TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Pompki w tsb 16 i 20 są podobne.
Nie należy oczekiwać jakiejś super wydajności.
Po prostu krzywka popycha tłoczek co jakiś czas.
Sprawdź najpierw, czy krzywka porusza tłoczek a potem pompując palcem czy cokolwiek leci. Może tłoczek "się zapiekł" w dolnej pozycji.
Na dnie komory jest ssak z filtrem siatkowym. Jeśli ma brudno na dnie to sitko jest zapchane.
Odkręć samą pompkę, nie rozbieraj nic tylko przemyj i zobacz czy pompuje np. benzynę ekstrakcyjną, popychając tłoczek palcem.
Nie należy oczekiwać jakiejś super wydajności.
Po prostu krzywka popycha tłoczek co jakiś czas.
Sprawdź najpierw, czy krzywka porusza tłoczek a potem pompując palcem czy cokolwiek leci. Może tłoczek "się zapiekł" w dolnej pozycji.
Na dnie komory jest ssak z filtrem siatkowym. Jeśli ma brudno na dnie to sitko jest zapchane.
Odkręć samą pompkę, nie rozbieraj nic tylko przemyj i zobacz czy pompuje np. benzynę ekstrakcyjną, popychając tłoczek palcem.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2017, 07:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Hej , nie udało mi się jej wykręcić bo jest zasłonięta ale używając urządzenia do odsysania płynów/olei udało mi się ją na tyle przeczyścić , że coś tam pompuje . Raczej kropelkuje bo to jest porządna kropla co niecałą sekundę mniej więcej , nie wiem jak to działa ale u mnie jest podobnie jak na tym filmiku , który gdzieś w na yt znalazłem :
To tak ma być ? na filmie pada stwierdzenie : "pompka ładnie tłoczy " ale jakoś mało się wydaje , nie mam doświadczenia w tej materii .
To tak ma być ? na filmie pada stwierdzenie : "pompka ładnie tłoczy " ale jakoś mało się wydaje , nie mam doświadczenia w tej materii .
Zapraszam na mój kanał :
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Jak miałem TSB 20 to chyba też więcej ta pompka nie podawała oleju, ale na filmie wiać że co najmniej trzy rurki w ogóle nie podają oleju bo maszyna nie jest wypoziomowana.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Nic więcej nie poleci.
Zresztą czego oczekiwać, jak tłoczek ma średnicę palca i skok ze centymetr , i tak z częstotliwością ok. 1 Hz
Zresztą czego oczekiwać, jak tłoczek ma średnicę palca i skok ze centymetr , i tak z częstotliwością ok. 1 Hz

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 996
- Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
To co na filmie, w zupełności wystarcza.
Tak samo jest w mojej. Tak samo w egzemplarzu znajomego.
Tak samo było w tej, którą miałem w poprzedniej firmie, gdzie pracowałem.
Tak samo jest w mojej. Tak samo w egzemplarzu znajomego.
Tak samo było w tej, którą miałem w poprzedniej firmie, gdzie pracowałem.
"W życiu piękne są tylko chwile...."
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2017, 07:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Dziękuje za odpowiedzi , powalczę jeszcze bo u mnie rurki wystają ponad 1,5 - 2 milimetra ponad powierzchnię tej wanienki . Może coś z tym zrobię . Generalnie zauważyłem, że jak się ma odpowiedni poziom oleju to nawet rozbryzgowo się wszystko ładnie smaruje.
W dodatku ktoś w jedym miejscu zrobił ujście oleju tak że poziom utrzymuje się niebezpiecznie nisko praktycznie na poziomie rurek .
Zupełnie nie wiem poco .
W dodatku ktoś w jedym miejscu zrobił ujście oleju tak że poziom utrzymuje się niebezpiecznie nisko praktycznie na poziomie rurek .
Zupełnie nie wiem poco .
Zapraszam na mój kanał :
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2017, 07:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Zabrałem się za supporty . Cel tylko czyszczenie i ewentualne zorientowanie się w sytuacji , bez skrobania bo muszę frezarkę skończyć
Najpierw sanie narzędziowe , wszystko brudne

Do czego służy ten otwór i ta śruba w imaku ?? :
u mnie tam nic nie było tylko brud .


Fajnie, że nakrętka śruby jest z brązu nie tak jak w chińskich tokarkach z żeliwa.
tylko nie wiem jak kasować tam luz?? Ona jest jednoczęściowa .

sanki nie wyglądają źle , kiedyś były skrobane ślad się delikatnie wytarł nie czuć progu paznokciem anie opuszkiem palca .
Tylko zastanawia mnie brak smarowania poprzez olejniczki .
Jak myślicie , dorobić olejniczki w przyszłości ? przy okazji zgarniacze itd. ?
Jedyne co jest smarowane poprzez olejniczkę to śruba .



po rozebranie sanek poprzecznych okazało sie , że brakuje jednego łożyska oporowego 51200 . Łożysko skośne 7202B jest przy rączce , wymaga wymiany , nie ma natomiast tego 51200 a widnieje w DTR .
Czy dobrze mi się wydaję że powinno być po przeciwnej stronie do rączki na śrubie ? Na zewnętrznej ściance sanek ? U mnie tam była tulejka i podkładka sprężynująca. Niestety nie mam takiego obrazka w DTR żeby lokalizację tego łożyska namierzyć .

Łoże sanek poprzecznych trochę zużyte , paznokciem czuć delikatny próg , jak sprawdziłem zegarem to w maksymalnym punkcie są cztery setki ( 0,04 ) różnicy między miejscem niezużytym . Tragedii chyba nie ma ale w przyszłości przydało by się to naprawić .
Ciekawi mnie brak olejniczek na ślizgi ? Jest jakiś powód dla których ich nie ma ? tutaj też smarowana jest tylko śruba .

