PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Problem z karta graficzną
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 cze 2020, 11:30
PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Cześć,
mam w PC (Win10) zintegrowaną grafikę Intel HD Graphics 2000.
PikoCNC 5.0.0 po uruchomieniu wyświetla taki komunikat
Brak podglądu !
karta graficzna nie obsługuje OpenGL >= 1.5
Sprawdziłem aplikacją OpenGL Extensions Viewer moją wersje OpenGL i wychodzi na to że jest w wersji 3.1
Ktoś może coś doradzić ?
mam w PC (Win10) zintegrowaną grafikę Intel HD Graphics 2000.
PikoCNC 5.0.0 po uruchomieniu wyświetla taki komunikat
Brak podglądu !
karta graficzna nie obsługuje OpenGL >= 1.5
Sprawdziłem aplikacją OpenGL Extensions Viewer moją wersje OpenGL i wychodzi na to że jest w wersji 3.1
Ktoś może coś doradzić ?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 446
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:24
- Lokalizacja: Radzionkow
- Kontakt:
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
hej, czy ktos ma jakies informacje w sprawie poprawienia błędów tego wyżej i tych dużych stl ?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 174
- Rejestracja: 17 sty 2008, 20:01
- Lokalizacja: skawa
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Ras pisze:Brak podglądu !
karta graficzna nie obsługuje OpenGL >= 1.5
Ja mam tak samo ,na razie nie korzystam z najnowszej wersji ,ale przydałoby się .
Tadek
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 631
- Rejestracja: 21 maja 2008, 10:02
- Lokalizacja: Damasławek
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Masz WIN10, a z tego co widzę, to chyba nawet nie ma driver-ów do 10 dla tej grafiki. Próbowałeś uruchamiać program w trybie zgodności z WIN8 ?PikoCNC 5.0.0 po uruchomieniu wyświetla taki komunikat
Brak podglądu !
BlueScreen z info o braku tej wersji OpenGL będzie wtedy gdy w bibliotece OpenGL32.dll nie będzie odpowiedniej funkcji, lub w ogóle nie będzie tej biblioteki w systemie.
Niestety nie mam nic z taką grafiką aby przetestować ten przypadek.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 lip 2020, 18:17
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
W PICO 5 jest błąd w komunikacie. Powinno być że wymagana jest biblioteka GLSL w wersji powyżej 1.5 a to oznacza że wymagana wersja openGL to min 3.2 . Ta karta ma wersję 3.1 i nie zadziała.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 cze 2020, 11:30
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Dzięki za odpowiedźcosimo pisze: ↑07 lip 2020, 14:01Masz WIN10, a z tego co widzę, to chyba nawet nie ma driver-ów do 10 dla tej grafiki. Próbowałeś uruchamiać program w trybie zgodności z WIN8 ?PikoCNC 5.0.0 po uruchomieniu wyświetla taki komunikat
Brak podglądu !
BlueScreen z info o braku tej wersji OpenGL będzie wtedy gdy w bibliotece OpenGL32.dll nie będzie odpowiedniej funkcji, lub w ogóle nie będzie tej biblioteki w systemie.
Niestety nie mam nic z taką grafiką aby przetestować ten przypadek.
Wydaje mi się że już próbowałem w trybie zgodności z WIN8.
Jak bym do testów podesłał sprzęt to czy istnieje wtedy opcja że pomógł bym jakoś w rozwoju i rozwiązaniu problemu u więcej osób, czy po prostu moja karta graficzna jest za słaba i nie ma sensu się z tym bawić ?
Dodane 2 minuty 58 sekundy:
Dzięki,
jeśli tak jest no to jednym słowem nic nie zrobię i mamy odpowiedź
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 631
- Rejestracja: 21 maja 2008, 10:02
- Lokalizacja: Damasławek
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Ale tu chodzi właśnie o wersje OpenGL a nie GLSL. Wersja 1.5 powstała w 2003 r. https://www.khronos.org/opengl/wiki/History_of_OpenGLW PICO 5 jest błąd w komunikacie. Powinno być że wymagana jest biblioteka GLSL w wersji powyżej 1.5 a to oznacza że wymagana wersja openGL to min 3.2 . Ta karta ma wersję 3.1 i nie zadziała.
Jak chcesz - można zobaczyć czego tam brakuje. Nie jest to takie stare i w zasadzie powinno działać.Jak bym do testów podesłał sprzęt to czy istnieje wtedy opcja że pomógł bym jakoś w rozwoju i rozwiązaniu problemu u więcej osób, czy po prostu moja karta graficzna jest za słaba i nie ma sensu się z tym bawić ?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 446
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:24
- Lokalizacja: Radzionkow
- Kontakt:
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Chłopaki, tak offtopicowo, jak to jest z tym openglem w końcu ? nie jest to tak ze do wersji 4 ( i chyba dx11) wszystko bylo projektowane do użycie jednego rdzenia ? jest to obserwowalne w module cam - obracając 100 megowym stlem który już ma wygenerowaną ścieżkę narzędzia widać ewidentnie że cpu mieli jednym rdzeniem.
Skoro te symulacje/wizualizacje potrzebują "normalnej" karty - ja zadowalającą (nie mylić z pożądaną) płynność uzyskałem dopiero na amd rx580 to może warto przenieść render na coś współczesnego i starocie (karty graf) które nie mają swojej pamięci, które mają i tak bardzo małą wydajność, (nikłą w zasadzie) po prostu odciąć ? takie api vulkan to jest bardzo mocno rozwojowe zdecydowanie lepiej potrafi wykorzystać hardware i w zasadzie jest między platformowe i wymusiło by użycie współczesnego sprzętu ?
Skoro te symulacje/wizualizacje potrzebują "normalnej" karty - ja zadowalającą (nie mylić z pożądaną) płynność uzyskałem dopiero na amd rx580 to może warto przenieść render na coś współczesnego i starocie (karty graf) które nie mają swojej pamięci, które mają i tak bardzo małą wydajność, (nikłą w zasadzie) po prostu odciąć ? takie api vulkan to jest bardzo mocno rozwojowe zdecydowanie lepiej potrafi wykorzystać hardware i w zasadzie jest między platformowe i wymusiło by użycie współczesnego sprzętu ?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1670
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Z ciekawości - pisałeś coś pod Vulkan? Przedzieram się właśnie przez tutorial SDK - zwykle "przechodzę" tego typu tutoriale przepisując kod po swojemu (żeby zrozumieć o co biega i zacząć grupować funkcjonalności po swojemu) i jak do tej pory jest to najbardziej frustrujący tutorial jaki znam - 140kB kodu zanim w końcu udało mi się wyświetlić tą nieszczęsną kostkę...
Porównując to z OpenGL gdzie bardzo prosto i szybko dało się "coś" narysować a potem stopniowo poszerzać i eksperymentować z programem Vulkan ma bardzo stromą krzywą uczenia się.
Porównując to z OpenGL gdzie bardzo prosto i szybko dało się "coś" narysować a potem stopniowo poszerzać i eksperymentować z programem Vulkan ma bardzo stromą krzywą uczenia się.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 446
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:24
- Lokalizacja: Radzionkow
- Kontakt:
Re: PikoCNC 5.0.0 i OpenGL
Niestety,temat dla mnie jest za skomplikowany ale sens pytania złapałem. Może faktycznie kopanie się z koniem nie jest warte gry. Martwi mnie to że możliwym ograniczeniem szybkości renderu w module cam jest api a nie moc komputera.
Jezeli do tego trzeba kupić quadro firepro albo inne pro za 2k pln to nie jest to problem, tylko musi być pewność że to będzie działać.
Po tej aktualizacji do wersji 5.0 w porównania z poprzednią wersją juz jest zdecydowanie lepiej
Jezeli do tego trzeba kupić quadro firepro albo inne pro za 2k pln to nie jest to problem, tylko musi być pewność że to będzie działać.
Po tej aktualizacji do wersji 5.0 w porównania z poprzednią wersją juz jest zdecydowanie lepiej