Regeneracja półosi do klasyka

Prośba o pomoc w dobraniu technologii regeneracji półosi.

Spawalnictwo i obróbka cieplna

rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#31

Post napisał: rdarek » 14 mar 2024, 16:54

Nie demonizuj Oczywiście nie zalecam fuszerki czy permamentnego druciarstwa
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 16:30
Po pierwsze nie wiadomo jak długo jeździ,
Oczywiście masz rację.
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 16:30
a po drugie, to u nas za taką przeróbkę zabierają dowód rejestracyjny,
Nie odróżniasz przeróbki od regeneracji, a właściwie to jak miałby to stwierdzić na ulicy policmajster
a nawet diagnosta na stacji? rozbierają tam auta na części i oglądają każdy element z osobna?
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 16:30
No niestety, ale pomysł żebyśmy wzorowali się na trzecim świecie nie jest zbyt rozsądny...
Raczej wracali do korzeni, u nas również robiono rzeźbę ludową i auta jeździły. A to podobno klasyk jest więc nie będzie orany wyczynowo

Idąc twoim tokiem myślenia to tak dla przykładu jakim cudem np. stosuje się fabrycznie półosie spawane z trzech części? w dodatku w nowych autach. Na rynku masz masę nowych części zamiennych które pozostawiają dużo do życzenia jeśli chodzi o ich wytrzymałość czy jakość wykonania. Na domiar złego moim skromnym zdaniem mające większy wpływ na bezpieczeństwo jazdy niż regeneracja półosi od klasyka.
Ale również mogę się mylić :D



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7885
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#32

Post napisał: tuxcnc » 14 mar 2024, 17:06

rdarek pisze:
14 mar 2024, 16:54
jakim cudem np. stosuje się fabrycznie półosie spawane z trzech części?
Mogą być spawane z piętnastu części, jeśli stal jest spawalna, a element właściwie obliczony.
Ma się to nijak do spawania części nieprzewidzianych do spawania.
Tak w ogóle, to w przemyśle stosuje się procesy technologiczne praktycznie wykluczające regenerację.
Najlepszym przykładem jest tanie chińskie wiertło, wykonane ze stali konstrukcyjnej, a następnie ulepszane powierzchniowo - takie wiertło będzie wiercić dopóki się nie stępi, a potem nie naostrzysz go w żaden sposób...


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#33

Post napisał: rdarek » 14 mar 2024, 17:23

Trochę odbiegamy od tematu ale
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 17:06
Mogą być spawane z piętnastu części, jeśli stal jest spawalna, a element właściwie obliczony.
Ma się to nijak do spawania części nieprzewidzianych do spawania.
No właśnie a po czym stwierdziłeś, że akurat ta półoś nie nadaje się do spawania czy napawania?
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 17:06
Tak w ogóle, to w przemyśle stosuje się procesy technologiczne praktycznie wykluczające regenerację.
Jak najbardziej masz rację "w przemyśle stosuje się" czy w tym wypadku również zastosowano taki proces technologiczny?
tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 17:06
Najlepszym przykładem jest tanie chińskie wiertło, wykonane ze stali konstrukcyjnej, a następnie ulepszane powierzchniowo - takie wiertło będzie wiercić dopóki się nie stępi, a potem nie naostrzysz go w żaden sposób...
Wątpię, że jest to najlepszy przykład ale niech Ci będzie. Dlaczego stwierdziłeś, że nie naostrzysz? Jakoś chińczyk je wyprodukował i naostrzył, fakt będzie to w jednostkowym przypadku ekonomicznie nie uzasadnione ale jak najbardziej możliwe :mrgreen: przy zastosowaniu odpowiedniej technologii


tomareks
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 39
Rejestracja: 25 lut 2024, 15:26

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#34

Post napisał: tomareks » 14 mar 2024, 17:42

Nie wiem z którego roku masz tego klasyka, ale ja kilkukrotnie u nich kupowałem, ceny do przełknięcia:
https://sklep.4x4team.com.pl/catalogsea ... name=&sku=


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#35

Post napisał: pukury » 14 mar 2024, 17:51

Hej.
Spawać półosie da się .
Kilka razy przerabialiśmy mosty z żuków do traktorków " samów" .
No i trzeba było skrócić półosie.
Jak się to zrobi z tzw. głową to da się.
Poza tym nie wszystkie są hartowane ( te które spotkałem nie) - tu chodzi o odporność na skręcanie.
Dało by się napawć , zahartować to co trzeba ( powierzchniowo) i szlifnąć.
Tylko kto to obecnie potrafi zrobić ?
Starzy poszli do grobów i mało kto został.
Swoją drogą stwierdzenie - chcę to zrobić dobrze bo dla siebie.
Więc jak by dla kogoś to byle jak?
życzę więc powodzenia.
pzd.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7885
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#36

Post napisał: tuxcnc » 14 mar 2024, 17:52

rdarek pisze:
14 mar 2024, 17:23
No właśnie a po czym stwierdziłeś, że akurat ta półoś nie nadaje się do spawania czy napawania?
Spawalne są stale niskowęglowe, z których trudno jest zrobić bieżnię dla wałków...


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#37

Post napisał: rdarek » 14 mar 2024, 18:07

tuxcnc pisze:
14 mar 2024, 17:52
Spawalne są stale niskowęglowe, z których trudno jest zrobić bieżnię dla wałków...
:mrgreen: I ty myślisz, że cała ta półoś jest ze stali wysokowęglowej? :shock:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#38

Post napisał: pukury » 14 mar 2024, 18:23

Hej.
Pozostaje jeszcze zabieg nawęglania - jak by co.
Przecież takie czopy do silników ( składane wały) są nawęglane.
Więcej przykładów można znaleźć - jak się chce.
pzd.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
mysior
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 12
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2019, 23:10

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#39

Post napisał: mysior » 14 mar 2024, 19:27

Fakt temat się rozmył.
Zaczęło się łapanie za słówka "chcę to zrobić dobrze bo dla siebie." - choć z drugiej strony masz rację - to trochę niefortunne stwierdzenie....

Nie chcę Was urazić ale nie bylibyście dobrymi nauczycielami...
Ja dalej nie wiem dlaczego nie mogę porównać tak parametrów łożysk.

Skoro w oryginale mam łożysko bez wewnętrznego pierścienia o określonych wymiarach ale nieznanych parametrach.
Wziąłem łożysko tego samego typu (też bez pierścienia wewnętrznego) o PODOBNYCH wymiarach ale znanych parametrach X.
W uproszczeniu mogę przyjąć że mój oryginał ma parametry X. - prawda?

Chcę zamontować łożysko inne - z pierścieniem wewnętrznym ale o parametrach Y.

Napiszcie proszę dlaczego nie mogę porównać X do Y czyli czy dobrane łożysko się nie rozleci przy opuszczeniu podnośnika ;-)

Dzięki za wyrozumiałość.
R.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7885
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Regeneracja półosi do klasyka

#40

Post napisał: tuxcnc » 14 mar 2024, 20:01

mysior pisze:
14 mar 2024, 19:27
Nie chcę Was urazić ale nie bylibyście dobrymi nauczycielami...
Dam Ci dobrą radę - nie rozliczaj nikogo ze swoich oczekiwań.
Ja Ci niczego nie obiecywałem, a temat mnie znudził.
EOT.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”