Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Marcin_66666
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 06 paź 2017, 18:34
Lokalizacja: Śląsk

Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#1

Post napisał: Marcin_66666 » 29 lis 2017, 18:30

Witam,
Od 2 dni (i 2 gwintowników) nurtuje mnie problem zrywanych narzędzi podczas próby gwintowania M5 w stali HTK 900H. Producent podaje wartość HB 400 +/-20, jednak zmierzona wynosi 480. Gwintowniki maszynowe spiralne Fanar seria X800 oraz FAN. Po wejściu na około 8mm gwintownik zostaje zerwany, bez przeskoku sprzęgła (oprawa gwintownika ze sprzęgłem). Vc fanara = 10m/s, producent stali zaleca gwintować Vc = 2-4 przy gwintowniku 10. Początkowo obroty ustawione na 120, na drugim zmniejszone do 100 z takim samym skutkiem. Maszyna to Avia VMC1000 sterowanie Heidenhain, Narzędzie chłodzone. Może ktoś wspomóc doświadczeniem?



Awatar użytkownika

ser1ous
Stały bywalec (min. 45)
Stały bywalec (min. 45)
Posty w temacie: 1
Posty: 45
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#2

Post napisał: ser1ous » 29 lis 2017, 23:26

Wg tabel 480HB = 50HRC, masakra takie coś gwintować. Drążyć albo frezować gwint. Nie wiem czy są takie małe frezy do gwintów.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5497
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#3

Post napisał: WZÓR » 30 lis 2017, 06:23

Sugeruję użyć gwintowników Garant.
Parametry przy pierwszych próbach ustalić z przedstawicielem handlowym.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Sieto
Sympatyk forum poziom 1 (min. 25)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 25)
Posty w temacie: 1
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2016, 18:37
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#4

Post napisał: Sieto » 30 lis 2017, 12:40

Też korzystam z Garanta i zawsze ich przedstawiciel mi dość profesjonalnie doradzi.
Natomiast gdy miałem problemy z gwintownikiem, wtedy w zastąpienie szedł wygniatak i zawsze było dobrze, także polecam przy takich małych gwintach.


mag999
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 289
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#5

Post napisał: mag999 » 30 lis 2017, 15:11

Można też zrobić otwór większy o 0.1-0.15 i tez będzie lżej
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5497
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#6

Post napisał: WZÓR » 30 lis 2017, 16:07

mag999 pisze:
30 lis 2017, 15:11
Można też zrobić otwór większy o 0.1-0.15 i tez będzie lżej
Omawiamy tu gwintowanie w materiale o twardości 50HRC ..... , wiec nie wiem czyś ,, POMÓGŁ" . :D

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


grzeszko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 152
Rejestracja: 03 lip 2012, 19:36
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#7

Post napisał: grzeszko » 01 gru 2017, 22:26

ja bym to frezował frezem
dopiero się uczę


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 241
Rejestracja: 30 maja 2009, 21:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#8

Post napisał: arasz » 05 gru 2017, 11:08

Gwintowniki 800X to do stali tak twardej się nie za bardzo nadają
Fanar ma serie gwintowników HRC50
http://www.fanar.pl/produkty/gwintownik ... jne/hrc50/


MacGregor
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 128
Rejestracja: 12 wrz 2006, 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#9

Post napisał: MacGregor » 07 gru 2017, 08:39

WZÓR pisze:
30 lis 2017, 06:23
Sugeruję użyć gwintowników Garant.
Parametry przy pierwszych próbach ustalić z przedstawicielem handlowym.

Mariusz.
Proszę bez urazy i brania do siebie :D
Garant jest dobry jak pracujemy w większej-dużej firmie, gdzie zamawiający i firma nie przejmują się kosztami zakupu narzędzi, a przy okazji dużych-częstych zakupów pojedzie się w nagrodę na wycieczkę-wczasy w podzięce za dobry obrót.
Tylko nie mówcie że tak nie jest, bo wiem że jest. 8)

Jak płacisz z własnej kieszeni lub firma liczy się z kosztami narzędzi, FANAR jest najlepszym wyborem, nawet śmiem twierdzić, że i lepszym w większości przypadków.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5497
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Problem przy gwintowaniu stali HTK 900H

#10

Post napisał: WZÓR » 07 gru 2017, 10:56

MacGregor pisze:
07 gru 2017, 08:39
WZÓR pisze:
30 lis 2017, 06:23
Sugeruję użyć gwintowników Garant.
Parametry przy pierwszych próbach ustalić z przedstawicielem handlowym.

Mariusz.
Proszę bez urazy i brania do siebie :D
Garant jest dobry jak pracujemy w większej-dużej firmie, gdzie zamawiający i firma nie przejmują się kosztami zakupu narzędzi, a przy okazji dużych-częstych zakupów pojedzie się w nagrodę na wycieczkę-wczasy w podzięce za dobry obrót.
Tylko nie mówcie że tak nie jest, bo wiem że jest. 8)

Jak płacisz z własnej kieszeni lub firma liczy się z kosztami narzędzi, FANAR jest najlepszym wyborem, nawet śmiem twierdzić, że i lepszym w większości przypadków.
Nie znamy wielkości firmy założyciela tematu.
Z wpisu (patrz.; niżej) wynika , że od 2 dni maszyna stoi z racji łamanych gwintowników.
...... , a to też koszta.
Marcin_66666 pisze:
29 lis 2017, 18:30
Witam,
Od 2 dni (i 2 gwintowników) nurtuje mnie problem zrywanych narzędzi podczas próby gwintowania M5 w stali HTK 900H. Producent podaje wartość HB 400 +/-20, jednak zmierzona wynosi 480. Gwintowniki maszynowe spiralne Fanar seria X800 oraz FAN. Po wejściu na około 8mm gwintownik zostaje zerwany, ...
Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”