Masz DTR? Jak nie to chyba na trzeciej stronie tego tematu jeden z kolegów udostępnia. Rysunek powinien pomóc.badboy_89 pisze:Wyjalem kalamitke byla na wcisk w srodku niema gwintu jest gleboki otwor ktory konczy sie dziurka na boku walka przed zebatka aby ja smarowac... wyglada na oryginalne... pytanie jak teraz zrobicaby dzialal posuw...
Remont WS 15
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2117
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 63
- Rejestracja: 12 lut 2017, 21:33
- Lokalizacja: Katowice
Tak dtr odrazu sciagnalem jednak jedyne co wyczytalem to sruba m5x15 i podkladka, z rysunku nie jestem w sta nie tego odtworzyc, ma ktos moze zdjecie z bliska u siebie jak to wyglada ?rdarek pisze:Masz DTR? Jak nie to chyba na trzeciej stronie tego tematu jeden z kolegów udostępnia. Rysunek powinien pomóc.badboy_89 pisze:Wyjalem kalamitke byla na wcisk w srodku niema gwintu jest gleboki otwor ktory konczy sie dziurka na boku walka przed zebatka aby ja smarowac... wyglada na oryginalne... pytanie jak teraz zrobicaby dzialal posuw...
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lis 2017, 20:06
Re: Remont WS 15
Witam wszystkich, odświeżę temat możliwości mocowania tulei do frezów i frezów ze stożkiem MK2 i śrubą ściągającą. To co było przez większość uznawane za niemożliwe dzisiaj się dokonało. Fotki poniżej, pozdrawiam Janek



-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Re: Dobór silnika do WS 15
Koledzy stałem się posiadaczem WS 15 do małego remontu.Spalony silnik i uszkodzone koło silnika.
Przejrzałem cały temat i znalazłem podpowiedż (w cytacie).
Koło pasowe silnika z aluminium dorabiam średnica kół pasowych (175-140-105-70).
Mam do wyboru dwa silniki
Pierwszy 920 obr/min o mocy 0,75 kW silnik łapowy montaż bezproblemowy.
Drugi dwubiegowy 700obr/min -0,24 kW 1400 obr/min -0,45kW Silnik jest kołnierzowy (nietypowy z jakiejś maszyny). Problem będzie z zamocowaniem ale kuszące jest podwojenie przełożen i zmiana prędkości jednym pstryknięciem.
Oba silniki są na 3*380V Ale napięcie to myślę nie problem.
Który silnik proponujecie zastosować?
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 37
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 08:42
- Lokalizacja: DDZ
Re: Remont WS 15
Cześć,
Proponuję 0,75kW + falownik. Przemyśl taką opcję bo naprawdę warto !!
pozdrawiam
Proponuję 0,75kW + falownik. Przemyśl taką opcję bo naprawdę warto !!
pozdrawiam
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lis 2017, 20:06
Re: Remont WS 15
Witam, popieram przedmówcę, falownik to świetne rozwiązanie, koła pasowe do WS15 są od 150zł w górę, i mają średnicę wew. fi18 takie średnice wałka są w starszych silnikach , jeśli otwory w łapach nie pasują do rozmieszczonych w korpusie wiertarki daj płytę pośrednią gr. 5-6mm. Ja mam u siebie silnik 1,1kW 2800obr/min koło pasowe na silniku fi120 za jedyne 30zł teraz zakończyłem modernizację wrzeciona i mogę frezować bez obaw żę oprawka mi wypadnie i tu falownik jest idealny.Pozdrawiam
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 37
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 08:42
- Lokalizacja: DDZ
Re: Remont WS 15
Cześć,
Robiłeś nowe wrzeciono czy wierciłeś stare ? Podrzuć kilka uszczegółów tej przeróbki, bo chodzi mi po głowie żeby i moją WS podrasować o możliwość frezowania.
pozdrawiam
Robiłeś nowe wrzeciono czy wierciłeś stare ? Podrzuć kilka uszczegółów tej przeróbki, bo chodzi mi po głowie żeby i moją WS podrasować o możliwość frezowania.

pozdrawiam
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lis 2017, 20:06
Re: Remont WS 15
Witam, do testów kupiłem wrzeciono takie co opisuje DTR-ka czyli na trzech łożyskach a w oryginale jest wrzeciono oparte na czterech łożyskach i całe jest utwardzane do 63HRC natomiast to z DTR-ki tylko nawęglane do 52HRC tak że środek wrzeciona jest z oporami ale skrawalny zaczynałem wiertłem zwykłym HSS fi6 60mm, potem 100,150,200,300 tokarka stara ale w idealnej kondycji tak że otwór jest w idealnie w osi.Szpilka to pręt gwintowany M6 kl.10.9 nakrętka też kl.10.9.W oprawce wkręcona tulejka redukcyjna gwint zew. M10x1,5 wew. M6x1
Frezowałem już frezem fi8 dwu piórowym w aluminium przybranie 3mm idzie super, w płaskowniku stalowym 5mm fasolkę na długości 50mm 1przybranie 3mm i drugie 2mm bez problemów. Testuję czy to się wrzeciono nie urwie, ale mam nadzieję ze przy rozsądnym użytkowaniu będzie super Ws15 to WS15 a nie jakaś chińszczyzna zx7016.Pozdrawiam Janek
Frezowałem już frezem fi8 dwu piórowym w aluminium przybranie 3mm idzie super, w płaskowniku stalowym 5mm fasolkę na długości 50mm 1przybranie 3mm i drugie 2mm bez problemów. Testuję czy to się wrzeciono nie urwie, ale mam nadzieję ze przy rozsądnym użytkowaniu będzie super Ws15 to WS15 a nie jakaś chińszczyzna zx7016.Pozdrawiam Janek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Re: Remont WS 15
Dzięki za podpowiedż . Zakładam w Wiertarce silnik 0,75 i 920obr/min..
Silnik dwu biegowy będzie bardziej przydatny w tokareczce ZUCH 1 gdzie mam obecnie silnik "pralkowiec" 180W.
Jeśli chodzi o falownik To chyba nie warto mi płynnie regulować obrotów bo wiertarkę będę używał wyłącznie do wiercenia.
Silnik dwu biegowy będzie bardziej przydatny w tokareczce ZUCH 1 gdzie mam obecnie silnik "pralkowiec" 180W.
Jeśli chodzi o falownik To chyba nie warto mi płynnie regulować obrotów bo wiertarkę będę używał wyłącznie do wiercenia.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 08:30 przez ostanislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 37
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 08:42
- Lokalizacja: DDZ
Re: Remont WS 15
Cześć,
jasiowaty dzięki za szczegóły ! Pewnie się za to kiedyś wezmę ... albo kupię frezarkę
ostanisław falownik to nie tylko płynna zmiana obrotów, ale np płynne przełączanie L-P (czyli łatwe gwintowanie), możliwość pracy już od 5-10Hz ( gwintowanie, duże otwornice ), czy chociażby banalna możliwość sterowania pedałęm. Słowem za te 300zł naprawdę warto.
pozdrawiam
jasiowaty dzięki za szczegóły ! Pewnie się za to kiedyś wezmę ... albo kupię frezarkę

ostanisław falownik to nie tylko płynna zmiana obrotów, ale np płynne przełączanie L-P (czyli łatwe gwintowanie), możliwość pracy już od 5-10Hz ( gwintowanie, duże otwornice ), czy chociażby banalna możliwość sterowania pedałęm. Słowem za te 300zł naprawdę warto.
pozdrawiam