Regeneracja powłok technicznych.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#21

Post napisał: szopenn » 25 gru 2020, 12:02

producent może sobie i wymyślać kosmiczne tolerancje, a ty robisz naprawę na kolanie więc nie zagłębiaj się zbytnio w odtwarzanie procesów tylko zrób tak żeby działało.




kuba1im
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
Lokalizacja: Tychy/Bieruń

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#22

Post napisał: kuba1im » 25 gru 2020, 12:20

Dalej mam wrażenie, że jedno miejsce po przecinku znów skądś się przyplątało. Może trzeba douczyć się ile to jest "setka" a ile "mikron"?
Bardzo na wyobraźnię działa porównanie do włosa. Moje mają około 0.06mm czyli 6 setek.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#23

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 25 gru 2020, 13:02

Skopiowałem z internetu z instrukcji.
Bushings are sized before installation and re-checked for size after installation. Correct bushing tolerance is a diametric clearance of 0.0015”– 0.0090”.

Może to jakieś angielskie czy brytyjskie miary?
Według ciebie ile powinno być?

Człowiek co zajmuje się amortyzatorami mówi że średnica wewnętrzna tuleji powinna być o 0,08mm większa od średnicy lagi i to już mi się wydaje bardziej realne???

Albo inaczej od ilu luz jest wyczuwalny ?


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#24

Post napisał: szopenn » 25 gru 2020, 13:17

Panie, toć masz napisane '' na końcu wartości nie byle po co.... tylko jeszcze raz tak.... nawet jeśli tam fabrycznie jest 0.001 to wiedz że po 10 ciu zjazdach masz tam na pewno 0.03 później przy kolejnych zjazdach robi się 0.05/0.06 jeździsz i dalej tego nie czujesz więc... jeśli masz jakąś metodę na naprawę to zastanów się czy warto dorzucić do zabawy ileś tam dodatkowo żeby wrócić do fabrycznych 0.001.

Ta pierwsza wartość to 0.04, wcale nie tak mało i nie za dużo. Przy amorze luz 0.1 może być nadal niewyczuwalny, napiera sprężyna itp, wręcz w przypadku nominalnego luzu na twoim amorku rzędu 0.04, to podejrzewam, że 0.1 nadal będzie się jeździć ok. Popatrz na drugą wartość 0.2mm z tego co dobrze mi wychodzi w kalkulatorze - ładny mi nominał :twisted:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#25

Post napisał: jasiu... » 25 gru 2020, 13:57

Tak na marginesie, jedna tysięczna cala, to mniej więcej dwie i pół setki w milimetrach licząc.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#26

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 25 gru 2020, 14:44

szopenn pisze:
25 gru 2020, 13:17
Panie, toć masz napisane '' na końcu wartości nie byle po co.... tylko jeszcze raz tak.... nawet jeśli tam fabrycznie jest 0.001 to wiedz że po 10 ciu zjazdach masz tam na pewno 0.03 później przy kolejnych zjazdach robi się 0.05/0.06 jeździsz i dalej tego nie czujesz więc... jeśli masz jakąś metodę na naprawę to zastanów się czy warto dorzucić do zabawy ileś tam dodatkowo żeby wrócić do fabrycznych 0.001.

Ta pierwsza wartość to 0.04, wcale nie tak mało i nie za dużo. Przy amorze luz 0.1 może być nadal niewyczuwalny, napiera sprężyna itp, wręcz w przypadku nominalnego luzu na twoim amorku rzędu 0.04, to podejrzewam, że 0.1 nadal będzie się jeździć ok. Popatrz na drugą wartość 0.2mm z tego co dobrze mi wychodzi w kalkulatorze - ładny mi nominał :twisted:
Czyli zrobić tuleje z luzem 0.04 (jaka to będzie tolerancja w H?)
Chodzi o to, że jak luz będzie za duży to tuleje się będą rozbijać bo uszczelki to tam i do większego luzu działają.

Drugie pytanie o długość tuleji fabryczne mają 3cm.
Jak bym zrobił 6cm to teoretycznie siła tarcia była by mniejsza, ponieważ siła nacisku była by mniejsza więc powłoka na lagach by była bardziej odporna na ścieranie.?

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#27

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 gru 2020, 20:50

Jak to ma niby działać jak fabryczne tuleje są za scisłe i stoi na dębowo?


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#28

Post napisał: szopenn » 29 gru 2020, 20:54

ja ma shoxa i jest super, a ludzie to i potrafią łyżke do zupy popsuć.

Awatar użytkownika

Autor tematu
prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 25
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#29

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 29 gru 2020, 21:20

szopenn pisze:
29 gru 2020, 20:54
ja ma shoxa i jest super, a ludzie to i potrafią łyżke do zupy popsuć.

Jak można zepsuć tuleje by zrobiły się za scisłe? :?:
Fabryczne musiały takie być.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Regeneracja powłok technicznych.

#30

Post napisał: szopenn » 29 gru 2020, 21:30

I ktoś otworzył fabryczny amor z pudełka i od razu był za ciasny i tak pracował jak na tym filmie? Czy na nowym rowerku już taki był? No coś nie chce mi się wierzyć..

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”