zasilacz
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! temat był poruszany wielokrotnie . 500mA + 500mA +500mA (na wszelki wypadek ) =1.5 A /12 V . jeden silnik 3 A + drugi 3A = 6A . napięcie do silników masz w opisie sterownika . musisz kupić trafo , mostek , kondensatory wszystko połączyć i do dzieła !! jak coś nie jasne to pisz
! pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2005, 18:46
- Lokalizacja: Wroc?aw
od tego momentu już nie rozumie.
Czytałem że można podłączać silniki do większego napięcia. Więc Czy tutaj nie można by podłączyć wszystkiego do 7,5A/12V.
W tym momencie eksperymentuje z zasilaczem AT, ale mam podłączony tylko silniczek 1.5A/12V.
Czy moge jakoś dostosować ten zasilacz do wyżej wymienionego zestawu?
tzn przerobić go żeby nie był impulsowy?
Sterowniki są do 40Vpukury pisze:napięcie do silników masz w opisie sterownika . musisz kupić trafo , mostek , kondensatory wszystko połączyć i do dzieła
Czytałem że można podłączać silniki do większego napięcia. Więc Czy tutaj nie można by podłączyć wszystkiego do 7,5A/12V.
W tym momencie eksperymentuje z zasilaczem AT, ale mam podłączony tylko silniczek 1.5A/12V.
Czy moge jakoś dostosować ten zasilacz do wyżej wymienionego zestawu?
tzn przerobić go żeby nie był impulsowy?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! po pierwsze nie ,zasilacz impulsowy niestety pozostanie impulsowy . po drugie potrzebujesz trafo 24V ( od np. halogenów ) 6 A po mostku masz 24 V - 1.2 V ( spadek nap. na mostku ) χ 1.42 ( pierwiastek z dwóch ) =32,37 V - tym zasilasz silniki . 12 V nie musisz miec stabilizowane a więc trafo 12V - 1.2 χ 1.42 = 15.3V ( chyba może być ) . do tego bezpieczniki i po problemie . jak coś nie jasne to pisz . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2005, 18:46
- Lokalizacja: Wroc?aw
Jeszcze raz:
Mam płytę główną - w opisie podano żeby zasilić ją 500mA/12V. Ta płyta zasila elektronikę sterowników.
silniki można zasilać max 40V przez te sterowniki
Silniki:
1. silnik Z - 500mA/ 12V
2. silnik X - 1.5A/ 1.8V
3. silnik Y - 1.5A/ 1.8V
Do chłodzenia sterowników potrzebny jest wentylator np. 12V i tyle.
[ Dodano: 2005-07-05, 23:48 ]
Bardzo chętnie zobacze schemat.
Dziękuje.
Mam płytę główną - w opisie podano żeby zasilić ją 500mA/12V. Ta płyta zasila elektronikę sterowników.
silniki można zasilać max 40V przez te sterowniki
Silniki:
1. silnik Z - 500mA/ 12V
2. silnik X - 1.5A/ 1.8V
3. silnik Y - 1.5A/ 1.8V
Do chłodzenia sterowników potrzebny jest wentylator np. 12V i tyle.
[ Dodano: 2005-07-05, 23:48 ]
Bardzo chętnie zobacze schemat.
Dziękuje.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! no tak to tyle . jutro wezmę skaner i wyślę Ci na Forum. pozdrawiam !!
[ Dodano: 2005-07-06, 07:18 ]
witam !! po przemyśleniu problemu myślę że w Twoim przypadku może wystarczyć niższe napięcie. było nie było Twoje silniki sa 1.8 V tzn że zasilanie ich nap 15V -18V powinno wystarczyć . czy w twoim otoczeniu nie ma kogoś od elektroniki ? jak nie to szkoda . pozdrawiam !!
[ Dodano: 2005-07-06, 07:18 ]
witam !! po przemyśleniu problemu myślę że w Twoim przypadku może wystarczyć niższe napięcie. było nie było Twoje silniki sa 1.8 V tzn że zasilanie ich nap 15V -18V powinno wystarczyć . czy w twoim otoczeniu nie ma kogoś od elektroniki ? jak nie to szkoda . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares