WJ cięcie szkła hartowanego wodą

Dyskusje dotyczące przecinarek wodnych
Awatar użytkownika

Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#21

Post napisał: Jaszuk88 » 22 mar 2012, 19:58

dance1 pisze:Co to znaczy trwałe oznaczenie jako hartowane???,
Miało znaczek taki jak na szybach samochodowych - szczegółów nie pamiętam
dance1 pisze:Resztę bajek o obróbce szkła hartowanego proponuję na dobranockę puszczać. NIE MA MOŻLIWOŚCI CIĄĆ SZKŁA HARTOWANEGO I NIGDY NIE BĘDZIE.!!!
Naruszysz strukturę dobrze zahartowanego szkła i idzie w kibel. Jedyna możliwość rozhartowanie, lub też obrabiasz szkło nie zahartowane lub też źle zahartowane. Cudów nie ma.
po co tyle krzyku, spokojnie. Nie wiem jak się sprawdza czy szkło jest zahartowane czy nie.
Widocznie przywożone elementy do cięcia były hartowane tylko z nazwy. Jest dużo różnych producentów którzy niestety naciągają prawdę - delikatnie mówiąc.



Tagi:


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3073
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#22

Post napisał: dance1 » 23 mar 2012, 17:05

Przepraszam, krzyczeć nie chciałem.


Serwisjet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 31
Rejestracja: 03 lis 2017, 19:58
Lokalizacja: Polska

Re: WJ cięcie szkła hartowanego wodą

#23

Post napisał: Serwisjet » 06 mar 2020, 23:09

:D Odnowię temat. Trafiłem na niego przypadkiem, a ciągle słyszę to pytanie.
Kolega Dance1 (pozdrawiam kolegę z branży :D ) ma 1000% racji i opisał to tak jak jest. A wszyscy którzy twierdzą że im się udało albo kłamią albo cieli szkło niehartowane.
Szkła hartowanego, jeśli jest zahartowane prawidłowo, nie można obrabiać bez rozprężenia.
Jest też szkło wzmacniane termicznie, czyli nie w pełni hartowane- nie wiem jak się zachowuje bo nigdy nie robiłem na nim prób.
Jednak jest jeden jedyny przypadek gdy szkło hartowane po cięciu water jetem zachowuje użyteczność i ma to sens.
Jest to szkło CRASH. Czyli laminat minimum trzech tafli, w którym środkowa tafla jest hartowana a zewnętrzne nie są hartowane. Podczas cięcia strumieni wody narusza siatkę naprężeni w szkle hartowanym i powoduje jego pęknięcie. Tafle zewnętrzne utrzymują sztywność i kształt laminatu.
A więc mówiąc przewrotnie JEDNAK MOŻNA :D
Obrazek Obrazek


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3073
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: WJ cięcie szkła hartowanego wodą

#24

Post napisał: dance1 » 09 mar 2020, 20:09

:mrgreen: ostatnio miałem "robotę" na tego typu szkło, kilka ścian dzielących w pubie, fajnie wyszło (podświetlenie led itp). Kiedyś bardzo modne, ludzie często np blaty do stołów zamawiali, waterjet nie potrzebny, po laminowaniu wystarczy punktak + młotek i uderzenie w taflę zahartowaną, ale to pewnie wiesz :wink: .
Również pozdrawiam.
I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1196
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

Re: WJ cięcie szkła hartowanego wodą

#25

Post napisał: grg12 » 09 mar 2020, 20:54

Z ciekawostek - Cody (Cody's Lab) próbował "przetrawić" szkło hartowane kwasem fluorowodorowym:



nie udało się...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Wodna / Water Jet”