Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#21

Post napisał: WZÓR » 08 sie 2017, 11:51

blasterpl pisze:Tak by było najlepiej , niestety mam na razie tylko dwie oprawki kątowe , jedna do wiercenia , druga do faski :cry: Myślałem o przeszlifowaniu wiertla na dl kilku mm na ø≈6mm ale niestety nie potrafię tego zrobić :evil:
Ja bym tą fazę ręcznie robił (np.) aku albo wiertarka stołowa ( jak posiadasz) .... , i problem z głowy.

P.s.
Zrób test , przynajmniej się przekonasz czy w ten sposób nie rozbije otworu.

Mariusz.



Tagi:


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#22

Post napisał: blasterpl » 08 sie 2017, 15:26

:twisted: Zrobiłem test z wstępnym nawiercaniem , to samo :cry: . Moja maszyna nie ma mechanicznego hamulca który blokuje wrzeciono podczas obróbki z napędzanego narzędzia , pozycja jest trzymana tylko poprzez silnik/serwo napędu. Zauważyłem , ze w pierwszej fazie wiercenia detal wyraźnie się obraca w lewo/prawo , bardzo niewiele ale jednak. Myślę ze to jest przyczyna :cry: . Opory wiertla ø18 są jednak dużo większe niż ø13 (przy takim samym wierceniu ale ø13 otwór wychodzi 13.00mm). Jeszcze spróbuje wiertlem 17.5 ale to chyba będzie dla odmiany za mało :???:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#23

Post napisał: WZÓR » 08 sie 2017, 15:53

blasterpl pisze:.... Moja maszyna nie ma mechanicznego hamulca który blokuje wrzeciono podczas obróbki z napędzanego narzędzia , pozycja jest trzymana tylko poprzez silnik/serwo napędu. Zauważyłem , ze w pierwszej fazie wiercenia detal wyraźnie się obraca w lewo/prawo , ...
No to już znamy przyczynę. :neutral:
Spróbuj wiercić te otwory pozycjonując detal osią C ( ja tak na Haas robiłem).
....
G00 C....
.... ( cykl wiercenia)
....

P.s.
hebla wtedy nie potrzeba. :grin:

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#24

Post napisał: blasterpl » 08 sie 2017, 16:03

Tak tez robie:

N530 T11 D22 M6 (wiercenie na średnicy)
N540 G95 G92 S3000 M40
N550 G00 X60 Z-19.5
N560 M71
N570 C90
N580 G16 P+
N590 S520 M3 M40 (M3 FREZ,WIERTLO)
N600 G94 F500
N610 G00 X21 M7
N611 G01 X18 F30
N620 X-25 F80
N630 G00 X45
N640 Z100
N650 M5 M9
N660 M70

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#25

Post napisał: WZÓR » 08 sie 2017, 17:32

To znaczy , że masz luz na osi C .
Dyskusja na ten temat była kiedyś tutaj ..... , poczytaj sobie.

https://www.cnc.info.pl/topics90/blad-p ... t18369.htm

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#26

Post napisał: blasterpl » 08 sie 2017, 21:44

Jak wspomniałem moja tokarka nie ma hamulca , przeniesienie napędu z serwa na os wrzeciona to pasek wielorowkowy i koniec , nic więcej tam nie ma.Bezwładność pasa jakaś jest zawsze :cry:
Niestety chyba czeka mnie przemocowywanie detali na frezarkę i frezowanie tego otworu :???:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6551
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#27

Post napisał: WZÓR » 09 sie 2017, 09:26

blasterpl pisze:Jak wspomniałem moja tokarka nie ma hamulca , przeniesienie napędu z serwa na os wrzeciona to pasek wielorowkowy i koniec , nic więcej tam nie ma.Bezwładność pasa jakaś jest zawsze :cry:
....
W takim bądź razie , na dobrą sprawę możesz programować przez M19P.... ( podaj kąt) ..... , i na jedno wychodzi.
.... , żadna to C oś. :neutral:

Mariusz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”