Imak szybkowymienny

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

walcu23
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15

Re: Imak szybkowymienny

Post napisał: walcu23 » 27 sty 2021, 19:44

maciek95k pisze:
27 sty 2021, 17:16
Nie jestem operatorem ani Cnc ani manualnej maszyny. Chociaż przy jednej i drugiej miałem okazję spędzić trochę godzin (trochę dużo).
maciek95k pisze:
27 sty 2021, 18:50
Mam swoich kilka maszyn. Jedną nawet sobie sam zbudowałem. Projektuję od początku a także na podstawie gotowego detalu. Piszę programy z CAMa i z palca. Dobieram narzędzia, wyceniam a potem stoję przy maszynie i albo kręcę korbkami albo klikam guziki tak by detal był gotowy.
Zdecyduj się, albo pracujesz na maszynach, albo jesteś nie wiem... trollem? Najpierw piszesz jedno, potem drugie..
Aha i nie znam się na wszystkim, znam się na tym na temat czego np się tutaj wypowiadam. I nie jest to trucie du**, bo nikogo o nic nie proszę, tylko wyrażam swoje zdanie, od tego chyba jest to forum, jak każde inne, prawda?
IMPULS3 pisze:
27 sty 2021, 18:29
walcu23 pisze:Ja na tokarce pracuję od 12 lat, i mam co nieco pojęcia o robocie, dlatego mam też swoje zdanie które tutaj wyrażam. Dlatego też uważam że mając zaplecze maszynowe narzędziowe, taka kostka na frezarce to bułka z masłem kolokwialnie mówiąc.

I w tym jest cały problem. Pracujesz na tokarce a nie frezarce. Więc porównaj czasy przestawienia tokarki i frezarki. Porównaj ilość wiórów przez 8 godzin tokarki i frezarki i bedziesz miał wynik dlaczego frezarka jest bardziej czasochłonna niż tokarka.
A jak jeszcze malo to jak zamocujesz ten detal na stole obrotowym? Bez żadnego przyrządu DODATKOWEGO? Czy totolotek-jak się uda? :)
Nie chodzi o to czy ktoś jest specjalistą czy nie, ale ten element jest pracochłonny a przede wszystkim czasochłonny w wykonaniu pojedyńczym a niekoniecznie jakiś skomplikowany, a to różnica.