Program posuw, obroty
Posuw, obroty
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
Program posuw, obroty
Witam, jestem początkującym programistą frezarki Haas i potrzebuje jakiegoś sposobu, aplikacji, bądź jest jakaś reguła do dobrania odpowiednich obrotów i posuwu? Są jakieś wzory, lecz może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób?
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
Re: Program posuw, obroty
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
Ja mam sprawdzony sposób. Trzeba tak dobrać parametry, żeby uzyskać największą wydajność obróbki w najkrótszym czasie przy zachowaniu najdłuższej żywotności narzędzia i utrzymania maszyny w dobrej kondycji.
Modyfikacji należy dokonywać w zależności od wymagań: czasem ważny jest czas, czasem jakość powierzchni, czasem dokładność, czasem czas pracy jednym narzędziem itp. Mam nadzieję, że pomogłem.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
Do każdego narzędzia sa katalogi - o ile to dobre narzędzie. I tam wszystko jest opisane. Najlepiej pytaj tego co sprzedał Ci narzędzie.
Tomek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
Zasadniczo obroty dobiera się z katalogu narzędzia, żeby uzyskać odpowiednią prędkość skrawania, a posuw dobiera się do obrotów żeby uzyskać wiór właściwej grubości. Przy obróbce niektórych materiałów trzeba wprowadzić poprawki, ale to zasadniczo matematyka na poziomie szkoły podstawowej.
Przykładowo, frez węglikowy jednopiórowy ⌀6 przy 12000 obr/min to 3,14*6*12000=226080 czyli Vc=226 m/min, a przy posuwie 1000 mm/min będzie wiór 1000/12000=0,083 mm. Do aluminium może być, do stali już nie. Dla HSS też nie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)