Moja frezarka bramowa 400x600x170(regulowana wysokość - 500)
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
Bartuss...sam wiesz jak jest, i wszyscy więdzą, bo równiez w Twoich konstrukcjach widac dużą ewolucje...
od niepodpartych wałków, po profesjonalne prowadnice liniowe....
dlatego widzisz tutaj ze jest co chwalic, ale jest i na co narzekac, albo krytykowac, a to krytyka bardzo "pozytywna", twórcza
[ Dodano: 2007-06-15, 07:52 ]
apropos maszynki...
taki szczegół może, ale proponuje założyc jakąs sprężyne na oś Z.
spręzyna zniweluje ciężar osi ( a jest tego troche) i jak dobrze ustawisz i wywarzysz wszystko, to silnikowi w Z pozostaje niewiele więcej, niz pokonac tylko bezwładnosc osi...
u mnie, mimo silnika miejszego,od pozostałch bo 4,5Nm na Z...oś ta chodzi najszybciej...( też wiadomo, krótsza śruba i ciensza u mnie..ale nieważne)
zauważ, ze podczas frezowania 3d, oś ta pokonuj w sumie największy dystans łączny.Dlatego warto, by byłą szybka , nawet szybsza od pozostałch, szczególnie jeśli się frezuje rzeczy typu ten relief orzełka
od niepodpartych wałków, po profesjonalne prowadnice liniowe....
dlatego widzisz tutaj ze jest co chwalic, ale jest i na co narzekac, albo krytykowac, a to krytyka bardzo "pozytywna", twórcza
[ Dodano: 2007-06-15, 07:52 ]
apropos maszynki...
taki szczegół może, ale proponuje założyc jakąs sprężyne na oś Z.
spręzyna zniweluje ciężar osi ( a jest tego troche) i jak dobrze ustawisz i wywarzysz wszystko, to silnikowi w Z pozostaje niewiele więcej, niz pokonac tylko bezwładnosc osi...
u mnie, mimo silnika miejszego,od pozostałch bo 4,5Nm na Z...oś ta chodzi najszybciej...( też wiadomo, krótsza śruba i ciensza u mnie..ale nieważne)
zauważ, ze podczas frezowania 3d, oś ta pokonuj w sumie największy dystans łączny.Dlatego warto, by byłą szybka , nawet szybsza od pozostałch, szczególnie jeśli się frezuje rzeczy typu ten relief orzełka
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 56
- Rejestracja: 05 mar 2007, 20:09
- Lokalizacja: Żywiec
Zgadzam się z kolegami co do dokładności obróbki, że się nie da dokładniej niż 0.1mm w moim przypadku lecz często pozycjonuje frez z taką właśnie dokładnością, jeśli chodzi np. o frezowanie w "nierdzewce" to 0.1mm robi dużą różnicę wpływającą na efekt końcowy.
A odnośnie tej sprężyny w osi Z to by się bardzo przydała, żeby nie obciążać tak silnika. U mnie ta oś chodzi wolniej od pozostałych ze względu na ciężar-posuw wynosi 3105mm/min i przyspieszenie 352mm/sek a oś X i Y przyspieszają 450mm/sek co robi różnicę. Najbardziej jednak grzeje mi się silnik w osi X gdy graweruję coś dużego bo musi jeździć tam i z powrotem podczas gdy silnik osi Y przesuwa się pomału. Jedyne wyjście to zwolnić posuwy i spokój z temperaturą silnika
PS nad tą sprężyną to muszę rzeczywiście pomyśleć
A odnośnie tej sprężyny w osi Z to by się bardzo przydała, żeby nie obciążać tak silnika. U mnie ta oś chodzi wolniej od pozostałych ze względu na ciężar-posuw wynosi 3105mm/min i przyspieszenie 352mm/sek a oś X i Y przyspieszają 450mm/sek co robi różnicę. Najbardziej jednak grzeje mi się silnik w osi X gdy graweruję coś dużego bo musi jeździć tam i z powrotem podczas gdy silnik osi Y przesuwa się pomału. Jedyne wyjście to zwolnić posuwy i spokój z temperaturą silnika

PS nad tą sprężyną to muszę rzeczywiście pomyśleć

Bysiu
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Muszę zwrócić uwagę na kilka problemów związanych z zastosowaniem sprężyny. Jak zwykle problem to luzy. W aktualnym układzie luz między nakrętką a śrubą jest automatycznie kasowany masą wrzeciona i platformy osi Z. Frezowanie "łatwych" materiałów, kiedy siły skrawania są mniejsze niż waga wrzeciona i pozostałej, ruchomej części osi Z, jest wykonywane z dużą dokładnością. Podczas obróbki twardych materiałów luz zwykle ujawni się i miejsca pionowego wjazdu w materiał będą płytsze o wartość luzu. Po zastosowaniu sprężyny wspomagającej luz będzie ujawniał się nawet w czasie obróbki drewna.Bysiu pisze:A odnośnie tej sprężyny w osi Z to by się bardzo przydała, żeby nie obciążać tak silnika.
Efekt taki nie występuje przy śrubach kulowych z napięciem wstępnym.
Można oczywiście zastosować sprężyny, których siła przewyższy masę wrzeciona, jednak po takim zabiegu, w celu uniknięcia "wciągania" przez materiał, należy stosować frezy od grawerki tzn. z prostym piórem.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
też sie zastanawiam nad tym, czy aby nie założyc jakiegoś chłodzenia...jakiś wentylator kanałowy niedrogi, poprawiłby chłodzenieBysiu pisze:Najbardziej jednak grzeje mi się silnik w osi X gdy graweruję coś dużego bo musi jeździć tam i z powrotem podczas gdy silnik osi Y przesuwa się pomału. Jedyne wyjście to zwolnić posuwy i spokój z temperaturą silnika![]()
temperatura pracy silników, to rzeczywisie zmora...
ja już z tego wsystkiego założyłem miernik temperatury... i kontroluje temperature silników na bierząco (szczególnie teraz letnia porą, gdzie u mnie w warsztacie jest bardzo ciepło ) silniki są gorace po parunastu minutach frezowania.
w zimne dni, silnik jest gorący po 2 godzinach - gorący w znaczeniu 50 stopni..powyżej 55 - 60 wyłanczam
daje
jest problem i to spory....bo potem, rzeby to wystudzic, potrzeba drugie tyle

może razem poszukamy czegoś co by nas interesowało- chłodzenie na nasze potrzeby i za rozsądną cenę!
[ Dodano: 2007-06-15, 18:56 ]
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 56
- Rejestracja: 05 mar 2007, 20:09
- Lokalizacja: Żywiec
ja teraz stosuję chłodzenie silnika w osi X zawiązanym woreczkiem z zimną wodą, może brzmi to śmiesznie ale naprawdę pomaga wychłodzić silnik. Mam 2 sztuki takich woreczków, jak się jeden nagrzeje co trwa ok.1,5godz to zakładam drugi zimny. Silnik staje się chłodny z 60st.C spada do ok. 35 i jest GIT
Przydałoby się coś bardziej profesjonalnego ale z tym wiążą się koszta.

Bysiu
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
a może by tak dać bloki wodne + chłodnica ,węże , pompa coś ala chłodzenie WC do kompa , u mnie spisuję się świetnie od kilku latBysiu pisze:Silnik staje się chłodny z 60st.C spada do ok. 35 i jest GITPrzydałoby się coś bardziej profesjonalnego ale z tym wiążą się koszta.

Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt: