#1679
Post
napisał: atlc » 28 lis 2019, 18:58
A czy napisałem gdzieś cokolwiek innego?
Napiszę Ci kolejny raz, dla dwa razy mniejszych obrotów nominalnych silnik będzie miał dwa razy większy moment. Zwróć uwagę na słowo nominalnych! Oznacza to, że dany silnik osiąga maksimum mocy przy danych obrotach a powyżej tych obrotów zaczyna spadać moment przy zachowaniu stałej mocy.
Zależność opisuje wzór: Moment obrotowy[Nm] = 9550 x Moc [kW] / Prędkość obrotowa [obr/min]
Wynika to z tego, ze zasilasz silnik określonym napięciem przy określonej częstotliwości.
Wraz ze zwiększaniem częstotliwości i napięcia rosną obroty.
Jednak każdy silnik ma pewną granicę zwiększania napięcia, powyżej możesz zwiększać już tylko częstotliwość. Tu są właśnie obroty nominalne.
Zostaje jeszcze natężenie prądu, które rośnie z obciążeniem silnika.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2019, 19:02 przez atlc, łącznie zmieniany 1 raz.