Przymiarki do granitu

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

Autor tematu
ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 145
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#311

Post napisał: ursus_arctos » 27 lip 2014, 22:09

Update: 6 z 12 otworów montażowych wywierconych w podstawie.... na dzisiaj dosyć, cisza nocna - jutro skończę. Sposób wiercenia: przykleiłem (na poxipol) do podstawy kawałek sklejki 12 i wyfrezowałem w nim otwory prowadzące (sprawdziłem już, że tak przyklejoną sklejkę można od polerowanego granitu względnie łatwo oderwać/odbić). Następnie zdjąłem bramę z podstawy i wiercę otwory wiertarką "ręczną". Idzie to całkiem nieźle - otwór na głębokość 28mm wierci się niecałe 10 minut. Wiercę na sucho, chłodząc wiertło co kilka mm.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 145
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#312

Post napisał: ursus_arctos » 01 sie 2014, 23:28

Maszyna pracuje - obróbka kawałka alu PA6.
[youtube][/youtube]

Z parametrami szału nie ma, bo element jest mocowany do deski za pomocą tylko 2 łap i taśmy dwustronnej (!!!!!) i łatwo go można odgiąć (na szczęście wraca do pierwotnej pozycji).
No, ale jak już stolik będzie, to się skończy taka partyzantka :)


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 861
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#313

Post napisał: DOHC » 02 sie 2014, 00:42

Te wióry niech motywują do walki. Jak oceniasz zachowanie konstrukcji vs poprzednia maszyna?
POzdrawiam


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#314

Post napisał: Dudi1203 » 02 sie 2014, 01:37

Za dużo dla kressa, skończysz go

Awatar użytkownika

Autor tematu
ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 145
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#315

Post napisał: ursus_arctos » 02 sie 2014, 11:10

@DOHC: W poprzedniej maszynie frezem fi8 to mogłem sobie brać 0.2mm przy szerokości cięcia powyżej promienia narzędzia. Tutaj jak mam materiał dobrze zamocowany, to i milimetr wezmę na rozcinanie.

@Dudi1203: To jakie parametry są odpowiednie dla kressa?


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#316

Post napisał: Dudi1203 » 02 sie 2014, 18:58

Jaki takie, żeby nie było tego charakterystycznego jazgotu. Masz drugi uchwyt do kressa? Sporo poprawi zywotnosc lozysk

Awatar użytkownika

Autor tematu
ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 145
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#317

Post napisał: ursus_arctos » 02 sie 2014, 19:05

Masz na myśli jakiś pseudouchwyt trzymający na górze za plastik? W tej maszynie nie mam. W drewniaku był, bo bez niego wszystko się kiwało; tutaj wydał mi się zbędny. Chyba i tak całe łożyskowanie wrzeciona jest w kołnierzu, a na górze tylko podtrzymywanie wirnika silnika...


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#318

Post napisał: Dudi1203 » 03 sie 2014, 03:54

Niby tak, ale jak sie dobrze przyjrzeć kressowi to podczas obróbki go wygina. Warto zrobić taki dodatkowy pseudouchwyt, roboty chwila a jestem pewien ze poprawi zywotność łożysk. Zamontuj go tuż poniżej linii łączenia plastikow (lozysko jest osadzane w dolnym plastiku, gorny to tylko nakladka).
I zejdź z warstwy skrawania - szybszy posuw a mniej. Dłuzej kress i frez pozyją.

Awatar użytkownika

syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#319

Post napisał: syntetyczny » 03 sie 2014, 14:21

Pięknie brzmi obróbka, słychać, że warto było.
Kto pyta, nie błądzi. Eppur si muove
Kreatura CNC
Modernizacja plotera megaplot

Awatar użytkownika

Autor tematu
ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 145
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#320

Post napisał: ursus_arctos » 05 sie 2014, 23:45

Eh.... a miało być tak pięknie. Okazało się, że oś X jest zwichrowana (krzywa płyta od kamieniarza) i maszyna wycina banany w osi X - tym większe, im większy wysięg, rzecz jasna. Coś tam popodkładałem i niby jest z grubsza prosto, ale jeszcze nie testowałem na różnych wysięgach. Najgorsze, że 2 kawałki stołu poszły psu pod ogon - krzywizna jest tak duża, że nie bardzo da się coś z tym zrobić...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”