Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post napisał: Armstec » 06 sie 2017, 23:20

Jak jest wiertło bez pilota to na koniec od razu sam wypada w dół praktycznie zawsze,
wiec takie chyba bardziej odpowiednie do maszyny samodzielnej i w "akwarium"

jak jest wiertło z pilotem, a szczególnie jak tym pilotem jest wiertło to moze być tak że sam wypadnie ale nie ma gwarancji, czasem trzeba go strząsnąć ręcznie
(w razie jakiejs gorszej sytuacji, wewnątrz wiertła jest zawsze otwór przelotowy )

co do oporów wiercenia to ja pamietam wierciłem Fi=89mm, blache 10mm zwykła malą 600W reczną wiertarką bosch 12 otworów pod rząd, było dość ciężko ale dała rade



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6960
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#12

Post napisał: WZÓR » 07 sie 2017, 09:39

Armstec pisze:Raz wytoczysz sobie redukcje(adapter) z weldona3/4 na trzpien 16mm ( prosta sprawa)
I masz na przyszłość możliwosc zamontowania dowolnej srednicy wiertła tego typu, fi30, 40, 50mm i wiecej bez kombinowania

tutaj masz filmik jak gosciu robi taką redukcje (przewiń i ogladaj od minuty 19:30 )
[youtube][/youtube]
Zanim pomożesz , to spytaj jaki jest prześwit głowicy do obudowy.
W trakcie obrotu głowicy zestaw oprawka - reduktor - narzędzie może zahaczyć o w/ w obudowę maszyny i d**** blada.

Mariusz.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: Armstec » 07 sie 2017, 16:23

Ja tam podsuwam tylko opcje , blaster doskonale sam potrafi ocenic czy opcja jest możliwa i warta uwagi.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#14

Post napisał: blasterpl » 07 sie 2017, 17:15

WZÓR pisze: W trakcie obrotu głowicy zestaw oprawka - reduktor - narzędzie może zahaczyć o w/ w obudowę maszyny i d**** blada.

Mariusz.
Tego miejsca za wiele nie ma , od czoła oprawki di obudowy jest ≈80mm.

Znalazłem coś takiego,z fotki wynika ze przewężenie miedzy chwytem a zębami ma ≈16mm albo i mniej. Uciąć chwyt i gotowe wiertło :mrgreen: . Tylko czy ta węższa cześć jest obrobiona ( co by bicia nie było :?: )
Obrazek


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#15

Post napisał: Armstec » 07 sie 2017, 19:13

Co do redukcji , to ona tylko z wierzchu wydaje się że jest wielka i wiertło będzie wystawac dużo dalej , w praktyce odsuwa ona dość niewiele bo narzędzia powkładane są jedno w drugie

standardowy frez fi 18 ma całkowitą długość 55mm (ok 30mm części roboczej z tego co się orientuje one mają podobną długość w każdej srednicy nie ważne czy fi18 czy fi60)
Obrazek

Wiec jak by prześwietlic taką redukcje to będzie to tak wyglądac mniej-wiecej obrazowo

(a pamietajmy że masz uniwersalny adapter do innych srednic takich frezów na przyszlośc jak przyjdzie potrzeba,... sam zdecyduj co lepiej)

Obrazek

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#16

Post napisał: nowycrteam » 08 sie 2017, 00:24

Panowie.... Panowie...
Jak sama nazwa wskazuje...
Frez= frezowanie
wiertło=wiercenie
....

Kolega napisał że ma dodatkowe oprawki napędzane...
Piszcie konkrety które nadadzą się na automat i będą opłacalne!

Jeśli masz więcej oprawek napędzanych
to rób ten element wg. uznania.
Ja osobiście na automat polecam ci wiertło składane przeszlifowane na wymiar 16.
Na pewno znajdziesz firmę która ci to wykona)
W przypadku 1000 i więcej elementów zabieg ten będzie opłacalny a i na przyszłość ci się przyda.
....

Awatar użytkownika

viper
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 479
Rejestracja: 23 wrz 2013, 13:44
Lokalizacja: Polska

#17

Post napisał: viper » 08 sie 2017, 07:54

nowycrteam pisze:Ja osobiście na automat polecam ci wiertło składane przeszlifowane na wymiar 16.
niezbyt trafny wybór przynajmniej z mojego punktu widzenia. Raz że, masz tam tolerancje 0,2mm (no chyba że, myślałeś o wymiennej końcówce to co innego) a dwa że, cena wiertła jest nie adekwatna do zadania (2000szt), przy tej ilości nie zdążysz wymienić płytek we wiertle nawet :wink:
Przecież temat jest prosty i po co kombinować tym bardziej z frezem koronowym? tego to już kompletnie nie rozumiem

Zwykły HSS walcowy, przetaczamy miękki koniec na fi 16, skracamy maksymalnie wiertło i ostrzymy od nowa. I gotowe... Po co tu kombinować ????


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#18

Post napisał: blasterpl » 08 sie 2017, 08:25

Kupilem kilka wiertel HSS ø18 , skróciłem , naostrzyłem , przetoczyłem chwyt na ø16 i otwór rozbity na ø18,45 :evil: . Przetaczałem łapiąc za ≈ 20mm chwytu który potem odciolem , bicie ustawiłem na zegar . Nie wiem czego to nie idzie jak trzeba :cry:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6960
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#19

Post napisał: WZÓR » 08 sie 2017, 09:22

blasterpl pisze:Kupilem kilka wiertel HSS ø18 , skróciłem , naostrzyłem , przetoczyłem chwyt na ø16 i otwór rozbity na ø18,45 :evil: . Przetaczałem łapiąc za ≈ 20mm chwytu który potem odciolem , bicie ustawiłem na zegar . Nie wiem czego to nie idzie jak trzeba :cry:
Wiertło lata , nie ma prowadzenia.
Zrób prosty test :
Wywierć otwór wiertłem (np.) ø6 , następnie rozwierć ø18
.... , jak tak też nie będzie lepiej , to zamiast wiertła ø
6 użyj nawiertaka.

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1706
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#20

Post napisał: blasterpl » 08 sie 2017, 09:53

Tak by było najlepiej , niestety mam na razie tylko dwie oprawki kątowe , jedna do wiercenia , druga do faski :cry: Myślałem o przeszlifowaniu wiertla na dl kilku mm na ø≈6mm ale niestety nie potrafię tego zrobić :evil:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”