Autodesk Fusion 360 - kącik porad


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2412
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#641

Post napisał: qqaz » 09 lis 2025, 16:28

FTW pisze:W jaki sposób chcesz to zrobić płynnie i wygenerować na to program? Załóżmy, że ścieżka w płaszczyźnie X-Y ma 2000 punktów, w każdym jednym trzeba podać kąt B i przeliczyć nowe współrzędne X-Z. Skąd weźmiesz B w tych punktach?

Chwilka, rzecz dotyczy układu dla kol Loook a nie dla okoliczności wszelkich jakie się tylko wymyśli.
1 krzywizna to fragment czaszy/dwóch które leżą dołkiem do dołu i symetrycznie
2 można w obu kierunkach pochylać oś Z ale uważam że wystarczy tylko w płaszczyźnie X-Z - tylko jeden mechanizm pochylania a nie kardan.
3 Dzielimy program na osobno na każdy otwór - są lustrzane.
4 nie generuje Gkodu z pochyleniem wrzeciona wiec nie zajmuje mnie kąt B - w użyciu jest tylko DXF płaskiego rzutu otworu na soczewkę
5 równanie pochylenia wrzeciona w zależności od wsp X wpisane jest do sterownika Mach jako zależność odległości X od środka czaszy obrabianej krzywizny. Gdzie ona się znajduje to wiadomo wiec kąt B na bieżąco będzie Mach aktualizował.
6 wszystko ma minusy - działa to tylko w trybie pracy Gkodu a nie w ręcznym - trzeba się ustawić z wrzecionem pionowo w osi krzywizny i dopiero rozpocząć program. tak jest łatwiej.
7 Ponieważ promien krzywizny wyznacza pochylenie a ono wyliczane jest z uwzglednieniem promienia zawieszenia narzędzia to trzeba przyjąć że długość narzędzia odnoszona jest do osi obrotu a nie dowolnie jak się przywidziało.

Pewnie parę jeszcze różnych się po drodze znajdzie. Ale...
Nadal DXF
Nadal Artcam
Nadal jest tak że poznam frużina i zostanę z nim jak Himilsbach.

Dodane 1 minuta 56 sekundy:
kamar pisze:Zrobić z tego 4-oś i cud mniót
i jeszcze Cam do gkodu i jeszcze nauczyciela który oświeci i jeszcze miejsce oby się obracało.
Ijeszcze...



Tagi:


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#642

Post napisał: loook » 09 lis 2025, 16:30

ona jest za ciężka :) ale myslę, żę jak wspominał kolega @qqaz jakby umieścił okulary na takim urzadzeniu i to wszystko zgrał to by się udało, kluczme jest słowo wszystko zgrał :) ale dla mnie na chwilę obecną najłątwiejszym rozwiązaniem jest i najszybszym rozwiązaniem jest frezowanie w F360, nie jest to idealne, ale chyba łatwiejsze i przede wszystkim szybsze do ogarnięcia, a bardzo pottzrebuj ę to zrobic.

Dodane 1 minuta 14 sekundy:
loook pisze:
09 lis 2025, 16:29
ale myslę, żę jak wspominał kolega @qqaz jakby umieścił okulary na takim urzadzeniu



qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2412
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#643

Post napisał: qqaz » 09 lis 2025, 16:33

aby używać 4 osie programowo musisz Gkod wygenerować w takim Camie który te 4 osie zrobi. I posługiwać sie modelem bryłowym a nie DXF.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#644

Post napisał: kamar » 09 lis 2025, 16:48

loook pisze:
09 lis 2025, 16:30
jakby umieścił okulary na takim urzadzeniu i to wszystko zgrał to by się udało
Jak dla mnie to jedyna, przyszłościowa droga. Jak masz g-cody na płasko to przy odrobinie nauki dopisujesz do nich
kody na uchylanie osi. Darmowy Fusion chyba nie obsługuje 4-tej osi ale nie wiem na pewno.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2412
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#645

Post napisał: qqaz » 09 lis 2025, 17:03

kamar pisze:
09 lis 2025, 16:48
Jak masz g-cody na płasko to przy odrobinie nauki dopisujesz do nich
kody na uchylanie osi.
dziurki na płaskim deklarowałeś że są trudne a tu proponujesz płynny ruch w przestrzeni po odrobinie nauki.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#646

Post napisał: kamar » 09 lis 2025, 17:12

loook pisze:
09 lis 2025, 15:56
Mam taka platformie obracam ją ręcznie
Jak ręcznie robisz płynny ruch ? :)

Możesz pokazać zdjęcia jak i z czego frezowałeś do tej pory ?


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#647

Post napisał: loook » 09 lis 2025, 18:34

Ręcznie robię tylko otwory


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#648

Post napisał: kamar » 09 lis 2025, 20:50

Tak na szybko to standardowym Fusionem można zrobić tylko tak. Podstawowa wersja nie frezuje na wklęsłej powierzchni. Można rozszerzyć ale tanio nie jest :)


Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 9836
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#649

Post napisał: tuxcnc » 09 lis 2025, 21:01

kamar pisze:
09 lis 2025, 20:50
Tak na szybko to standardowym Fusionem można zrobić tylko tak.
Nie czepiam się, bo zrobiłeś coś, co może być użyteczne, ale na pewno nie do robienia okularów.
Wytłumaczenie jest dość proste - soczewki okularowe (przynajmniej większość) nie są wycinkiem walca, tylko kuli...
W ogóle to problem sprowadza się do tego, że autor wątku zadaje wiele pytań, ale nie czyta odpowiedzi, bo wszystko już wie i interesuje go tylko jak zrobić to co sobie wymyślił, nawet jeśli jest to bez sensu.
Moim zdaniem przypadek beznadziejny...


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#650

Post napisał: loook » 10 lis 2025, 08:36

@kamar

jamamwersję hobby, podobna da radę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”