WJ cięcie szkła hartowanego wodą

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych
Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#11

Post napisał: cnccad » 02 mar 2012, 12:09

no właśnie ... słusznie zadane pytanie nie bo nie :?:

ja myślę że jest to spowodowane brakiem powtarzalności.
Różne maszyny itd na mają na to wpływ.


Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Tagi:


andrjalo
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 452
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:15
Lokalizacja: Polska

#12

Post napisał: andrjalo » 02 mar 2012, 16:01

To zależy od maszyny według mnie musi być analogowo sterowany strumień wody żeby przebić szkło ciśnienie nie może być za duże a ścierniwo doświadczalnie.
Drugie prędkość cięcia przy pomniejszonym ciśnieniu nie może być za duża i więcej ścierniwa pójdzie.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#13

Post napisał: dance1 » 04 mar 2012, 21:43

szkła hartowanego nie przebijesz żadnym ciśnieniem, znaczy się przebijesz ale po tym z maszyny ściągniesz w tysiącach kawałków :lol: Wejście strumienia musi być poza materiałem.
Z naszego doświadczenia szkło hartowane można obciąć czy też obrobić max do 1.5 jego grubości.
Wielu myli pojęcia szkła hartowanego a pancernego i z tego powodu na necie można ciekawe historyjki poczytać.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#14

Post napisał: cnccad » 04 mar 2012, 21:49

czy tu ktoś pisze o szkle pancernym :?:
czy tu ktoś pisze o przebijaniu :?:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#15

Post napisał: dance1 » 05 mar 2012, 17:37

no chyba kolega nad moim postem napisał "...żeby przebić szkło...",
a o pancernym napisałem tylko informacyjnie że wielu myli pojęcia i mity powstają.
Problem jakiś?

A tak wracając do tematu, szkła hartowanego nie przetniesz od tak, jedyna możliwość to rozhartowanie, czyli idzie z powrotem do pieca, bez chłodzenia. Po takim zabiegu około 70% udało się obrobić. Opłacalność tylko przy dużych skomplikowanych sztukach. Nigdy nie słyszałem że jakiś rodzaj szkła hartowanego można obrabiać, a tak tu przeczytałem. Hartowanie to hartowanie.
Firma nasza zajmuje się obróbką szkła i nie tylko od ponad 50lat i wszystkie metody cięcia, obróbki testowaliśmy.
Jakiś rok temu PH chciał nam udowodnić że jego WJ daje rade, koleś wyjechał ze szkłem pancernym, szczena mi opadła, a specjalnie na pokaz do niemiec jechaliśmy, stąd też po części napisałem o pancernym.


irek50
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 72
Rejestracja: 04 lut 2009, 12:25
Lokalizacja: brześć kuj

WJcięcie szkła hartowanego wodą

#16

Post napisał: irek50 » 05 mar 2012, 19:19

witam kolegów byłem kilka razy na szkoleniu odnośnie programowania i obsługi WJ mówiono nam że WJ przetnie wszystko oprócz szkła hartowanego ale chciałem spróbować w podprocesorze zmieniłem parametry aby przebijanie zacząć jak najmniejszym ciśnieniem i z różnymi prędkościami efekt tysiące drobinek we wannie iw koło maszyny nie da się ciąć szkła hartowanego mówili prawdę
irek 50


taddow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2009, 08:14
Lokalizacja: okolice Olsztyna

#17

Post napisał: taddow » 21 mar 2012, 20:50

Przekona mnie tylko film pokazujący jak ktoś wycina wodą szkło hartowane a następnie je rozbija. Z tego co mi wiadomo szkło hartowane stanowi jednorodną siatkę wspólnie powiązanych naprężeń. Jeśli jakkolwiek spróbujemy naruszyć powyższe ulega ona zniszczeniu.
Pytanie do kolegi CNCCAD. Jeśli udało Ci się przeciąć szkło hartowane, to opisz jak? Nie przejmuj się, że Ci monopol na tę usługę zabiorą, bo ona nie istnieje.
cięcie wodą

Awatar użytkownika

Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#18

Post napisał: Jaszuk88 » 21 mar 2012, 21:38

Mieliśmy kilka prób cięcia hartowanego szkła. Pamiętam drzwi szklane obcinaliśmy z wysokości. Szkło miało trwałe oznaczenie jako hartowane i się udało. Innym razem ten sam klient przywiózł kolejne drzwi. Strumień tylko dotknął szkła i drzwi wsypały się do wanny.
Innym razem cięliśmy szyby gięte do witryn sklepowych j też się udało -ale nie mam pewności czy były hartowane. Jednymi słowy nigdy nie ustaliliśmy pewnej technologii cięcia. Decydował przypadek.

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#19

Post napisał: andryjan » 21 mar 2012, 23:31

taddow pisze: Nie przejmuj się, że Ci monopol na tę usługę zabiorą, bo ona nie istnieje.
To już trochę nieładnie zabrzmiało...
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#20

Post napisał: dance1 » 22 mar 2012, 19:50

Jaszuk88 pisze:Mieliśmy kilka prób cięcia hartowanego szkła. Pamiętam drzwi szklane obcinaliśmy z wysokości. Szkło miało trwałe oznaczenie jako hartowane i się udało. Innym razem ten sam klient przywiózł kolejne drzwi. Strumień tylko dotknął szkła i drzwi wsypały się do wanny.
Innym razem cięliśmy szyby gięte do witryn sklepowych j też się udało -ale nie mam pewności czy były hartowane. Jednymi słowy nigdy nie ustaliliśmy pewnej technologii cięcia. Decydował przypadek.
Co to znaczy trwałe oznaczenie jako hartowane???, Właśnie tak mitologia powstaje, wystarczy że szkło pójdzie do pieca i znaczek się utrwala, nie potrzeba do tego chłodzenia także nie jest hartowane i można je dalej obrabiać, zauważyliśmy to gdy mieliśmy problemy z generatorem i chłodzenie wysiadało, stąd też pomysł na rozhartowanie (to czy jest zahartowane i czy dobrze, sprawdza się na etapie produkcji) . Zresztą hartowanie hartowaniu nie równe ;-)

Resztę bajek o obróbce szkła hartowanego proponuję na dobranockę puszczać. NIE MA MOŻLIWOŚCI CIĄĆ SZKŁA HARTOWANEGO I NIGDY NIE BĘDZIE.!!!
Naruszysz strukturę dobrze zahartowanego szkła i idzie w kibel. Jedyna możliwość rozhartowanie, lub też obrabiasz szkło nie zahartowane lub też źle zahartowane. Cudów nie ma.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Wodna / Water Jet”