Zbiornik buforowy do pieca CO

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
drzasiek90
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 51
Kontakt:

Re: Zbiornik buforowy do pieca CO

Post napisał: drzasiek90 » 12 sie 2022, 09:00

Adi123 pisze:
11 sie 2022, 23:08
Nie znam się, to się... Zapytam :-)
Można taki bufor dogrzewać w dzień solarami? Czy to bez sensu?
Nie każdy. Mój to po prostu baniok, bez żadnej wężownicy. Żeby dogrzewać z solarów, trzeba bufor z wężownicą lub zewnętrzny wymiennik ciepła, bo to inny czynnik. Ale zmartwię cię, dogrzanie takiego bufora słońcem zimą w Polsce jest prawie niemożliwe. Mam zbiornik 500L zasilany z solarów. Latem robi 80 stopni na zbiorniku bez problemu w kilka godzin, zimą jak słońce na cały dzień wyjdzie (co zimą jest rzadkie) ledwo 50 stopni zrobi, więc nie ma tu żadnego nadmiaru, żeby jeszcze CO grzać. A jak zagrzeje wodę użytkową to już dobrze. Chyba, że masz lepiej zamontowane solary niż ja (najlepiej z układem nadążnym za słońcem).
Na zimę, gdy słońce jest nisko przydałby się montaż solarów niemalże pionowy, wtedy sprawność będzie większa.
zlp pisze:
11 sie 2022, 22:46
Chyba nie rozumiesz działania tego układu.
Tak, przyznaję się, jak zobaczyłem jak schemat wygląda odpuściłem próbę zrozumienia go bo już widzę, że go nie zastosuję.
Może i działa dobrze, ale jest za bardzo skomplikowany jak na taką prostą funkcje i nie daje mi tego co dla mnie niezbędne - możliwość zmiany algorytmu działania bez jakiejkolwiek przebudowy.

ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9

Post napisał: ARGUS » 12 sie 2022, 09:35

drzasiek90 pisze:Może i działa dobrze, ale jest za bardzo skomplikowany jak na taką prostą funkcje

Dokładnie tak
Wystarczy zawór trójdrogowy Afriso ATV i temat ogarnięty bez nie potrzebnego dławienia przepływów

zlp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Kontakt:

Post napisał: zlp » 12 sie 2022, 10:34