Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
darexpl
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2018, 15:46

Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#1

Post napisał: darexpl » 23 lut 2021, 20:49

Poszukuję płytek do toczenia stali hartowanej na bardzo niskie chropowatości, toczenie ciągłe. Potrzeba uzyskać poniżej 0,3 um Ra na 2 tysiącach sztuk. Dotychczasowe doświadczenia to takie, że chropowatość wychodzi i się pogarsza po kilku sztukach albo pęka płytka. Materiał to ultrawytrzymała stal niskowęglowa hartowana na wytrzymałość na rozciąganie Rm=2000 MPa i twardość ok. 55Hrc. Dogniatanie odpada.




Adi123
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 96
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#2

Post napisał: Adi123 » 23 lut 2021, 21:06

Przy takiej chropowatości i ilości produkcji, to nie było by lepiej szlifować?


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 783
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#3

Post napisał: Pneumokok » 23 lut 2021, 21:15

Szybciej toczyć. Twardość dobrymi narzędziami spokojnie do ugryzienia na tokarce. Przy takiej serii, różnica kilkunastu sekund sumarycznie robi różnicę liczoną w godzinach, a nawet dniach. Poszukaj płytek węglikowych Sandvik z krawędzią dogładzającą Viper. Jeśli to toczenie ciągłe to jeśli nie płytki węglikowe to borazonowe. Zaproś kilku przedstawicieli z różnych firm na testy do was, niech oni się męczą.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2021, 21:38 przez Pneumokok, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 14126
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#4

Post napisał: kamar » 23 lut 2021, 21:23

Pneumokok pisze:
23 lut 2021, 21:15
Szybciej toczyć.
Nie widać detalu. Jak wejdzie na bezkłówkę to nie bardzo :)
:)


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 783
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#5

Post napisał: Pneumokok » 23 lut 2021, 21:37

kamar pisze:Nie widać detalu. Jak wejdzie na bezkłówkę to nie bardzo

Racja. Zakładałem, że wałek jest stopniowany i na bezkłówce nie da rady.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


orion32
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 812
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#6

Post napisał: orion32 » 24 lut 2021, 14:59

Stopniowane, też się na bezklówce szlifuje.Do 2 tys. szt szkoda zawracać sobie gitarę bezkłówką, jeśli byłyby stopniowane.
PO to dno -aksjomat


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 783
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#7

Post napisał: Pneumokok » 24 lut 2021, 18:34

orion32 pisze:Stopniowane, też się na bezklówce szlifuje

Tego nie wiedziałem. Nawet jak na YT szukam teraz filmów, to pokazuje same proste wałki bez stopni.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4211
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#8

Post napisał: jasiu... » 24 lut 2021, 19:07

Bo się nie szlifuje, choć teoretycznie taka możliwość jest. W bezkłówce masz tarcze ustawione wichrowato (skośnie), żeby z jednej strony wchodziły wałeczki, a z drugiej wychodziły. I siedzi sobie pani Krysia (dwa lata przed emeryturą) i wkłada te kołeczki, a one spadają po drugiej stronie. Skręcenie tarcz powoduje obrót wałków i ich przesuw.

Teoretycznie da się tarcze ustawić równolegle, wtedy nie będzie przesuwu wałka, wałek pozostając w miejscu umożliwi wyszlifowanie stopniowanych średnic. Tyle, że ja z podobnym zastosowaniem bezkłówki nigdy się nie spotkałem.


marek żebrowski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 101
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
Lokalizacja: olsztyn

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#9

Post napisał: marek żebrowski » 24 lut 2021, 20:40

A tak z ciekawości cóż to za detale że wymagana chropowatość jak przy procesach biotechnologicznych ?


orion32
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 812
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Toczenie stali hartowanej do chropowatości poniżej 0,3 um Ra

#10

Post napisał: orion32 » 24 lut 2021, 21:01

Jasiu szlifuje, się szlifuje. U nas w firmie,trzy średnice jednocześnie i 6 szt. jednocześnie. Wiadomo masówka.
PO to dno -aksjomat

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”