Remont WS 15
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oj by było miło gdyby dało się ściągnąć gdzieś "Dokumentacja techniczna kapitalnego remontu WS15", bo właśnie nabyłem okazyjnie i mnie remont czeka.
mam takie pytanie może ktoś podpowie, jak opuszczam wrzeciono to idzie trochę za ciężko i czuć jak lekko coś przeskakuje. Tak jakby luzy na łożyskach była za małe, ktoś podpowie jak to się i gdzie reguluje? sprężynę powrotu wyjąłem bo była połamana.
mam takie pytanie może ktoś podpowie, jak opuszczam wrzeciono to idzie trochę za ciężko i czuć jak lekko coś przeskakuje. Tak jakby luzy na łożyskach była za małe, ktoś podpowie jak to się i gdzie reguluje? sprężynę powrotu wyjąłem bo była połamana.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wygląda mi na to, że łożyska wałka posuwu są za mocno skręcone. Odkręć pokrętła 55 z dwóch stron wałka posuwu 54. Zdemontuj dźwignię 70 wraz z korpusem 69 a z drugiej strony element 56. Poluźnij nakrętkę 68 wraz z kontr nakrętką. Teraz delikatnie,np. poprzez miedziany lub aluminiowy pręt postukaj w wałek z obu stron, żeby wyluzować łożyska. Następnie dokręcaj nakrętkę 68, żeby ustawić luz na łożyskach. Po każdym dokręceniu poruszaj wrzecionem góra dół, żeby sprawdzić, czy nie dokręciłeś za mocno.
Teraz druga sprawa: czy odłamki tej sprężyny gdzieś się nie dostały, gdzie nie powinny i one są powodem tych trudności. Byś może trzeba będzie rozmontować cały zespół posuwu.
Teraz druga sprawa: czy odłamki tej sprężyny gdzieś się nie dostały, gdzie nie powinny i one są powodem tych trudności. Byś może trzeba będzie rozmontować cały zespół posuwu.
- Załączniki
-
- WS15 mechanizm posuwu przekrój.jpg (36.95 KiB) Przejrzano 5099 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Doradzałbym demontaż tulei wrzeciona (prosta czynność, opis w DTR), wtedy będzie można ocenić, czy problem tkwi w ruchu samej dźwigni ( łożyska i okolice) czy też jakieś paprochy blokują wysuw pinoli ( przekładnia zębata). Przy okazji wszystko wyczyścisz i przesmarujesz. Potrzebujesz na to wszystko 5 min.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
i tak też zrobiłem, już jest ok, łożyska miały zaschnięty smarclipper7 pisze:Doradzałbym demontaż tulei wrzeciona (prosta czynność, opis w DTR), wtedy będzie można ocenić, czy problem tkwi w ruchu samej dźwigni ( łożyska i okolice) czy też jakieś paprochy blokują wysuw pinoli ( przekładnia zębata). Przy okazji wszystko wyczyścisz i przesmarujesz. Potrzebujesz na to wszystko 5 min.
dzięki
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 lut 2011, 18:49
- Lokalizacja: lubliniec
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 lut 2011, 18:49
- Lokalizacja: lubliniec