Spawanie i lutospawanie cienkich blach karoseryjnych

Spawalnictwo i obróbka cieplna

mareq_bb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 246
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spawanie i lutospawanie cienkich blach karoseryjnych

#31

Post napisał: mareq_bb » 16 paź 2018, 09:20

Jestem spawaczem amatorem bez żadnych kursów i też stosuję metodę prób i błędów. Obstawiam, że błędem u ciebie było pozostawienie indukcyjności na jednym poziomie. Jak dla mnie to jest bardzo przydatna funkcjonalność i jak robią się przepalenia to bardzo dużo idzie nią zmienić.




piromarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1341
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

Re: Spawanie i lutospawanie cienkich blach karoseryjnych

#32

Post napisał: piromarek » 16 paź 2018, 10:43

Rany, co Wy z tymi kursami ?

W końcu forum dyskusyjne.

Co jakiś czas w różnych miejscach słyszę: jak się nie znasz to się nie zabieraj a po za tym idź na kurs:
- spawania tig, spawania w ogóle, operatora CNC i tak dalej...

Jakby tak robić, to żadne hobby nie ujedzie.
A jednak się toczy i amatorzy tworzą rzeczy jakie nie jeden robiący coś na co dzień nie zrobi albo mu się nie będzie chciało.

przykład "This old Tony" - fenomenalny gość. Czy po kursach ? Nie sądzę.



Jak to sobie wyobrażasz ? Amator chce coś tam zrobić, kupuje sprzęt najdroższy na jaki go stać, z założeniem zminimalizowania błędów urządzenia.
Najczęściej nie przewiduje szkolenia za tysiące, tylko zakłada, że nie święci garnki lepią i że sam się zapyta i nauczy.

Pewnie. Lepiej było by na ten kurs pójść. Ale najczęściej ani kasy , ani czasu.
To znaczy, że nie mam się zabierać za nic co inni robią lepiej, albo zawodowo ?
90 % maszyn by tu nie powstało, a jednak ludziska robią.

pozdrawiam.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04