Witam serdecznie wszystkich.
Potrzebuję pomocy w procesie przetwarzania brył 3D do postaci płaskich obrysów 2D.
Mianowicie, posiadając realny skan samochodu w 3D, najpierw podzielić go na poszczególne elementy, zmniejszyć liczbę trójkątów do jak najmniejszej i wtedy uzyskać pojedynczą bryłę, np. przedni prawy błotnik, przednia lewa lampa, itd.
Ten "model" wyjęty ze skanu 3d, następnie spłaszczyć w taki sposób, by móc zachować jedynie obrys włącznie z wszystkimi wcięciami, dziurami i tak gotowy plik wyciąc na ploterze tnącym jako tzw. "szablon".
Krótko mówiąc zeskanować dany element samochodu, spłaszczyć go do postaci 2d, wyciąć jego "obrys-kształt" na ploterze tnącym.
Wiem , że podobne efekty można uzyskać za pomocą kilku programów do modelowania 3D.
Wiem również, że to co napisałem, może wydawać się skomplikowane, jednak sam proces bądź jego wynik może być wykorzystywany w wielu innych możliwościach, elementach czy sytuacjach. Sam proces oraz jego wynik, może ktoś robił coś podobnego na innej zasadzie.
Skanowane samochodów i spłaszczanie
3D -> 2D
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: Skanowane samochodów i spłaszczanie
W zasadzie to największy problem to obróbka STL, aby mieć bryłę.
"Spłaszczenie bryły" da się zrobić w większości programów które obsługują konstrukcje (modele) blaszane- po zamianie bryły na blachę można wygenerować jej rozwinięcie, które będzie dokładnie tym czego szukasz
"Spłaszczenie bryły" da się zrobić w większości programów które obsługują konstrukcje (modele) blaszane- po zamianie bryły na blachę można wygenerować jej rozwinięcie, które będzie dokładnie tym czego szukasz
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01
Re: Skanowane samochodów i spłaszczanie
jonaswrap pisze:Potrzebuję pomocy w procesie przetwarzania brył 3D do postaci płaskich obrysów 2D.
Mianowicie, posiadając realny skan samochodu w 3D, najpierw podzielić go na poszczególne elementy, zmniejszyć liczbę trójkątów do jak najmniejszej i wtedy uzyskać pojedynczą bryłę, np. przedni prawy błotnik, przednia lewa lampa, itd.
Nie do końca rozumiem co chcesz osiągnąć, płaski rysunek z 3D - taką opcję ma chyba każdy program do modelowania 3D (Fusion 360 ma), czy szukasz sposobu na rozwinięcie powierzchni 3D na 2D?
W tym drugim przypadku popatrz na np. na to: