Przeróbka napędu z pasa transmisyjnego na paski klinowe
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Było by dobrze, bo bym przetoczył szybkie, a tak du... nie ma już z czego zbierać. Brakuje na szybkich, obliczenia były tu
https://www.cnc.info.pl/topics56/przero ... 875,40.htm
Na kołach jest jakaś masa może to żywica. Tak było ja tego nie kładłem.
https://www.cnc.info.pl/topics56/przero ... 875,40.htm
Na kołach jest jakaś masa może to żywica. Tak było ja tego nie kładłem.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Czyli czerwone koło na pośrednim z małym na silniku ma luz a czarne na pośrednim z większym jest za ciasne ? Czyli wychodzi że najszybciej będzie przetoczyć większe na silniku , pomimo że nie jestem tokarzem robiłem takie coś na silniku 1,1kw bez zdejmowania kół pasowych po zmontowaniu w obudowie mieściłem się w dwóch setkach bicia , czyli dość poprawnie 

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Źle napisałem, nerwy czy co?, jest odwrotnie! Na szybkich brakuje, ale nie paska tylko materiału do zebrania. Jak kupię pasek na czerwone to będzie za luźny na czarne.a jak kupię na czarne to nie wejdzie na czerwone. Zresztą co to ma za znaczenie już nic nie da się poprawić jak napisałem prędzej. Teraz to mnie ciekawi jak to się powinno liczyć, bo patent ze średnicami, obwodami kół wyszedł jak widać.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Znalazłem temat na elektrodzie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2208618.html
Później zobaczę co z tych wyliczeń wynika. Z materiałem to raczej sobie poradzę, więc puki co dziękuje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2208618.html
Później zobaczę co z tych wyliczeń wynika. Z materiałem to raczej sobie poradzę, więc puki co dziękuje.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Hmm już się zastanawiałem czy jednak mam problemy ze wzrokiem , kurcze obliczenia 9 miejsc po przecinku jednak nie zawsze są " dokładne " , za bardzo się chyba spinasz by robić wszystko idealnie , szkoda że nie zostawiłeś miejsca na korektę obliczeń w praktyce
.
Jak masz materiał to zrób nowe koła na silniku , na "czerwonym " zostaw średnice jakie miałeś a na czarnym daj większe na silniku średnica z 3cm większa [ oczywiście żartuję na zdjęciu widać że czarne będzie miało luźny pasek ale aż tak dobry nie jestem by na oko widzieć ile
] . Jedna rada nie staraj się robić idealnie , aptekarsko

Jak masz materiał to zrób nowe koła na silniku , na "czerwonym " zostaw średnice jakie miałeś a na czarnym daj większe na silniku średnica z 3cm większa [ oczywiście żartuję na zdjęciu widać że czarne będzie miało luźny pasek ale aż tak dobry nie jestem by na oko widzieć ile

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1242
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Da się to policzyć w miarę dokładnie. Ale nie liczeniem tylko w/g obwodów kół.
Zmiana średnicy zmienia kąt opasania i długość pasa na kole oraz część ' wolną'.
Do tego trzeba bardziej zaawansowanych wzorów, np:
http://akcesoria.cnc.info.pl/index.php? ... informacje
Pomijają oczywiście zęby.
Zmiana średnicy zmienia kąt opasania i długość pasa na kole oraz część ' wolną'.
Do tego trzeba bardziej zaawansowanych wzorów, np:
http://akcesoria.cnc.info.pl/index.php? ... informacje
Pomijają oczywiście zęby.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Ten program z elektrody dał taki wynik, patrząc na moje obroty 216 i 697

skoro moje średnice wynoszące 50/285 i 111/217 to wynik z programu jest odrobinę lepszy, ale wątpię czy bez regulowania naciągu paska będzie dobrze. W dodatku te koło 43mm jest dla paska B przy średnicy osi 19mm niewykonalne. Nie wiem jak ten program działa na windows-ach, ja odpaliłem go w linuxie i wyszło tak jak widać. Jeszcze okazało mi się, że sam nie jestem bez winy bo biorąc do obliczeń koło czerwone wykonałem zły pomiar i zaniżyłem jego obwód czynny o 18mm, z tego co pamiętam to ułożyłem w rowku pasek i zmierzyłem go po obwodzie miarą krawiecką... masakra. Ostatecznie kupię chyba, o ile to się da tak kupić, dwa paski i tyle będzie w temacie napędu ze silnika. Trzeba się brać za elektrykę i w końcu samą tokarkę, bo jak narazie zpod stołu wyjść nie mogę. I to tyle, mam nadzieję, że te wypociny się komuś przydadzą jako nauczka na przyszłość. Nie spinać się!!? A jak?

skoro moje średnice wynoszące 50/285 i 111/217 to wynik z programu jest odrobinę lepszy, ale wątpię czy bez regulowania naciągu paska będzie dobrze. W dodatku te koło 43mm jest dla paska B przy średnicy osi 19mm niewykonalne. Nie wiem jak ten program działa na windows-ach, ja odpaliłem go w linuxie i wyszło tak jak widać. Jeszcze okazało mi się, że sam nie jestem bez winy bo biorąc do obliczeń koło czerwone wykonałem zły pomiar i zaniżyłem jego obwód czynny o 18mm, z tego co pamiętam to ułożyłem w rowku pasek i zmierzyłem go po obwodzie miarą krawiecką... masakra. Ostatecznie kupię chyba, o ile to się da tak kupić, dwa paski i tyle będzie w temacie napędu ze silnika. Trzeba się brać za elektrykę i w końcu samą tokarkę, bo jak narazie zpod stołu wyjść nie mogę. I to tyle, mam nadzieję, że te wypociny się komuś przydadzą jako nauczka na przyszłość. Nie spinać się!!? A jak?