Program na wałek

Oprogramowanie symulacyjne

Autor tematu
WojtekLUB
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2008, 10:02
Lokalizacja: internet

Program na wałek

#1

Post napisał: WojtekLUB » 19 kwie 2008, 10:09

Witam,

jest to mój pierwszy post na tym forum więc na początek chcialem sie przywitac ;)

Potrzebuje napisać program na wałek na tokarce numerycznej TAE32N - chodzi mi o same kody bo proces technologiczny mam juz wykonany. Mniej wiecej a raczej mniej pokazywano nam to w szkole na programie ZERO-OSN ale nie jest to takie proste.

Czy mogłby ktos pomoc z tym programem ?

Dołączam projekt w autocadzie spakowany RAR'em

Pozdrawiam Wojtek
Załączniki
walek.rar
walek do napisania programu na torkarke numeryczna
(39.97 KiB) Pobrany 526 razy



Tagi:


jjanusz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 277
Rejestracja: 16 lut 2006, 19:55
Lokalizacja: krasnogliny

#2

Post napisał: jjanusz » 19 kwie 2008, 11:35

a jakie sterowanie czy NUMS
niedość że masz pracę to jeszcze pieniądze byś chciał

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1317
Rejestracja: 24 cze 2007, 19:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#3

Post napisał: CNCRob » 19 kwie 2008, 15:38

TAE prawdopodobnie masz a sinumeriku tak jak ja mialem? czy sie myle?
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.


Autor tematu
WojtekLUB
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2008, 10:02
Lokalizacja: internet

#4

Post napisał: WojtekLUB » 19 kwie 2008, 17:51

Bardzo nie czaje o co chodzi - mamy wklepac kod do programu ZERO-OSN i sprawdzic czy dobrze utworzy wałeczek i tyle, a na temat sterowanie nie mam zielonego pojecia

Nie wiem czy to cos pomoze ale pierwszy blok bedzie taki:

"przyklad od innego wałka"

N005 T1 D1 S900 M3 M42 G95
N010 G00X42 Z322
itd

To oczywiście jest od innego wałka który dostaliśmy dla przykładu.

SYSTEM ZERO-OSN jest dydaktyczną odmianą stosowanego w ponad 180 zakładach przemysłowych Systemu SINUMERIK 810 , FANUC i NUMS 322T Firmy ZERO.


dell
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 453
Rejestracja: 23 maja 2007, 05:26
Lokalizacja: znikad

#5

Post napisał: dell » 19 kwie 2008, 19:36

podaj swoj numer gg mialem stycznosc z tym programem :)

Czy sie nie myle czy ty jestes na jakims kursie ?? :)

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#6

Post napisał: skoti » 19 kwie 2008, 21:14

A moze bys sprubowal sam cos splodzic i tutaj dac do poprawy . Jesli ktos z forum napisze ci program to nic cie to nie nauczy . Jesli w przyszlosci chcesz pracowac na cnc to musisz poznac g-kod . Sporo osob ktore pisze programy na cnc jest samoukami i uczyli sie rozgryzajac gotowe programy .
Wiec tak ,zebys mogl zaczac prawdopodobnie program z sinumerika bedzie chodzil wiec tu sobie mozesz zobaczyc co oznaczaja poszczegolne literki .Jedynie brakuje M42 ale to prawdopodobnie jakas funkcja specyficzna dla maszyny . Z tego co pamietam to w TAE32N funkcjami od M40 do M43 przelaczalo sie biegi. Jesli technologie masz opracowana to program jest tylko formalnoscia . W pierwszej lini masz wybrane narzedzie ,nr korekcji ,obroty, kierunek obrotow, ta M to nie jestem pewien i wybrane posow w mm/obrot . W nastepnej lini jest juz ruch prawdopodobnie na przod walka .
Przy zmianie narzedzia mozesz powtorzyc ta linie oczywiscie z innym nr narzedzia .


Autor tematu
WojtekLUB
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2008, 10:02
Lokalizacja: internet

#7

Post napisał: WojtekLUB » 19 kwie 2008, 21:34

dell pisze:Czy sie nie myle czy ty jestes na jakims kursie ?? :)
Nie żaden kurs, na uczelni na politechnice mamy taki przedmiot. Mam opisy wszystkich literek w zeszycie ale to nic mi nie daje. Nie wiem kiedy posuw szybki a kiedy normalny G0 o to jest problem.

Moja specjalność nie jest powiązana z CNC wiec raczej nie bede programował.

Problem jest w tym ze nie mam dostepu do programu ZERO - OSN bo tak bym probowa cos zrobic. Jedynie podczas zajec w szkole 2h co 2 tygodnie czasem 3 wiec nie jest to za duzo czasu na nauke.


dell
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 453
Rejestracja: 23 maja 2007, 05:26
Lokalizacja: znikad

#8

Post napisał: dell » 19 kwie 2008, 23:19

WojtekLUB pisze:
Problem jest w tym ze nie mam dostepu do programu ZERO - OSN bo tak bym probowa cos zrobic. Jedynie podczas zajec w szkole 2h co 2 tygodnie czasem 3 wiec nie jest to za duzo czasu na nauke.
Proponuje w takim ukladzie kawalek czystej kartki lun notepad i sprobowac napisac najlepiej tak jak myslisz (uwazasz) jak ma wygladac program pozniej mozesz wkleic tutaj :)
Ja mam program ZERO-OSN niestety bez 3D ale sama symulacja jest :)

G0 daje sie na odjazdach i dojazdach do materialow
Tak M42 to sa konkretne obroty nie stosuje sie ich do np maszyny TAE 30N z mojego doswiadczenia na maszynach zetknalem sie tylko z jedna na ktorej taka funkcja musiala byc i to byla maszyna z firmy POREBA a takze programik ZERO-OSN

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1317
Rejestracja: 24 cze 2007, 19:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#9

Post napisał: CNCRob » 20 kwie 2008, 10:15

kolego skoro ty nie rozrozniasz G0 od G1 to po co zostales studentem. albo olewasz studia i chodzisz na nie aby z kolegami pogadac albo nie wiem co robisz na tych wykladach. bo napewno nie to co powinienes. przychodzisz tu po gotowca a sam nawet nic nie probujesz zrobic. postaraj sie wykazac troche inicjatywy a sam tobie chetnie pomoge. natomiast dla lenia nie kiwne nawet palcem.
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.


Autor tematu
WojtekLUB
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2008, 10:02
Lokalizacja: internet

#10

Post napisał: WojtekLUB » 20 kwie 2008, 17:29

Draco, skad mam to wiedziec jesli mi nikt nie wytlumaczyl ? Obrabiarki to dodatek do studiow i maja 14h przedmiotu to ciężko jest zeby ktos nas nauczyl - jeszcze na tak durnym programie jak zero-osn

Ale spoko wlasnie zalatwiam sobie program i zaczne cos pisac pozniej wezme wkleje moje wypociny i ocenicie stan mojej pracy

Pozdrawiam i dzieki za dotychczasową pomoc :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Oprogramowanie symulacyjne”