FTW pisze:W jaki sposób chcesz to zrobić płynnie i wygenerować na to program? Załóżmy, że ścieżka w płaszczyźnie X-Y ma 2000 punktów, w każdym jednym trzeba podać kąt B i przeliczyć nowe współrzędne X-Z. Skąd weźmiesz B w tych punktach?
Chwilka, rzecz dotyczy układu dla kol Loook a nie dla okoliczności wszelkich jakie się tylko wymyśli.
1 krzywizna to fragment czaszy/dwóch które leżą dołkiem do dołu i symetrycznie
2 można w obu kierunkach pochylać oś Z ale uważam że wystarczy tylko w płaszczyźnie X-Z - tylko jeden mechanizm pochylania a nie kardan.
3 Dzielimy program na osobno na każdy otwór - są lustrzane.
4 nie generuje Gkodu z pochyleniem wrzeciona wiec nie zajmuje mnie kąt B - w użyciu jest tylko DXF płaskiego rzutu otworu na soczewkę
5 równanie pochylenia wrzeciona w zależności od wsp X wpisane jest do sterownika Mach jako zależność odległości X od środka czaszy obrabianej krzywizny. Gdzie ona się znajduje to wiadomo wiec kąt B na bieżąco będzie Mach aktualizował.
6 wszystko ma minusy - działa to tylko w trybie pracy Gkodu a nie w ręcznym - trzeba się ustawić z wrzecionem pionowo w osi krzywizny i dopiero rozpocząć program. tak jest łatwiej.
7 Ponieważ promien krzywizny wyznacza pochylenie a ono wyliczane jest z uwzglednieniem promienia zawieszenia narzędzia to trzeba przyjąć że długość narzędzia odnoszona jest do osi obrotu a nie dowolnie jak się przywidziało.
Pewnie parę jeszcze różnych się po drodze znajdzie. Ale...
Nadal DXF
Nadal Artcam
Nadal jest tak że poznam frużina i zostanę z nim jak Himilsbach.
Dodane 1 minuta 56 sekundy:
i jeszcze Cam do gkodu i jeszcze nauczyciela który oświeci i jeszcze miejsce oby się obracało.kamar pisze:Zrobić z tego 4-oś i cud mniót
Ijeszcze...







