Obrotomierz na atmedze i problem :)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
SFH6186-3 w zupełności wystarczy
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 168
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
Cewka zasilająca cdi daje przy odpalaniu silnika jakieś 30-50v przy obrotach użytkowych do maksymalnych generuje jakieś 160-200v. Sygnał z impulsatora mieścił się w 10v z tego co pamiętam jak się tym zajmowałem (to na dużych obrotach, przy odpalaniu były to wartości mniej niż 1v). U mnie do impulsatora był podpięty wzmacniacz zrobiony na 2 tranzystorach i to szło do procka (pic) . Łatwiej zrobić to niż dograć sygnał z antenki WN. Może autor już ogarnął temat? 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)

od paru lat stosuje na wejściu do 25KV i transoptor ma się dobrze
Dodane 2 minuty 18 sekundy:
Autor chyba się nie pochwalił w jakim to skuterze chce założyć
Dodane 2 minuty 34 sekundy:
Właśnie miałem dodać że to zbyt proste żeby się tym tak długo zajmować jak to kolega powyżej prawie wspomniał
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
Obrotomierz działa elegancko. Może trochę za małą jest rozdzielczość pomiaru -
nie mam pojęcia dlaczego - ale wystarczy. Jutro pewnie dojdzie prędkościomierz
Przy okazji okazało się, że mój moped ma obroty jałowe na poziomie 1800rpm
co mnie trochę zaskoczyło ale sprawdziłem innym obrotomierzem na wale
silnika i tak faktycznie jest!
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
nie mam pojęcia dlaczego - ale wystarczy. Jutro pewnie dojdzie prędkościomierz

Przy okazji okazało się, że mój moped ma obroty jałowe na poziomie 1800rpm
co mnie trochę zaskoczyło ale sprawdziłem innym obrotomierzem na wale
silnika i tak faktycznie jest!
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
faktycznie trochę spore obroty na jałowym zawsze możesz sobie zmniejszyć śrubką na gaźniku ale najważniejsze że działa jak chciałeś
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
Właśnie z tymi obrotami to jest dość dziwne - silnik brzmi "normalnie".
Spróbuję zagadać kogoś kto ma nowszy egz. z obrotomierzem, może potwierdzi.
I popatrzę za tą śrubką
Spróbuję zagadać kogoś kto ma nowszy egz. z obrotomierzem, może potwierdzi.
I popatrzę za tą śrubką

„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
OK, wygląda na to, że takie są po prostu obroty jałowe. Odkręciłem trochę śrubkę regulującą
obroty spadły do <>1500rpm i mniej nie będzie. Jak dla mnie ok
A tu dzisiejszy przelot trasy testowej w obu kierunkach z pomiarem prędkości:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Dodane 58 minuty 54 sekundy:
Potwierdzone, że obroty jałowe mają być około 1800rpm
q
obroty spadły do <>1500rpm i mniej nie będzie. Jak dla mnie ok

A tu dzisiejszy przelot trasy testowej w obu kierunkach z pomiarem prędkości:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Dodane 58 minuty 54 sekundy:
Potwierdzone, że obroty jałowe mają być około 1800rpm

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 9337
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
Bo to pewnie silnik wysokoobrotowy.
Całkiem na poważnie, są takie.
Wyciągają sporą moc z małej pojemności, co się MUSI przekładać na wyższe obroty, takie są prawa fizyki.
W pilarce łańcuchowej to fajna sprawa, w motocyklu już niekoniecznie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Obrotomierz na atmedze i problem :)
Faktycznie muszą być na wysokości 2000 obr bo takich wymaga pompka smarowania przy niższych obrotach na jałowym można zatrzeć silnik. Przynajmniej tyle teorii w opisach .
Dodane 1 minuta 3 sekundy:
skuterów chińczyków
Dodane 1 minuta 3 sekundy:
skuterów chińczyków
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki