Remont WS 15
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 399
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Remont WS 15
Przełożenie zwiększające moment obrotowy musi być, w mojej WS 15 też mam falownik i zastosowałem koła dwustopniowe. Pierwszy stopień przełożenie 1:2,2 drugi stopień 1:1 z tymi przełożeniami mogę spokojnie wiercić w stali wiertłem ⌀20 i za chwilę wiertłem ⌀2, najniższe obroty przy 5Hz to ok. 60rpm.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 996
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Remont WS 15
Praktyki to nie mam w tym temacie jeszcze, ale 1:1 to żadne przełożenie tylko przekazanie napędu.
Myślę że mniejsze na silniku ana wrzecionie większe może 1:2 Już by zdało egzamin.
Zwał, jak zwał....1:1, to też przełożenie, jak dla mnie, ale w tym wątku nie chodzi o to akurat.
Skoro proponujesz przełożenie 1:2 i zapewne silnik standard, czyli 1450obr/min.
To powiedz mi jeszcze, w jakie górne zakresy prędkości chcesz tym falownikiem kręcić ten motor?
Podkręcisz go do powiedzmy 130....140% jego nominalnych obrotów? Czy zaryzykujesz wyżej?
Zaznaczam - silnik standard, najtańsza opcja z Allegro, chińczyk - Promotor, z niewyważanym wirnikiem....
1450*140%=około 2000obr/min, czyli na wrzecionie masz wtedy 1000 obr/min...
Jakimi najmniejszymi wiertłami chcesz wiercić?
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 mar 2018, 23:12
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Remont WS 15
Tak jak zaznaczyłem moja wiedza narazie jest czysto teoretyczna, czytam ,uczę się , kompletuje sobie jakiś mały park maszynowy.
Nie miałem jeszcze przyjemności pracy z falownikiem, moja wcześniejsza odpowiedź tyczyla się zapytania o kupno wiertarki z wykruszonymi bodajże dwoma stopniami na kole pasowym wrzeciona, gdzie była jakaś możliwość dobrania odpowiedniego przełożenia pod falownik zamiast inwestować w nowe kolo.
Nie miałem jeszcze przyjemności pracy z falownikiem, moja wcześniejsza odpowiedź tyczyla się zapytania o kupno wiertarki z wykruszonymi bodajże dwoma stopniami na kole pasowym wrzeciona, gdzie była jakaś możliwość dobrania odpowiedniego przełożenia pod falownik zamiast inwestować w nowe kolo.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 996
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Remont WS 15
Bez kółek się nie obędziesz.
Osobiście mam w warsztacie dwie wiertarki.
Jedna, to WS-15.
Na obu mam koła wielostopniowe i falowniki.
Razem, to tworzy bajeczne warunki pracy.
W obu przypadkach mam ustawione graniczne parametry falownika na zakres regulacji od 22Hz do 65Hz. W jednym i drugim przypadku, ze względu na ochronę silnika.
W dolnym zakresie, aby zapewnić mu w miarę poprawne warunki chłodzenia.
W górnym, ze strachu, że czterdziesto-kilku letni silnik się rozpadnie od siły odśrodkowej.
Osobiście mam w warsztacie dwie wiertarki.
Jedna, to WS-15.
Na obu mam koła wielostopniowe i falowniki.
Razem, to tworzy bajeczne warunki pracy.
W obu przypadkach mam ustawione graniczne parametry falownika na zakres regulacji od 22Hz do 65Hz. W jednym i drugim przypadku, ze względu na ochronę silnika.
W dolnym zakresie, aby zapewnić mu w miarę poprawne warunki chłodzenia.
W górnym, ze strachu, że czterdziesto-kilku letni silnik się rozpadnie od siły odśrodkowej.
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2013, 16:25
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Kilka razy w tym wątku przewijał się temat kół pasowych. Ponawiam pytanie chyba ze strony 11 posiada ktoś wykonawcze rysunki kół pasowych ? Ceny gotowców nie wypominając tych z Bydgoszczy jak to ktoś wcześniej określił mocno księżycowe jak dla majsterkowicza.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 gru 2016, 09:14
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Remont WS 15
Takie pytanie.
Brakuje mi sprężyny i wałka cofającego wrzeciono. Sprężyna to pikuś, ale jeśli zakupie "nowy" wałek jest szansa, że może nie pasować?
Brakuje mi sprężyny i wałka cofającego wrzeciono. Sprężyna to pikuś, ale jeśli zakupie "nowy" wałek jest szansa, że może nie pasować?
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 88
- Rejestracja: 26 cze 2011, 14:16
- Lokalizacja: Białystok
Re: Remont WS 15
Jedyna rzecz którą trzeba dopasowywać to pinola wrzeciona. Ja jak remontowałem to wysłałem korpus do Bydgoszczy i dorobili na wymiar.
Tomasz
Moja pasja i praca - mva.pl
Moja pasja i praca - mva.pl