silnik stirlinga

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników
Awatar użytkownika

purchaw090293
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2008, 21:24
Lokalizacja: Radom

#31

Post napisał: purchaw090293 » 30 sty 2008, 14:06

A czy ta membrana musi być mocno napięta :?: bo próbowałem z balonikiem i nie wyszło :sad:


XioR

Tagi:


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#32

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 30 sty 2008, 18:19

balonik raczej nie jest dobrym rozwiazaniem, membrama nie moze byc zbyt napieta ani tez zbyt luzna, ja dodalem podkladki aby membrama nie odksztalcala sie na srodku tylko na obwodzie. musisz troche pokombinowac, tez mi nie dzialalo od samego poczatku.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

purchaw090293
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2008, 21:24
Lokalizacja: Radom

#33

Post napisał: purchaw090293 » 31 sty 2008, 14:57

Obrazek
Czy z takiej gumy też można zrobić membranę.
XioR


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#34

Post napisał: diodas1 » 01 wrz 2008, 00:37

Ten silnik Stirlinga mnie rozbawił Tu nie ma wątpliwości jaka guma została zastosowana


zzziolo1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 03 lut 2009, 20:56
Lokalizacja: Puławy Lublin

#35

Post napisał: zzziolo1 » 03 lut 2009, 21:12

MaM TaKiE PyTaNiE NiE WiEcIe gDzIe mOzNa kUpIc kOlO ZaMaChOwE Do sIlNiKa sTiRlInGa zA MaŁą kAsE JeStEm nOwY W TyM AlE ChCiAl bYm cOs zByDoWaC Np tAkIe cOś jAk nA FiLmIkU
hTtP://Pl.yOuTuBe.cOm/wAtCh?v=bDdQcDfGf ... Re=rElAtEd
HtTp://pL.YoUtUbE.CoM/WaTcH?V=CjJkJ-UgB ... rE=ReLaTeD
dZiEkI
xD


Cezary Buśko
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 09 mar 2009, 10:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#36

Post napisał: Cezary Buśko » 10 lis 2010, 22:12

ludzie mają tu dostęp do fajnych maszyn, w internecie jest pełno silników stirlinga - modeli za spore pieniądze, i takich funkcjonujących jako napędy do profesjonalnych zastosowań. Dziwne, że jeszcze nikt nie wpadł tu na pomysł aby części do takowego wyciąć na jakimś ploterze tnącym wodą i sprzedawać.

Silnik Stirlinga - to naprawdę niesamowite zabawki , gdyby komuś kiedyś chciało się wyciąć taki do "samodzielnego" składania to ja poproszę...
serwis ploterów i skanerów wielkoformatowych tel 503602399
http://serwisploterow.myds.me



diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#38

Post napisał: diodas1 » 10 lis 2010, 22:30



Andrzej 40
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1926
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#39

Post napisał: Andrzej 40 » 16 lis 2010, 00:39

Obleśny Szczur pisze:A co do mocy urządzeń audio niestety producenci zamiast podawać realną moc lubią podawać moc RMS, która jest dwa razy większa od mocy jaka będzie przetworzona przez głośniki.
Chyba pomyłka z PMP, RMS jest rzeczywistą mocą dostarczaną do głośników. Inna sprawa to sprawność głośników, przeważnie kilka %.

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3470
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#40

Post napisał: pitsa » 20 gru 2011, 08:28

http://www.en.boehm-stirling.com/engines.html - zbiór gotowych modeli silników. Można sobie na nich pograć. :-)

Oprócz samych silników:
http://www.en.boehm-stirling.com/hb24.html

Można obejrzeć konstrukcje napędzane tymi silnikami:
http://www.en.boehm-stirling.com/r3.html
"wszystko umieć, nic nie robić" - dziadek kamara
ostatni zawód świata - konsument

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”