Autodesk Fusion 360 - kącik porad


tspiszak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2016, 10:32
Lokalizacja: Jablonka

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#581

Post napisał: tspiszak » 31 lip 2022, 16:43

Wie ktoś czy jest gdzieś post procesor na mazak sqt np. 250ms. ze sterowaniem 640t. Interesuje mnie tylko frezowanie na tokarce. Do nowszych Mazaków są post procesory na stronie Autodesk ale nie umie je przerobić. Wiem jak powinien wyglądać program.
11.EIA.txt
(626 Bajtów) Pobrany 59 razy


Dziekuje i pozdrawiam

Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 96
Posty: 16241
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#582

Post napisał: kamar » 03 sty 2023, 09:20

Witam.
Pytanie do bawiących się " elektrycznym" Fusionem - nie da się czy nie umiem zmienić kolor linii ?

Obrazek


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1617
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#583

Post napisał: RobWan » 01 sie 2023, 16:29

Wątek wygląda na martwy, ale może...
Podstawy podstaw....
Jak sprawić, aby szkic obracał, przesuwał się z razem z bryła lub komponentem.

Robert


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2796
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#584

Post napisał: atom1477 » 01 sie 2023, 16:47

Sprawdź to:
ChatGPT pisze: Aby szkic obracał i przesuwał się razem z bryłą lub komponentem w programie Autodesk Fusion 360, musisz połączyć szkic z modelem za pomocą geometrii powiązań.

Oto kroki, które musisz podjąć, aby to zrobić:

Upewnij się, że tworzysz szkic na odpowiednim poziomie bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli chcesz, aby szkic ruchomy był w obrębie elementu, stwórz szkic na tym właśnie elemencie.

Wykonaj szkic i zdefiniuj wszystkie wymagane kształty i wymiary.

Aby powiązać szkic z bryłą lub komponentem, musisz użyć odpowiednich narzędzi powiązań. Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na dany kształt lub wymiar w szkicu i wybrać opcję "Twórz powiązanie". Możesz też skorzystać z narzędzi dostępnych w zakładce "Parametry powiązane" na wstążce.

Połącz wszystkie punkty szkicu z odpowiednimi punktami bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli masz punkty konturowe, które muszą pozostać na bryle lub komponencie, użyj narzędzia powiązania "Połącz" i połącz te punkty.

W miarę dodawania kolejnych powiązań, szkic będzie się automatycznie przemieszczał i obracał razem z bryłą lub komponentem.

Ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie powiązania są poprawnie zdefiniowane i że nie powodują niepożądanych ruchów lub zmian w szkicu. Możesz to sprawdzić, testując różne przeniesienia, rotacje lub zmiany wymiarów bryły lub komponentu.

Pamiętaj, że ta metoda może różnić się w zależności od wersji programu Autodesk Fusion 360, więc może być konieczne dostosowanie się do konkretnej wersji, którą posiadasz.


jasiekk7
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#585

Post napisał: jasiekk7 » 01 sie 2023, 18:35

To jest "clue":
Upewnij się, że tworzysz szkic na odpowiednim poziomie bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli chcesz, aby szkic ruchomy był w obrębie elementu, stwórz szkic na tym właśnie elemencie.
Podstawą jest tworzenie komponentów (new component) i wykonywanie szkiców w tych komponentach a nie na poziomie ogólnym.

Awatar użytkownika

Rafalgl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1210
Rejestracja: 24 gru 2020, 01:43

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#586

Post napisał: Rafalgl » 01 sie 2023, 19:15

Mam takie pytanko. Korzystam z fusion głównie do projektowania wydruków 3d. Zwykle robię to tak, że szkicuję rzut od góry np. jakiejś obudowy, po czym zakańczam szkic i używam funkcji wyciagnięcie proste by nadać wysokość ściankom, podstawie, gniazdom śrub itp. Mój problem polega na tym, że chciałbym wyciągnąć poszczególne elementy naszkicowanej powierzchni na różne wysokości. Niestety, jak wyciągnę jeden taki "wycinek" i kliknę na kolejny przylegający, to "skleją" się one w jeden. Gdy natomiast zatwierdzam tylko jeden z fragmentów, to tracę od razu resztę szkicu. Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.
Kto pyta, nie błądzi.


Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 54
Posty: 2364
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#587

Post napisał: Avalyah » 01 sie 2023, 19:50

Rafalgl pisze:Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.

Szkic nie znika, jest tylko ukrywany. Po lewej w drzewku wystarczy, że sobie ten sam szkic ponownie pokażesz i możesz wykonać kolejne operacje na nim.


hunter67
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 08 wrz 2023, 20:26

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#588

Post napisał: hunter67 » 08 wrz 2023, 20:46

Witam!

Jestem nowy na forum.
Próbuję stworzyć model szklanki lub kubka ale z rowkami (żłobieniami) w stylu takich jakie można znaleźć np na szklankach do whisky. O ile same stworzenie bryły kubka jest sprawą prostą, o tyle takie rówki wypustki itd to już zagwozdka. Być może ktoś mógłby podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Bedę wdzięczny za jakąś pomoc. Załączam zdjęcia poglądowe.

Obrazek
Obrazek


Bagunio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 304
Rejestracja: 24 sty 2022, 22:52

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#589

Post napisał: Bagunio » 08 wrz 2023, 22:53

Rafalgl pisze:
01 sie 2023, 19:15
Mam takie pytanko. Korzystam z fusion głównie do projektowania wydruków 3d. Zwykle robię to tak, że szkicuję rzut od góry np. jakiejś obudowy, po czym zakańczam szkic i używam funkcji wyciagnięcie proste by nadać wysokość ściankom, podstawie, gniazdom śrub itp. Mój problem polega na tym, że chciałbym wyciągnąć poszczególne elementy naszkicowanej powierzchni na różne wysokości. Niestety, jak wyciągnę jeden taki "wycinek" i kliknę na kolejny przylegający, to "skleją" się one w jeden. Gdy natomiast zatwierdzam tylko jeden z fragmentów, to tracę od razu resztę szkicu. Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.
Tak jak kolega ci napisał szkic nie znika tylko się ukrywa, druga sprawa jaką ci pomoże/ułatwi życie jest opcja projekcji - czyli rzutowanie krawędzi kształtów na płaszczyznach

Dodane 1 minuta 13 sekundy:
hunter67 pisze:
08 wrz 2023, 20:46
Witam!

Jestem nowy na forum.
Próbuję stworzyć model szklanki lub kubka ale z rowkami (żłobieniami) w stylu takich jakie można znaleźć np na szklankach do whisky. O ile same stworzenie bryły kubka jest sprawą prostą, o tyle takie rówki wypustki itd to już zagwozdka. Być może ktoś mógłby podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Bedę wdzięczny za jakąś pomoc. Załączam zdjęcia poglądowe.

Obrazek
Obrazek

Bawiłeś się opcja wyciągania i startu od danego obiektu ? I jakiś czas temu dodali funkcje do grawerowania czy coś w tym stylu na kształtach nie regularnych - nie mam teraz kompa przed sobą , kiedyś robiłem różne wazonu i świeczniki w podobnych stylu i po dniu zabawy ogarnąłem to , musiałbym zobaczyć jak to robiłem , jak nie dojdziesz do tego i będę miał chwilę to usiądę i to ogarne.


hunter67
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 08 wrz 2023, 20:26

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#590

Post napisał: hunter67 » 12 wrz 2023, 22:57

Bagunio pisze:
08 wrz 2023, 22:53



Bawiłeś się opcja wyciągania i startu od danego obiektu ? I jakiś czas temu dodali funkcje do grawerowania czy coś w tym stylu na kształtach nie regularnych - nie mam teraz kompa przed sobą , kiedyś robiłem różne wazonu i świeczniki w podobnych stylu i po dniu zabawy ogarnąłem to , musiałbym zobaczyć jak to robiłem , jak nie dojdziesz do tego i będę miał chwilę to usiądę i to ogarne.
Zapomniałem dodać, iż korzystam z Inventora 2020.
Jeśli jednak spojrzałbyś na sposób w jaki to robiłeś - byłbym bardzo wdzięczny.
U mnie robota kończy się na wyciągnieciu bryły przez obrót :D i mam tylko samą szklankę, kubek.
Nie wiem czy potem tworzyć na bryle jakieś płaszczyzny, czy nowe szkice, czy pójść jakąś inną drogą.. :roll:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”