Sama powierzchnia supportu co jeździ po łożu jest ok nie czuć progu . smarowanie jest ok . Nie widać zużycia .

Podsumowując .
-do czego służy ten otwór i ta śruba w imaku ??
-jak się kasuje luz na sankach narzędziowych ? chodzi mi o ta nakrętkę . W DTR jest to słabo wyjaśnione
- czy dorobić olejniczki na sankach poprzecznych i narzędziowych w przyszłości ? przy okazji zgarniacze itd. ? czy z jakiegoś powodu ich tam nie ma ?
- gdzie powinno się znajdować łożysko oporowe 51200 ? Ma może ktoś zdjęcie przeciwnej strony sanek poprzecznych ?
Z góry dzięki i pozdrawiam

Najpierw sanie narzędziowe , wszystko brudne

Do czego służy ten otwór i ta śruba w imaku ?? :
u mnie tam nic nie było tylko brud .


Fajnie, że nakrętka śruby jest z brązu nie tak jak w chińskich tokarkach z żeliwa.
tylko nie wiem jak kasować tam luz?? Ona jest jednoczęściowa .

sanki nie wyglądają źle , kiedyś były skrobane ślad się delikatnie wytarł nie czuć progu paznokciem anie opuszkiem palca .
Tylko zastanawia mnie brak smarowania poprzez olejniczki .
Jak myślicie , dorobić olejniczki w przyszłości ? przy okazji zgarniacze itd. ?
Jedyne co jest smarowane poprzez olejniczkę to śruba .




po rozebranie sanek poprzecznych okazało sie , że brakuje jednego łożyska oporowego 51200 . Łożysko skośne 7202B jest przy rączce , wymaga wymiany , nie ma natomiast tego 51200 a widnieje w DTR .
Czy dobrze mi się wydaję że powinno być po przeciwnej stronie do rączki na śrubie ? Na zewnętrznej ściance sanek ? U mnie tam była tulejka i podkładka sprężynująca. Niestety nie mam takiego obrazka w DTR żeby lokalizację tego łożyska namierzyć .

Łoże sanek poprzecznych trochę zużyte , paznokciem czuć delikatny próg , jak sprawdziłem zegarem to w maksymalnym punkcie są cztery setki ( 0,04 ) różnicy między miejscem niezużytym . Tragedii chyba nie ma ale w przyszłości przydało by się to naprawić .
Ciekawi mnie brak olejniczek na ślizgi ? Jest jakiś powód dla których ich nie ma ? tutaj też smarowana jest tylko śruba .

Sama powierzchnia supportu co jeździ po łożu jest ok nie czuć progu . smarowanie jest ok . Nie widać zużycia .

Podsumowując .
-do czego służy ten otwór i ta śruba w imaku ??
-jak się kasuje luz na sankach narzędziowych ? chodzi mi o ta nakrętkę . W DTR jest to słabo wyjaśnione
- czy dorobić olejniczki na sankach poprzecznych i narzędziowych w przyszłości ? przy okazji zgarniacze itd. ? czy z jakiegoś powodu ich tam nie ma ?
- gdzie powinno się znajdować łożysko oporowe 51200 ? Ma może ktoś zdjęcie przeciwnej strony sanek poprzecznych ?
Z góry dzięki i pozdrawiam
Zapraszam na mój kanał :
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
- Lokalizacja: Lódź
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
InvaderBeer pisze:-do czego służy ten otwór i ta śruba w imaku ??
Jest to część mechanizmu zapadki imaka do blokady co 90°.
InvaderBeer pisze:-jak się kasuje luz na sankach narzędziowych ? chodzi mi o ta nakrętkę
Nie ma kasacji luzu, ale można dorobić.
InvaderBeer pisze:- czy dorobić olejniczki na sankach poprzecznych i narzędziowych w przyszłości ? przy okazji zgarniacze itd. ?
Tak dorobić olejarki i zgarniacze.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2017, 07:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Dzięki Pirat
już też wyjaśniła się sprawa tego łożyska 51200 , jest po przeciwnej stronie rączki na samym końcu śruby i u mnie ktoś zastąpił je tulejką .
Lece teraz ze skręcaniem tego do kupy
już też wyjaśniła się sprawa tego łożyska 51200 , jest po przeciwnej stronie rączki na samym końcu śruby i u mnie ktoś zastąpił je tulejką .
Lece teraz ze skręcaniem tego do kupy

Zapraszam na mój kanał :
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
https://www.youtube.com/channel/UCjjybS ... PrLNRdElYQ
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 123
- Rejestracja: 16 paź 2018, 22:00
Re: TBS 20 - kilka pytań odnośnie polskiego klasyka
Witam , przymierzam się do kupna jakiejś tokarki . Na początku myślałem żeby kopić tytana 520, jak poczytałem trochę o tokarkach chińskich i innych to to doszedłem do wniosku ,że musi to być co najmniej tytan 750 , jak dalej czytałem to stwierdziłem że to nie będzie chińczyk teraz stanęło na tym ,że będzie to TBS 20. Pytanie moje jest takie : czego mogę spodziewać się po takiej tokarce w cenie tytana 750 powiedzmy do 6000 zł. Tzn ile będę musiał dołożyć na doprowadzenie maszyny do względnego stanu używalności . Tokarka do prac hobbystycznyhc np. wykonać przekładnie pasowa lub zębatą do napędu lotni lub paralotni.