Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4440
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
Hej.
Mam serwokrokowce i w sterowniku jest wyjście ALM i Pend.
Czy sygnał ALM załącza się również przy kompletnej utracie pozycji?
Pytanie jeszcze o Pend co tłumaczę sobie Position End. Kiedy w zasadzie ten sygnał się pojawia?
Chciałbym zabezpieczyć się przed sytuacją jak napęd by się wyłączył , złapał alarm lub totalnie zgubił pozycję.
Drugie pytanie to o hamulec.
W jednym z silników go mam.
Jakim sygnałem go zwalniać?
Czy podpiąć się z hamulcem pod sygnał enable idącym do sterownika?
Dobry to pomysł?
Mam serwokrokowce i w sterowniku jest wyjście ALM i Pend.
Czy sygnał ALM załącza się również przy kompletnej utracie pozycji?
Pytanie jeszcze o Pend co tłumaczę sobie Position End. Kiedy w zasadzie ten sygnał się pojawia?
Chciałbym zabezpieczyć się przed sytuacją jak napęd by się wyłączył , złapał alarm lub totalnie zgubił pozycję.
Drugie pytanie to o hamulec.
W jednym z silników go mam.
Jakim sygnałem go zwalniać?
Czy podpiąć się z hamulcem pod sygnał enable idącym do sterownika?
Dobry to pomysł?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 7857
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
PEND znaczy "napęd na zadanej pozycji", nie ma tu czego tłumaczyć i nie bardzo wiadomo do czego tego użyć, choć na pewno w specyficznych zastosowaniach może się przydać.
ALM z kolei oznacza przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego błędu pozycji, a nie jakiejś "kompletnej utraty", bo takiego dziwoląga po prostu nie ma. Maksymalny dopuszczalny błąd ustawia się w programie do tuningowania sterownika. Fabrycznie może to być nawet pełny obrót wału... Przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego błędu nie oznacza że sterownik się pogubił, a jedynie literalnie, że błąd jest większy niż użytkownik sobie ustalił.
ALM z kolei oznacza przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego błędu pozycji, a nie jakiejś "kompletnej utraty", bo takiego dziwoląga po prostu nie ma. Maksymalny dopuszczalny błąd ustawia się w programie do tuningowania sterownika. Fabrycznie może to być nawet pełny obrót wału... Przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego błędu nie oznacza że sterownik się pogubił, a jedynie literalnie, że błąd jest większy niż użytkownik sobie ustalił.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2847
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
251mz pisze:złapał alarm lub totalnie zgubił pozycję.
tuxcnc pisze:Przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego błędu nie oznacza że sterownik się pogubił, a jedynie literalnie, że błąd jest większy niż użytkownik sobie ustalił
I tak i nie .sterownik po to ma enkoder żeby dążyć do zadanej pozycji jednakże wyjście alm służy do zatrzymania programu gdy sterownik nie może wykonać zadania ,przeciążenie sterownika lub silnika elektryczne lub mechaniczne.Sumując wyjścia alm łączy się szeregowo od sterowników żeby można było zatrzymać program .
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4440
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
tristar0 pisze:.Sumując wyjścia alm łączy się szeregowo od sterowników żeby można było zatrzymać program .
Tam niestety nie ma styku.
To są wyjscia OC w sensie na wyjsciu jest tranzystor npn i masz dostępny emiter i kolektor.
Jak chcesz to połączyć w szereg?
A jeszcze pytanie jak z tym hamulcem zrealizować?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
W takim przypadku, to jest tylko jedna opcja podpięcia szeregoweg- sterowniki sterują przekaźnikami połączonymi szeregowo.
Luzowanie hamulca następuje pewnie w momencie rozpoczęcia ruchu, i sygnału tam może nie być gdzie podłączyć- ale może być np na sterowniku jakiś przycisk, albo dip switch odpowiadający za luzowanie
Luzowanie hamulca następuje pewnie w momencie rozpoczęcia ruchu, i sygnału tam może nie być gdzie podłączyć- ale może być np na sterowniku jakiś przycisk, albo dip switch odpowiadający za luzowanie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2847
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Sygnał alarmu serwokrokowiec 12Nm
stąd przeciążenie elektryczne to się nazywatuxcnc pisze:gdy napędowi każesz pracować szybciej niż jest w stanie
dokładnie z tego co pamiętam do 20 mA działa jak styk NO co wystarczy żeby podać sygnał na optotranzystor na płycie od pałzy albo stopu.251mz pisze:To są wyjscia OC w sensie na wyjsciu jest tranzystor npn i masz dostępny emiter i kolekto
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki