Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#51

Post napisał: BYDGOST » 18 lip 2010, 20:46

Ok, zeskanuję spis treści a Ty napisz mi czy to Ci się do czegoś przyda.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:


hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#52

Post napisał: hugh_h » 05 lut 2011, 19:15

oj by było miło gdyby dało się ściągnąć gdzieś "Dokumentacja techniczna kapitalnego remontu WS15", bo właśnie nabyłem okazyjnie i mnie remont czeka.
mam takie pytanie może ktoś podpowie, jak opuszczam wrzeciono to idzie trochę za ciężko i czuć jak lekko coś przeskakuje. Tak jakby luzy na łożyskach była za małe, ktoś podpowie jak to się i gdzie reguluje? sprężynę powrotu wyjąłem bo była połamana.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#53

Post napisał: BYDGOST » 05 lut 2011, 20:30

Wygląda mi na to, że łożyska wałka posuwu są za mocno skręcone. Odkręć pokrętła 55 z dwóch stron wałka posuwu 54. Zdemontuj dźwignię 70 wraz z korpusem 69 a z drugiej strony element 56. Poluźnij nakrętkę 68 wraz z kontr nakrętką. Teraz delikatnie,np. poprzez miedziany lub aluminiowy pręt postukaj w wałek z obu stron, żeby wyluzować łożyska. Następnie dokręcaj nakrętkę 68, żeby ustawić luz na łożyskach. Po każdym dokręceniu poruszaj wrzecionem góra dół, żeby sprawdzić, czy nie dokręciłeś za mocno.
Teraz druga sprawa: czy odłamki tej sprężyny gdzieś się nie dostały, gdzie nie powinny i one są powodem tych trudności. Byś może trzeba będzie rozmontować cały zespół posuwu.
Załączniki
WS15 mechanizm posuwu przekrój.jpg
WS15 mechanizm posuwu przekrój.jpg (36.95 KiB) Przejrzano 5099 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#54

Post napisał: clipper7 » 06 lut 2011, 09:47

Doradzałbym demontaż tulei wrzeciona (prosta czynność, opis w DTR), wtedy będzie można ocenić, czy problem tkwi w ruchu samej dźwigni ( łożyska i okolice) czy też jakieś paprochy blokują wysuw pinoli ( przekładnia zębata). Przy okazji wszystko wyczyścisz i przesmarujesz. Potrzebujesz na to wszystko 5 min.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#55

Post napisał: hugh_h » 06 lut 2011, 09:53

clipper7 pisze:Doradzałbym demontaż tulei wrzeciona (prosta czynność, opis w DTR), wtedy będzie można ocenić, czy problem tkwi w ruchu samej dźwigni ( łożyska i okolice) czy też jakieś paprochy blokują wysuw pinoli ( przekładnia zębata). Przy okazji wszystko wyczyścisz i przesmarujesz. Potrzebujesz na to wszystko 5 min.
i tak też zrobiłem, już jest ok, łożyska miały zaschnięty smar
dzięki


Tomaszekgt
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2011, 18:49
Lokalizacja: lubliniec

#56

Post napisał: Tomaszekgt » 23 lut 2011, 18:55

Witam podłącze się do tematu mam wiertarkę 1ws15s z 1964 roku i mam pyt co jest przyczyną bicia koła pasowego na wrzecionie sama tuleja w środku nie bije ta ze stożkiem. koła pasowe są bez śrub tylko jedna w środku a może to zostawić choć trzęsie

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#57

Post napisał: clipper7 » 23 lut 2011, 19:43

koła pasowe są bez śrub tylko jedna w środku
Nie bardzo rozumiem, koło pasowe jest mocowane do zabieraka na 3 wkręty.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


Tomaszekgt
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2011, 18:49
Lokalizacja: lubliniec

#58

Post napisał: Tomaszekgt » 24 lut 2011, 17:39

nie ma tam 3 wkretów jest to 1ws15s i nie pasuje mi dtr ws15

Awatar użytkownika

Autor tematu
clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#59

Post napisał: clipper7 » 24 lut 2011, 19:21

Przepraszam, myślałem że chodzi o WS15, dałem plamę :oops:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#60

Post napisał: BYDGOST » 24 lut 2011, 20:24

Tomaszekgt pisze:mam wiertarkę 1ws15s z 1964 roku
A możesz wstawić kilka zdjęć wraz z pokazaniem problemu? Myślę, że niejeden chciałby zobaczyć "babcię" starej poczciwej WS15.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”