ale sprawdź czy to faktycznie luz czy też napęd się ugina a opory nie pozwalają wrócić na pozycję zerową. Bo wtedy to do śmierci będziesz go kasował.blasterpl pisze:jeśli z pomiarów wychodzi mi
Duży luz nakrętki śruby kulowej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2347
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1264
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
W napędzie osi nie widziałem, ale widziałem takie potężne sprzęgło mieszkowe do napędu wrzeciona centrum tokarskiego, silnik to skromne 100kW, i wspomniane sprzęgiełko przekazywało napęd z tego silnika na przekładnię wrzeciona.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1902
- Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
- Lokalizacja: jelenia gora
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
Panowie ja nie chce poprawiać fabryki (przeniesienie napędu), skoro działało do teraz to znaczy , ze jest wystarczająco dobrze skonstruowane. Skupmy się na znalezieniu potencjalnych miejsc gdzie mogą powstawać luzy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
Zdejmij pasek i pociągnij za suport, to zrozumiesz o czym jest mowa.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
Śruba kulowa nie jest samohamowna, pasek to sprzęgło podatne skrętnie.
Chcesz dyskutować z faktami?
Rozmowa z Tobą mnie nudzi i co ważniejsze, nic z niej nie wyniknie.
EOT
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 644
- Rejestracja: 13 mar 2021, 18:23
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Duży luz nakrętki śruby kulowej
Producenci stosują paski, bo po prostu często potrzebne jest "jakieś tam" przełożenie, czyli najprostszy i najtańszy sposób, do tego często silnik musi być odwrócony, żeby na pół metra nie wystawał, wiórów niepotrzebnie nie zbierał, przestrzeni nie zabierał itd.
Nie widziałem u nas maszyny z bezpośrednim napędem osi a na brak dokładności nikt nie narzeka, także to taki producencki kompromis, można lepiej, ale po co jak jest dobrze. Obróbka skrawaniem ma swoje ograniczenia, wymagasz większej dokładności to szlifowanie itp.
Nie widziałem u nas maszyny z bezpośrednim napędem osi a na brak dokładności nikt nie narzeka, także to taki producencki kompromis, można lepiej, ale po co jak jest dobrze. Obróbka skrawaniem ma swoje ograniczenia, wymagasz większej dokładności to szlifowanie itp.
Krak.