Skanowane samochodów i spłaszczanie

3D -> 2D

Dyskusje dotyczące skanowania i skanerów 3D

Autor tematu
jonaswrap
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2021, 18:10

Skanowane samochodów i spłaszczanie

#1

Post napisał: jonaswrap » 16 maja 2021, 18:45

Witam serdecznie wszystkich.
Potrzebuję pomocy w procesie przetwarzania brył 3D do postaci płaskich obrysów 2D.
Mianowicie, posiadając realny skan samochodu w 3D, najpierw podzielić go na poszczególne elementy, zmniejszyć liczbę trójkątów do jak najmniejszej i wtedy uzyskać pojedynczą bryłę, np. przedni prawy błotnik, przednia lewa lampa, itd.
Ten "model" wyjęty ze skanu 3d, następnie spłaszczyć w taki sposób, by móc zachować jedynie obrys włącznie z wszystkimi wcięciami, dziurami i tak gotowy plik wyciąc na ploterze tnącym jako tzw. "szablon".
Krótko mówiąc zeskanować dany element samochodu, spłaszczyć go do postaci 2d, wyciąć jego "obrys-kształt" na ploterze tnącym.
Wiem , że podobne efekty można uzyskać za pomocą kilku programów do modelowania 3D.
Wiem również, że to co napisałem, może wydawać się skomplikowane, jednak sam proces bądź jego wynik może być wykorzystywany w wielu innych możliwościach, elementach czy sytuacjach. Sam proces oraz jego wynik, może ktoś robił coś podobnego na innej zasadzie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Adi123
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 138
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Skanowane samochodów i spłaszczanie

#2

Post napisał: Adi123 » 28 maja 2021, 19:07

W zasadzie to największy problem to obróbka STL, aby mieć bryłę.

"Spłaszczenie bryły" da się zrobić w większości programów które obsługują konstrukcje (modele) blaszane- po zamianie bryły na blachę można wygenerować jej rozwinięcie, które będzie dokładnie tym czego szukasz


brandnew
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 70
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: Skanowane samochodów i spłaszczanie

#3

Post napisał: brandnew » 05 cze 2021, 06:18

jonaswrap pisze:Potrzebuję pomocy w procesie przetwarzania brył 3D do postaci płaskich obrysów 2D.
Mianowicie, posiadając realny skan samochodu w 3D, najpierw podzielić go na poszczególne elementy, zmniejszyć liczbę trójkątów do jak najmniejszej i wtedy uzyskać pojedynczą bryłę, np. przedni prawy błotnik, przednia lewa lampa, itd.


Nie do końca rozumiem co chcesz osiągnąć, płaski rysunek z 3D - taką opcję ma chyba każdy program do modelowania 3D (Fusion 360 ma), czy szukasz sposobu na rozwinięcie powierzchni 3D na 2D?
W tym drugim przypadku popatrz na np. na to:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Skanery 3D”