Regeneracja powłok technicznych.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Regeneracja powłok technicznych.
Witam mam parę pytań.
Czy na porysowanej ladzę po zdjęciu anody i nałożeniu na nową będziemy mieć równą lagę z wymiarem nominalnym?
Czy aluminium da się chromować?
Czy anoda typu 3 jest mocniejsza słabsza od chromu?
Jak bardzo mocniejsza jest anoda 3 od 2?
Jak mocną jest anoda typu 3.
Czy anoda typu 3 wypełni głębokie rysy?
Jak się regeneruje siłowniki hydrauliczne?
Czy jest powłoka twardsza od piachu?
Czy przykładowo takie coś dało by się zregenerować by było jak nowe?
Czy na porysowanej ladzę po zdjęciu anody i nałożeniu na nową będziemy mieć równą lagę z wymiarem nominalnym?
Czy aluminium da się chromować?
Czy anoda typu 3 jest mocniejsza słabsza od chromu?
Jak bardzo mocniejsza jest anoda 3 od 2?
Jak mocną jest anoda typu 3.
Czy anoda typu 3 wypełni głębokie rysy?
Jak się regeneruje siłowniki hydrauliczne?
Czy jest powłoka twardsza od piachu?
Czy przykładowo takie coś dało by się zregenerować by było jak nowe?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 984
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Regeneracja powłok technicznych.
1) Nie
2) Tak
3) Słabsza
4) o 27,5%
5) 275 MPa
6) Nie
7) Oddaje specjaliście i odbiera zregenerowane
8 ) Tak
9) Tak
2) Tak
3) Słabsza
4) o 27,5%
5) 275 MPa
6) Nie
7) Oddaje specjaliście i odbiera zregenerowane
8 ) Tak
9) Tak
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 386
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Powłoka TiN jest bardzo twarda, przednie widelce motocyklowe są od dawna pokrywane taką powłoką. https://klamki-mt.pl/pl/blog/news/tin-p ... tku-tytanu
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 386
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Nie chce mi się teraz szukać przykładów po internetach, ale nawet w tym ogłoszeniu widać na foto i jest w opisie że rury pokryte powłoką tin http://www.ducatitorun.pl/motocykle-ogl ... Monster,20 i tu jest wzmianka o azotku tytanu https://www.motocykl-online.pl/technika ... ola,8581,1
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Regeneracja powłok technicznych.
I ile kosztuje takie tytanowanie?
Chodziło mi odporność na ścieranie anody typu 3.
Jak to niby wyrównać?
Chodziło mi odporność na ścieranie anody typu 3.
Jak to niby wyrównać?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 184
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:58
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Regeneracja powłok technicznych.
W mechanice nie ma cudów. Takie rzeczy to w innych dziedzinach
Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.
W przypadku powierzchni anodowanych i tak musisz usunąć warstwę anody zanim nałożysz nową.
Koszt pokrywania TiN zabójczy. A możesz popytać tu: http://iongalenica.pl/oferta/
Powłok masz u nich do wyboru. Nie zmienia to jednak faktu, że najpierw musisz to obrobić.
Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.
Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.
W przypadku powierzchni anodowanych i tak musisz usunąć warstwę anody zanim nałożysz nową.
Koszt pokrywania TiN zabójczy. A możesz popytać tu: http://iongalenica.pl/oferta/
Powłok masz u nich do wyboru. Nie zmienia to jednak faktu, że najpierw musisz to obrobić.
Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.
Zapraszam na mój kanał YouTube : Garaż Tomka
Ciekawe projekty, remonty i modyfikacje.
Ciekawe projekty, remonty i modyfikacje.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Wtedy otrzymasz niższy wymiar i będziesz miał luz na tulejach ślizgowych.
Rzeczywiście koszt tytanowanie zabójczy.
Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 984
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Regeneracja powłok technicznych.
Bo twardość bezwzględna, nie jest jedynym wyznacznikiem reologii!Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?
W przeciwnym wypadku nie dałoby się obrabiać (ścierać, przecinać, szlifować) tego co najtwardsze - czyli diamentu...
Szlifując na podwymiar.Jak to niby wyrównać?
- Większość struktur wytwarzanych metodami CVD i PVDCo to za powłoka mocniejsza od piachu?
- Ceramiki supertwarde i cermetale
- Na ogół węgliki boru, chromu, wanadu i wolframu...
- Diament i pochodne
Nie prościej napisać, o co Ci chodzi? Niż szarpać się w próbie wynalezienia na nowo koła?
"W życiu piękne są tylko chwile...."