Prośba o dobór parametrów. Frezowanie aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Lisiur
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 30 cze 2013, 12:50
Lokalizacja: Radom

#11

Post napisał: Lisiur » 30 cze 2013, 12:55

A może spróbuj zmniejszyć AP, skoro prędkość skrawania spadła ci 10 krotnie to zmniejszenie głębokości jednego przejścia 3-4 krotnie może dać te same efekty.



Tagi:

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#12

Post napisał: ursus_arctos » 30 cze 2013, 22:43

PA6 leci całkiem nieźle bez chłodzenia, ale supermarketowe g..no oblepia frez już po paru milimetrach. Ergo: jak nie ma profesjonalnego chłodzenia, to niech ktoś tam ręcznie psika WD40 albo innym wynalazkiem. A jeżeli smarować się absolutnie nie da, to zostaje tylko frez z powłoką TiAlN - jak będzie ostry, to przy dobrym wydmuchu może da radę.


Ventus
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 40
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#13

Post napisał: Ventus » 04 lip 2013, 21:52

Ostatnio widziałem u kolegi w akcji ten frez chyba 10mm, posuw coś ok 8000mm

Jakbyś był zainteresowany to zapytam skąd go ma.


lemurbb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 209
Rejestracja: 15 mar 2009, 10:57
Lokalizacja: bielsko
Kontakt:

#14

Post napisał: lemurbb » 04 lip 2013, 21:57

powłoki z ti (tlenkiem tytanu?) reagują z alu chemicznie

kiepska rada
temat wałkowany 1000 razy

tylko frezy z polerowanym rowkiem


einstein
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 594
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Prośba o dobór parametrów. Frezowanie aluminium

#15

Post napisał: einstein » 09 lip 2013, 00:01

WZÓR pisze: Spróbuj tych;
http://www.jd-tools.pl/Witryna//Promo_f ... bezcen.pdf

Mariusz.
Jak masz twarde aluminium i stabilnie zamocowane i nie zadrga, to frezy będą ok, ale jeśli masz miękki odlew to nie zawracaj sobie głowy tymi frezami. Miękkie alu najlepiej pójdzie 1 piórowym frezem polerowanym do aluminium np dolfametu


saycomp
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 09 paź 2005, 11:16
Lokalizacja: Wroc?aw

#16

Post napisał: saycomp » 30 gru 2014, 13:57

Witam

Przy obróbce miękkiego aluminium (nie tylko podczas frezowania) ja stosuję skrapianie denaturatem (najlepiej białym). Podczas frezowania to jest podawanie około kropli co 1/2 sekundy. PA38 obrabi się wtedy podobnie jak znacznie twardsze PA6. Wiór nie przylepia się do narzędzia, można zaryzykować użycie nawet narzędzi nie zalecanych do obróbki aluminium.

pozdrawiam serdecznie

szymon


adrianmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 103
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

frezowanie alu

#17

Post napisał: adrianmaly » 31 gru 2014, 17:56

Witam. Proszę o kontakt na adriansobkowiak144@gmail.com
Jeśli Pana firma znajduje się na moim terenie to chętnie przyjadę, pomogę zoptymalizować proces. Jeśli nie to wyślę kolegę lub zaproponuję parametry.
...


goozietz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2013, 15:58
Lokalizacja: NL

#18

Post napisał: goozietz » 10 sty 2015, 12:53

Witam.

Polecam narzedzia WNT, pracuje na nich i tylko na nich od pieciu lat.
Dla D6mm, Z2, ap1,6

Vc 420 m/min
Fz dla ae1xD 0.06mm

Nawet w miekkim alu mozna chlodzic te frezy powietrzem, jakosc zadowalajaca.

Pozdrawiam


Pawel k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2018, 12:57

Re: Prośba o dobór parametrów. Frezowanie aluminium

#19

Post napisał: Pawel k » 25 paź 2018, 13:09

W miekkim aluminium rzeczywiscie trudno jest frezowac bo sie ciagnie za frezem. Stary fachura doradzil mi zeby smarowac frez przed zaglebieniem i w trakcie pracy gestym olejem ( np do lancuchow pil spalinowych, hipolem itp. badziewniakiem byle gestym). Olej nie pozwala na zaklejenie rowkow freza i praca idzie szybciej - chociaz nadal trzeba co jakis czas czyscic frez.
Do miekiego aluminium polecam niskie obroty tak zeby wior zdazyl sie odlamac. Ja uzywalem 5000 rpm i posow Lf=400mm/min przy zaglebieniu do 3 mm. szlo przyzwoicie szybko, a dzieki olejowi rzeczywiscie wior sie nie kleil do freza i nie bylo przestojow. Dodatkowo smarowanie obnizylo obciazenie silnika o ca. 70% ( prad wrzeciona spadl z ok. 9.7A do zaledwie 3.4A!)

Ps: Oczywiscie optymalne jest frezowanie w twardym aluminium typo PA6 - ale jak trzeba obrobic odlewy to olej sie sprawdzi, a przynajmniej nieco pomoze.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”