:25

Witam, nie wiem czy w dobrym dziale piszę jeżeli nie to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Używam dużo śrub M2-M6 z odpowietrzeniem które nie są tanie i tu nasuwa się pytanie, czy ktoś próbował wypalić otwór w takich śrubach na WaterJet wystarczy zwykły otwór około 1mm. Wymyśliłem sposób żeby nie mocować po jednej sztuce w uchwycie tokarskim to zrobić taką płytę z otworami (np. 100szt) i wkręcać te śruby w tą płytę, ale czy to wyjdzie i będzie się opłacało. Długość śrub od 12mm do 60mm, śruby nierdzewne. Proszę o opinie i sugestie, jeżeli ktoś może zrobić testy lub kiedyś próbował to zdjęcia i filmy mile widziane :D .




zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1251
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#2

Post napisał: zibi » 05 mar 2020, 18:36

Metoda EDM czyli wiertarka otworów startowych dla drutówk.
zabawy-z-edm-t102577-40.html
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2293
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#3

Post napisał: Petroholic » 05 mar 2020, 19:26

Edm będzie o wiele wolniejszy niż waterjet... Mówimy tu o setkach przebić, nie o kilku sztukach...


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 13326
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#4

Post napisał: kamar » 05 mar 2020, 19:39

Mam takie marzenie aby zobaczyć przebijanie wodą dziurki wzdłuż śrubki m2 długości 60 mm :)
:)


Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 46
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: śląsk

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#5

Post napisał: slaj8 » 06 mar 2020, 08:58

Może się ktoś pobawi w pracy i spróbuje w wolnej chwili taki otwór wykonać i nagra jakiś filmik oraz wyceni, śrubki potem dostarczę jak się dogadamy.


IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5738
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#6

Post napisał: IMPULS3 » 06 mar 2020, 09:13

Skoro to otwór tylko do odpowietrzania to przecież wystarczy najzwyklejsza wiertareczka i mozna sobie samemu wiercić ile się chce. Po co do najprostrzych rzeczy wymyślać jakieś kosmiczne technologie skoro od dziesięcioleci robi się to zwykłym wiertłem i wiertarką/tokarką?
"Za regresem stały działania firm naftowych, węglowych, być może też motoryzacyjnych i innych. Winni są też politycy, którzy nie skupiali się na myśleniu długofalowym. Ta logika, niszczyła i nadal niszczy nasz świat" prof. Szymon Malinowski.


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 13326
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#7

Post napisał: kamar » 06 mar 2020, 09:20

slaj8 pisze:
06 mar 2020, 08:58
Może się ktoś pobawi w pracy i spróbuje
Myle sie , czy gdzieś czytałem, ze od pięciu lat pracujesz na waterjet ? Czy jelenia szukasz ? :)

Dodane 5 minuty 16 sekundy:
E, nie mylę się :) Tylko teraz to juz 10 lat :)
slaj8 pisze:
14 kwie 2015, 08:56
Witam. Mogę polecić maszynę Szwedzkiej firmy Water Jet Sweden, pracuję na niej od 5 lat i nic poważnego się nie zepsuło normalne eksploatacyjne rzeczy, pompę mamy z KMT i też jest wszystko porządku. Na pewno w tej firmie na plus jest pomoc serwisowa ( Polska) jeden telefon i wszystko jasne, albo pomogą przez telefon albo połączą się z maszyną przez internet, albo przyjadą.
Firmy której nie polecam to CMS.
To może zadzwoń :)
:)


Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 46
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: śląsk

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#8

Post napisał: slaj8 » 06 mar 2020, 13:17

kamar pisze:
06 mar 2020, 09:20
slaj8 pisze:
06 mar 2020, 08:58
Może się ktoś pobawi w pracy i spróbuje
Myle sie , czy gdzieś czytałem, ze od pięciu lat pracujesz na waterjet ? Czy jelenia szukasz ? :)

Dodane 5 minuty 16 sekundy:
E, nie mylę się :) Tylko teraz to juz 10 lat :)
slaj8 pisze:
14 kwie 2015, 08:56
Witam. Mogę polecić maszynę Szwedzkiej firmy Water Jet Sweden, pracuję na niej od 5 lat i nic poważnego się nie zepsuło normalne eksploatacyjne rzeczy, pompę mamy z KMT i też jest wszystko porządku. Na pewno w tej firmie na plus jest pomoc serwisowa ( Polska) jeden telefon i wszystko jasne, albo pomogą przez telefon albo połączą się z maszyną przez internet, albo przyjadą.
Firmy której nie polecam to CMS.
To może zadzwoń :)
No niestety ale już od 4,5 roku nie pracuję w tej firmie i nie mam styczności z cięciem wodą. Ale pomysł zrodził się z doświadczenia na WaterJet, wiertarka odpada bo to czasochłonne teraz frezuję ale myślałem że wodą będzie taniej w większych partiach. I nie, nie szukam "jelenia" chciałem tylko dać zarobić ale jak nikt nie chce spróbować to nie, będę kombinował dalej.


bsd
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2020, 18:32

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#9

Post napisał: bsd » 27 maja 2020, 17:31

Moim zdaniem na wiertarkę stołową temat spokojnie do wykonania.
Na wodzie bym to zrobił ale trzeba by jakichś uchwyt wykonać najpierw. Dużo pieprzenia się.
Pewnie byśmy liczyli 10sztuk na godzine.. Słowem skasowalibyśmy.jak za zboże.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2082
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wycinanie otwory w śrubie - M2-M6

#10

Post napisał: Yarec » 11 paź 2020, 05:37

Przy taaakich ilościach - laser, śruby w matrycy np. 25 × 25 i się "dziurkuje" hurtem. Lub wiertarka CNC z podajnikiem taśmowym...
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Wodna / Water Jet”