Frezarka Maho z Niemiec

Które Maho najlepiej nadaje się na retrofit

Dyskusje o frezarkach typu Deckel

Autor tematu
kill_gil
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 82
Posty: 99
Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#131

Post napisał: kill_gil » 27 paź 2020, 19:04

Hej,

Projekt trochę stoi ale miałbym do Was pytanie o silnik wrzeciona. Oryginalnie zamontowany jest tam hamulec na 110V, teraz będzie falownik i hamulec będzie już raczej niepotrzebny. Pytanie mam co najlepiej z nim zrobić. Zasterować na stałe 110V czy po prostu rozebrać i wyrzucić jakieś tam elementy i po sprawie?

Obrazek

Obrazek

Pozdrowieni i zdrowia życzę




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 4140
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#132

Post napisał: Steryd » 27 paź 2020, 19:22

Ja bym zostawił i sterował nawet wyjściem active falownika, albo jakoś niezależnie. Wbrew pozorom hamulec na wrzecionie się czasem przydaje.
Można?
Morzna!!!


andrjalo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 724
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:15
Lokalizacja: Polska

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#133

Post napisał: andrjalo » 27 paź 2020, 19:55

Nie tylko czasem jest po prostu potrzebny.


Autor tematu
kill_gil
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 82
Posty: 99
Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#134

Post napisał: kill_gil » 27 paź 2020, 21:16

Ok dzięki za odpowiedzi! Czyli w jakich sytuacjach byłby ten hamulec potrzebny? Wydawało mi się że falownik będzie w stanie wyhamować silnik jak wyłącze wrzeciono.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 4140
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#135

Post napisał: Steryd » 27 paź 2020, 21:42

Ale np. Przy wymianie wiertła w uchwycie, po co masz ładować prąd do hamowania, jak masz hamulec. Dokręcanie er-ki to już nie dla hamulca, ale jakieś płytki wymienić na narzędziu wygodniej jak nie ucieka spod klucza ;)

Poza tym jeść nie woła, jak pobierze Ci te 500miliamper, to chyba nie odczujesz w rachunku ...
Można?
Morzna!!!


szary11
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 377
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
Lokalizacja: Tarnogród

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#136

Post napisał: szary11 » 27 paź 2020, 22:41

kill_gil pisze:
27 paź 2020, 21:16
Ok dzięki za odpowiedzi! Czyli w jakich sytuacjach byłby ten hamulec potrzebny? Wydawało mi się że falownik będzie w stanie wyhamować silnik jak wyłącze wrzeciono.
Mam MHC700 i nie wyrzucałem hamulca na silniku, steruje nim sygnał z falownika i czasami się przydaje, wyrzucić zawsze zdążysz.
Jeżeli chcę obrócić wrzeciono na postoju, to mam przycisk zwalniający.


Autor tematu
kill_gil
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 82
Posty: 99
Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#137

Post napisał: kill_gil » 27 paź 2020, 22:48

No to mnie przekonaliście! Zostaje w takim razie, na początek będzie się załączał razem z zasilaniem driverów potem pomyślę nad sterowaniem z falownika. Dzięki :)


szary11
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 377
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
Lokalizacja: Tarnogród

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#138

Post napisał: szary11 » 27 paź 2020, 22:59

kill_gil pisze:
27 paź 2020, 22:48
No to mnie przekonaliście! Zostaje w takim razie, na początek będzie się załączał razem z zasilaniem driverów potem pomyślę nad sterowaniem z falownika. Dzięki :)
Zwróć uwagę, że hamulec będzie się grzał bez obracającego się wentylatora silnika, zrób tak aby luzował się w momencie załączania wrzeciona, co prawda niewiele, ale jak przesadzisz z zabawą w pierwszych dniach testów?


Autor tematu
kill_gil
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 82
Posty: 99
Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#139

Post napisał: kill_gil » 28 paź 2020, 09:00

szary11 pisze:
27 paź 2020, 22:59

Zwróć uwagę, że hamulec będzie się grzał bez obracającego się wentylatora silnika, zrób tak aby luzował się w momencie załączania wrzeciona, co prawda niewiele, ale jak przesadzisz z zabawą w pierwszych dniach testów?
Racja. Zrobie od razu tak jak ma być. Tymczasowe rozwiązanie i tak by już pewnie zostało na amen więc lepiej od razu porządnie :)

Dzięki


Autor tematu
kill_gil
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 82
Posty: 99
Rejestracja: 07 gru 2019, 22:14

Re: Frezarka Maho z Niemiec

#140

Post napisał: kill_gil » 30 paź 2020, 19:20

Hej i znów przychodzę z pytaniem :)

Łączę teraz falownik z tym hamulcem i mam dwa małe problemy

1. Wyjście z falownika to „in operation” i będzie wyłączać hamulec w tym samym momencie gdy falownik zacznie kręcić silnikiem. Hamulec pewnie działa z jakimś opóźnieniem no i tu pytanie czy tak może być. Idealnie byłoby gdyby hamulec najpierw był wyłączony a potem dopiero zaczął się kręcić silnik ale może przesadzam.

2. Dziwny jest trochę schemat tego hamulca.
Obrazek

Złącze BR było cały czas zasilane 110V a dopiero gdy wrzeciono chodziło to złącze BR1 było dodatkowo zasilane 110V. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi tz po co w ogóle ciągłe zasilanie od strony BR? Jak to teraz podłączyć najlepiej? Zasilić BR ciągle tak jak było wcześniej albo załączać BR i BR1 bezpośrednio z falownika.

Mam nadzieję że pytanie jest w miarę zrozumiałe :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarki Deckel, Maho, Aciera, Abene ”