Regeneracja powłok technicznych.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Regeneracja powłok technicznych.

#1

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 05 mar 2020, 11:26

Witam mam parę pytań.
Czy na porysowanej ladzę po zdjęciu anody i nałożeniu na nową będziemy mieć równą lagę z wymiarem nominalnym?
Czy aluminium da się chromować?
Czy anoda typu 3 jest mocniejsza słabsza od chromu?
Jak bardzo mocniejsza jest anoda 3 od 2?
Jak mocną jest anoda typu 3.
Czy anoda typu 3 wypełni głębokie rysy?
Jak się regeneruje siłowniki hydrauliczne?
Czy jest powłoka twardsza od piachu?

Czy przykładowo takie coś dało by się zregenerować by było jak nowe?Obrazek




kolec7
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 984
Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#2

Post napisał: kolec7 » 05 mar 2020, 13:37

1) Nie
2) Tak
3) Słabsza
4) o 27,5%
5) 275 MPa
6) Nie
7) Oddaje specjaliście i odbiera zregenerowane
8 ) Tak
9) Tak
"W życiu piękne są tylko chwile...."

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#3

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 05 mar 2020, 15:15

8) Co to za powłoka mocniejsza od piachu?

Awatar użytkownika

maszynista1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 386
Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#4

Post napisał: maszynista1 » 05 mar 2020, 15:47

Powłoka TiN jest bardzo twarda, przednie widelce motocyklowe są od dawna pokrywane taką powłoką. https://klamki-mt.pl/pl/blog/news/tin-p ... tku-tytanu

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#5

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 05 mar 2020, 16:32

Które?
Przednie widelce są chromowane w motocyklach.

Awatar użytkownika

maszynista1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 386
Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#6

Post napisał: maszynista1 » 05 mar 2020, 18:05

Nie chce mi się teraz szukać przykładów po internetach, ale nawet w tym ogłoszeniu widać na foto i jest w opisie że rury pokryte powłoką tin http://www.ducatitorun.pl/motocykle-ogl ... Monster,20 i tu jest wzmianka o azotku tytanu https://www.motocykl-online.pl/technika ... ola,8581,1

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#7

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 05 mar 2020, 19:15

I ile kosztuje takie tytanowanie?
Chodziło mi odporność na ścieranie anody typu 3.
Jak to niby wyrównać?
Obrazek


tomchlop
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 184
Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:58
Lokalizacja: Słupsk

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#8

Post napisał: tomchlop » 05 mar 2020, 21:28

W mechanice nie ma cudów. Takie rzeczy to w innych dziedzinach :D
Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.
W przypadku powierzchni anodowanych i tak musisz usunąć warstwę anody zanim nałożysz nową.
Koszt pokrywania TiN zabójczy. A możesz popytać tu: http://iongalenica.pl/oferta/
Powłok masz u nich do wyboru. Nie zmienia to jednak faktu, że najpierw musisz to obrobić.
Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.
Zapraszam na mój kanał YouTube :D : Garaż Tomka
Ciekawe projekty, remonty i modyfikacje.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#9

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 05 mar 2020, 21:40

tomchlop pisze:
05 mar 2020, 21:28

Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.


Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.
Wtedy otrzymasz niższy wymiar i będziesz miał luz na tulejach ślizgowych.
Rzeczywiście koszt tytanowanie zabójczy.

Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?


kolec7
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 984
Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#10

Post napisał: kolec7 » 06 mar 2020, 06:24

Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?
Bo twardość bezwzględna, nie jest jedynym wyznacznikiem reologii!
W przeciwnym wypadku nie dałoby się obrabiać (ścierać, przecinać, szlifować) tego co najtwardsze - czyli diamentu...
Jak to niby wyrównać?
Szlifując na podwymiar.
Co to za powłoka mocniejsza od piachu?
- Większość struktur wytwarzanych metodami CVD i PVD
- Ceramiki supertwarde i cermetale
- Na ogół węgliki boru, chromu, wanadu i wolframu...
- Diament i pochodne

Nie prościej napisać, o co Ci chodzi? Niż szarpać się w próbie wynalezienia na nowo koła?
"W życiu piękne są tylko chwile...."

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”