Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia

#1

Post napisał: blasterpl » 02 sie 2017, 22:07

Mam do wykonania na tokarce dużo detali jak na foto. Problem w tym ze mam do wykorzystania jedna napędzaną oprawkę kontowa w dodatku max ø chwytu narzędzia to 16mm. Kombinuje tak , zatoczyć chwyt wiertla ø18 na 16 i wiercić na raz . Czy uda się to bez nakielkowania :?: , nie będzie się ślizgać na początku :?:
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#2

Post napisał: nowycrteam » 02 sie 2017, 22:26

Pytanie podstawowe czy ty właśnie chcesz użyć wiertła HSS do napędzanej oprawki w automacie ?


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#3

Post napisał: blasterpl » 02 sie 2017, 22:37

Tak HSS , VHM nie przetoczę :???: . HSS dal rade w takim samym detalu ale otwór ø13 , może i 18 da rade.

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#4

Post napisał: nowycrteam » 02 sie 2017, 23:09

Myślałem bardziej o wiertle składanym 1,5-2xD
Mniejsze obciążenia na maszynie a i wydajność lepsza.

Po za tym myślę że to bardzo obciąży maszynę (napędzaną oprawkę) co może przy większej serii spowodować awarię a z tego co wiem te oprawki jak i same gniazda do tanich nie należą.

Jeśli mówisz że masz jedną oprawkę napędzaną to jak zamierzasz wykonać w elemencie za frezowanie na 20mm ?

Awatar użytkownika

viper
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 479
Rejestracja: 23 wrz 2013, 13:44
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: viper » 03 sie 2017, 07:41

fi 18 przetoczysz i bez problemu to ma iść pez podparcia pod warunkiem że, go max skrócisz by była sztywność czyli w tym wypadku powiedzmy na ok 40mm części roboczej. Dobrze ścina uwolnić aby były jak najmniejsze opory skrawania żeby oprawki nie zajechać.
nowycrteam pisze:Jeśli mówisz że masz jedną oprawkę napędzaną to jak zamierzasz wykonać w elemencie za frezowanie na 20mm ?
może tym wiertłem fi 18 ? :lol:

a tak na poważnie to może, założysz freza walcowego 2 ostrzowego. Mógłby on przefrezować całość i powiedzmy z bólami może byś te otwory nim wydłubał.
Trzeba więcej oprawek żeby jakoś normalnie działać na takiej maszynie. Masz oś Y ?


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#6

Post napisał: blasterpl » 03 sie 2017, 08:48

Nie natrafiłem na wiertło składane ø18 z chwytem mniejszym niż ø25 , przetoczenie z 25 na 16
to chyba nie zbyt dobry pomysł :???: Osi Y nie mam niestety.

Mam 2 oprawki proste i 2 kątowe. Kombinuje tak , spłaszczenia z oprawki prostej następnie wiercenie z kątowej i na koniec faski z drugiej kątowej.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: Armstec » 06 sie 2017, 11:41

Jest tez taki temat , obadaj...

frez trepanacyjny taki jak do wiertarek magnetycznych, ( są bez albo z pilotem)

Jak otwór przelotowy i tylko na 20mm wiercenie to w sam raz, wiertło jest bardzo krótkie no i nie musisz metalu z całej objętości otworu przemielić wiec i opór może mniejszy bedzie dla napędu


Obrazek
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#8

Post napisał: blasterpl » 06 sie 2017, 19:51

Fajne ale jest problem , chwyt ma ø19 :cry:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: Armstec » 06 sie 2017, 21:47

Raz wytoczysz sobie redukcje(adapter) z weldona3/4 na trzpien 16mm ( prosta sprawa)
I masz na przyszłość możliwosc zamontowania dowolnej srednicy wiertła tego typu, fi30, 40, 50mm i wiecej bez kombinowania

tutaj masz filmik jak gosciu robi taką redukcje (przewiń i ogladaj od minuty 19:30 )
[youtube][/youtube]


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#10

Post napisał: blasterpl » 06 sie 2017, 22:46

Jest to jakieś rozwiązanie :razz: . Jak się usuwa ze środka wiertla ten "korek" po wierceniu , wypada sam czy są jakieś kombinacje :?:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”